Pagina 1 van 2
Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 12:10
door Wilaiwan
Per 4-6-2021 ben ik weg bij KPN, krijg in juli nog een rekening van € 71.48, deze is gestorneerd door mij. Krijg 14-7-2021 een mail dat het contract beeindigd gaat worden op 13-8-2021,(is al beeindigd en overgezet naar nieuwe provider). Krijg 15-7-2021 een mail dat er per 13 juli beeindigd gaat worden. Nu willen ze dat ik eerst die 71.48 betaal om vervolgens € 127.38 terug te krijgen(wanneer is onduidelijk). Met andere woorden: Zou jij de huur van een woning betalen waar je al 6 weken weg bent, om het vervolgens weer terug te krijgen, ik dacht dat ik eindelijk van KPN verlost was. Eric.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 12:20
door sjohie
Ik zou er voor kiezen om mee te roeien met de administratieve processen van KPN, en me de ergernis besparen die er tegenin gaan, wat dat storneren overduidelijk is, oplevert.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 12:22
door Moneyman
Als je van hen verlost wilt zijn, is meewerken de korte klap. Zelfs als ze ongelijk hebben. Als je zin hebt in je gelijk halen en veel discussie: succes in de strijd
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 12:22
door reggie2
Ben het met sjohie eens, je krijgt het echt terug gestort en het voorkomt veel ellende en ergenis.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 12:53
door Feinel
Dat je per 4 juni weg bent wil nog niet zeggen dat je abonnement toen ook is opgeheven bij KPN. Je contract is schijnbaar pas per 13 juli daadwerkelijk beëindigd (wat de reden hiervan is staat los van je vraag). Alles wat na die datum in rekening is gebracht wordt zodoende ook op de eindafrekening gecrediteerd. Die eindafrekening volgt bij KPN bijna altijd in de volgende maand. Wanneer je bij KPN opzegt krijg je hier ook apart een mail over met uitleg. Hierin staat het volgende:
"Uw laatste factuur
[...] Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
"
Nu heb je hier op dit forum mensen die steevast mensen de juridische weg willen laten bewandelen om hun recht te halen, kun je doen, maar is een hoop ellende voor uiteindelijk hetzelfde resultaat als wanneer je niks doet en gewoon met het proces mee gaat.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 13:16
door Erthanax
Zoals al eerder aangegeven, gewoon het proces van KPN volgen is de gemakkelijkste oplossing. Ook al is dat strikt juridisch gezien misschien niet nodig, het is wel de manier om zo snel en gemakkelijk mogelijk van KPN af te komen. Alle andere manieren duren langer en geven u veel meer gedoe.
Ik heb deze week nog een factuur gekregen van Tele2 voor een abonnement dat morgen beëindigd wordt. De bevestigingsmail daarvan heb ik al geruime tijd. Ik maak me er niet druk om, dat geld komt vanzelf wel terug.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 14:10
door Bob Schurkjens
Voor mensen die het geld gewoon niet hebben, kan dit vervelend zijn. Ben het met de reacties hierboven wel eens.
Bij T-Mobile Thuis betaal je niet vooraf zoals bij KPN/Ziggo maar achteraf.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 15 jul 2021 16:11
door mahadma
Net als maandelijkse termijnen bij je energieverkopers, 1 dag na je maand stoppen krijg je toch een volledige maand nota die met de eindnota verrekend word.
Uw storneren van € 71,48 verstoort het financiële proces en zorgt voor problemen en file vorming. U krijgt vanzelf een nette eindafrekening. Nu veroorzaakt u door te storneren zelf uw eigen probleem straks ..........
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 31 okt 2021 16:56
door Wilaiwan
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 31 okt 2021 17:30
door NeoDutchio
Wilaiwan schreef: ↑31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
En u ziet nu wat het gevolg is van dat schoppen. U had al lang klaar kunnen zijn. Gevolg is ook dat dat klanten zoals u er extra personeel nodig is wat weer voor rekening van de klant komt.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 31 okt 2021 17:32
door Nevyn
Wilaiwan schreef: ↑31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.
