Kastje naar de muur bij Cheaptickets en Czech Airlines
Geplaatst: 03 jul 2021 00:20
Eind 2019 hebben wij 10 tickets geboekt (mijn zwager 5 en ik 5) via Cheaptickets, voor een retourvlucht met de familie naar Praag met Czech Airlines, wat eind april 2020 zou gaan plaatsvinden.
Half maart 2020 kregen wij al een bericht dat de vluchten waren geannuleerd, wat later ook werd bevestigd vanuit Czech Airlines. Meerdere mailtjes volgden hierna vanuit Cheaptickets, dat zij voor ons bezig waren en het restitutieproces in gang hadden gezet. In al deze mailtjes was steeds de ondertoon: bel ons niet, wij bellen u ook niet.
Nu willen wij alleen maar een voucher hebben om op een ander moment alsnog te gaan vliegen en geen geld terug, maar Cheaptickets geeft tot nu toe niet thuis of verwijst ons naar Czech Airlines. Czech Airlines, die wel gewoon de telefoon beantwoordt, verwijst ons echter weer terug naar Cheaptickets.
Nu we inmiddels ruim een jaar verder zijn en de enige manier van communiceren met Cheaptickets een bericht via Messenger lijkt te zijn (telefoon wordt niet beantwoord, op e-mails wordt niet gereageerd en de chatbot verwijst je uiteindelijk alleen maar naar aanbiedingen voor tickets), zijn we er wel een beetje klaar mee.
Volgens onze informatie is in ons geval (wij hebben wel een boekingsnummer en e-ticketnummer van Cheaptickets, maar nog niet van Czech Airlines) Cheaptickets verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Probleem is echter, dat wij geen contact met hen krijgen en dus ook niets kunnen regelen. Het gevoel dat wij ons geld (ca. € 2.000,=) kwijt zijn groeit met de dag en tegelijkertijd ook de frustratie van de houding vanuit Cheaptickets.
Wij hebben de indruk niet de enige te zijn die dergelijke problemen heeft met Cheaptickets (onderdeel van Travix), op internet wemelt het van vergelijkbare klachten. Wij hopen dan ook via Radar iets meer te kunnen bereiken. Hopelijk heeft iemand een goede tip.
Half maart 2020 kregen wij al een bericht dat de vluchten waren geannuleerd, wat later ook werd bevestigd vanuit Czech Airlines. Meerdere mailtjes volgden hierna vanuit Cheaptickets, dat zij voor ons bezig waren en het restitutieproces in gang hadden gezet. In al deze mailtjes was steeds de ondertoon: bel ons niet, wij bellen u ook niet.
Nu willen wij alleen maar een voucher hebben om op een ander moment alsnog te gaan vliegen en geen geld terug, maar Cheaptickets geeft tot nu toe niet thuis of verwijst ons naar Czech Airlines. Czech Airlines, die wel gewoon de telefoon beantwoordt, verwijst ons echter weer terug naar Cheaptickets.
Nu we inmiddels ruim een jaar verder zijn en de enige manier van communiceren met Cheaptickets een bericht via Messenger lijkt te zijn (telefoon wordt niet beantwoord, op e-mails wordt niet gereageerd en de chatbot verwijst je uiteindelijk alleen maar naar aanbiedingen voor tickets), zijn we er wel een beetje klaar mee.
Volgens onze informatie is in ons geval (wij hebben wel een boekingsnummer en e-ticketnummer van Cheaptickets, maar nog niet van Czech Airlines) Cheaptickets verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Probleem is echter, dat wij geen contact met hen krijgen en dus ook niets kunnen regelen. Het gevoel dat wij ons geld (ca. € 2.000,=) kwijt zijn groeit met de dag en tegelijkertijd ook de frustratie van de houding vanuit Cheaptickets.
Wij hebben de indruk niet de enige te zijn die dergelijke problemen heeft met Cheaptickets (onderdeel van Travix), op internet wemelt het van vergelijkbare klachten. Wij hopen dan ook via Radar iets meer te kunnen bereiken. Hopelijk heeft iemand een goede tip.