Sony KD-55XE8505 stopt er na krap 3,5 jaar mee. Waar heb ik recht op?
Geplaatst: 30 jun 2021 19:05
Beste lezer,
Graag leg ik mijn casus aan jullie voor.
Afgelopen week is de Sony KD-55XE8505 die ik in januari 2018 heb aangeschaft (nieuwprijs €1200) er mee opgehouden. Vanuit de Stand-by reageert de TV niet. Alleen vanuit bijzonder vaak de stekker er in en er uit doen heeft hij af en toe nog een opleving (tot ik de TV weer uitdoe). Na contact met Sony en de voorgestelde oplossingen die niet werkten, ben ik doorverwezen naar Mijnreparatie.nl.
Daar heb ik de TV aangemeld. Op hun verzoek heb ik een informatiepagina met errorcodes doorgestuurd (alleen een error bij de 4KPQ ERR - 150101000014). Daarop heb ik alleen een enkele mail ontvangen met dit voorstel:
Omschrijving reparatie:
Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar. Coulance toegepast na overleg met fabrikant / leverancier.
Indien u niet akkoord bent met de prijsopgave vernemen wij graag of u een eventuele credit/restwaarde van het
product (indien van toepassing) in gang wilt laten zetten. Het oude product zal dan bij u worden afgehaald. De
credit/restwaarde zal u dan verder kunnen afhandelen met uw dealer.
Apparaat omruilen voor vervangend exemplaar. Omruilproduct modelnaam: KD-55XH9005 . Let op; reservering 24uur geldig. Reeds toegepaste Sony coulance € 210,00 (excl. btw). Kosten: € 508,16 (excl. BTW) / € 614,87 (incl. BTW).
Als ik het goed lees kan ik een nieuwer model kopen voor de € 614. Een model dat niet direct mijn interesse heeft. Of ik kan een bedrag accepteren van € 210 waarvoor mijn af en toe nog werkende tv voor word opgehaald. Ook een voor mij niet prettige oplossing omdat dit bedrag bij lange na geen nieuwe TV oplevert.
Is dit het maximale wat ik kan krijgen omdat ik buiten de 2 jaar fabrieksgarantie zit? Wat zijn mijn opties en raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Graag leg ik mijn casus aan jullie voor.
Afgelopen week is de Sony KD-55XE8505 die ik in januari 2018 heb aangeschaft (nieuwprijs €1200) er mee opgehouden. Vanuit de Stand-by reageert de TV niet. Alleen vanuit bijzonder vaak de stekker er in en er uit doen heeft hij af en toe nog een opleving (tot ik de TV weer uitdoe). Na contact met Sony en de voorgestelde oplossingen die niet werkten, ben ik doorverwezen naar Mijnreparatie.nl.
Daar heb ik de TV aangemeld. Op hun verzoek heb ik een informatiepagina met errorcodes doorgestuurd (alleen een error bij de 4KPQ ERR - 150101000014). Daarop heb ik alleen een enkele mail ontvangen met dit voorstel:
Omschrijving reparatie:
Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar. Coulance toegepast na overleg met fabrikant / leverancier.
Indien u niet akkoord bent met de prijsopgave vernemen wij graag of u een eventuele credit/restwaarde van het
product (indien van toepassing) in gang wilt laten zetten. Het oude product zal dan bij u worden afgehaald. De
credit/restwaarde zal u dan verder kunnen afhandelen met uw dealer.
Apparaat omruilen voor vervangend exemplaar. Omruilproduct modelnaam: KD-55XH9005 . Let op; reservering 24uur geldig. Reeds toegepaste Sony coulance € 210,00 (excl. btw). Kosten: € 508,16 (excl. BTW) / € 614,87 (incl. BTW).
Als ik het goed lees kan ik een nieuwer model kopen voor de € 614. Een model dat niet direct mijn interesse heeft. Of ik kan een bedrag accepteren van € 210 waarvoor mijn af en toe nog werkende tv voor word opgehaald. Ook een voor mij niet prettige oplossing omdat dit bedrag bij lange na geen nieuwe TV oplevert.
Is dit het maximale wat ik kan krijgen omdat ik buiten de 2 jaar fabrieksgarantie zit? Wat zijn mijn opties en raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!