Ach ja iedereen moet een hobby hebben.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 31 okt 2021 18:14
door sylvesterb
Wilaiwan schreef: ↑31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.
Als je gewoon het automatische proces niet had verstoord was er niets aan de hand geweest. Onlangs overgestapt inderdaad maandtermijn teveel betaald maar binnen 1 week netjes alles automatische gecrediteerd. Als jezelf gaat storneren dan veroorzaak je de problemen en waarom... KPN Is geen onbetrouwbare partij dus het komt echt wel goed automatische en anders heb je nog altijd de weg die je nu bent gevolgd.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 04 nov 2021 14:30
door HandigeHarrie
KPN kan de processen ook zo inrichten, dat de bedragen met elkaar verrekend worden. Zelfs de belastingdienst kan dat !
KPN is een gewoon bedrijf, er zijn veel bedrijven en als je eerste moet nadenken bij welke je wel en welke niet vertrouwen hebt in een goede afloop, dan kost dat ook veel energie.
Na storneren was het proces al verstoort en je moet dan eventueel achter je geld aanbellen, dat is ook irritant.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 04 nov 2021 14:37
door arvandongen
HandigeHarrie schreef: ↑04 nov 2021 14:30
KPN kan de processen ook zo inrichten, dat de bedragen met elkaar verrekend worden. Zelfs de
belastingdienst kan dat !
Ik denk dat je de terugbetaling als een soort toeslag moet zien.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 11 nov 2021 17:24
door Wilaiwan
Opgelost.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 11 nov 2021 17:40
door NeoDutchio
Wilaiwan schreef: ↑11 nov 2021 17:24
Opgelost.
En was het de 4 maanden waard? Of zou u het achteraf toch binnen 1 maand doen?
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 11 nov 2021 18:57
door 16again
Wilaiwan schreef: ↑11 nov 2021 17:24
Opgelost.
Het is pas echt opgelost als KPN procedure aanpast.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 12 nov 2021 11:09
door k2p
Ik snap alle adviezen hier, over het niet verstoren van de processen van KPN, gewoon niet. Internetterm 'simp' komt bij mij naar boven drijven.
KPN heeft zich gewoon aan de regels te houden. En ieder is baas over eigen portemonnee.
Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?
Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 12 nov 2021 13:28
door NeoDutchio
k2p schreef: ↑12 nov 2021 11:09
Ik snap alle adviezen hier, over het niet verstoren van de processen van KPN, gewoon niet. Internetterm 'simp' komt bij mij naar boven drijven.
KPN heeft zich gewoon aan de regels te houden. En ieder is baas over eigen portemonnee.
Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?
Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.
Maar wat is dan het alternatief? Heel strak gezegd zou je inderdaad niet hoeven te betalen voor de vaste kosten, maar hoe ga je de variabele kosten innen? De automatische incasso is ingetrokken per einddatum, dus ook de variabele kosten zouden officieel niet geïncasseerd mogen worden.
Zeggen dat iets niet goed is is 1, maar hoe het dan wel moet weet niemand. Op elke oplossing valt wel iets aan te merken. En aangezien niet alleen KPN zo werkt is deze methode wel gemeengoed geworden.
Re: Einde contract KPN
Geplaatst: 12 nov 2021 13:31
door grun
k2p schreef: ↑12 nov 2021 11:09
Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?
Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.
Dat heeft te maken met het product dat KPN levert. Het is te simpel om te zeggen, ik heb het abonnement betaald tot en met de datum waarop het contract eindigt. Op de laatste dag kun je nog kosten gemaakt hebben die buiten de bundel vielen. Om de zekerheid te hebben dat de klant die extra kosten ook betaalt, wordt vaak een extra termijn geïncasseerd, als borg.
Storneren vind ik altijd een slecht idee, het verstoort automatische processen waardoor mensen in moeten grijpen en de kans op fouten toeneemt.