LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingen aan NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
celesta

betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

Let op !!!!!!!!!!!!
Vandaag contact gehad met nuon , weer eens en probleem over een betaling , wat blijkt.
Ik heb de betaling gedaan via de rekeing van mijn echtgenote , die haar meisjesnaam hanteerd , wel het aansluitnummer vermeld.
wat gebeurt er nu bij nuon , men herkent de naam niet en zet het geld op een tussenrekening, en zegt vriendelijk bedankt , het bedrag wordt niet teruggestort en men gaat lekker zitten wachten tot de klant reageert.
Als je dit niet weet en je belt met nuon dan vind men jou betaling niet , je moet er dus bij vermelden dat het bedrag van een andere rekening met een andere naam is gekomen dan pas gaan ze op de tussenrekening kijken .
Ik denk dat dit wel vaker voorkomt dus kijk het even na want misschien heb je wel teveel betaald .
suk6

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Onzin!
Betalen vanaf een andere rekening en onder een andere naam en no problems op dit vlak.
Overigens heb je dit enige tijd geleden ook al eens gemeld geloof ik

celesta

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

Beste Gast ,

Niks onzin , heb vanmiddag van NUON bevestigd gekregen dat er 3 betalingen vanaf de rekening van mijn vrouw op de tussenrekening staan, dus de heer van het CCC had het bij het rechte eind, overigens heb ik dit niet eerder aan de orde gesteld, dat was iemand anders , dus het komt kennelijk meer voor , werk je soms bij nuon ? ik heb nl. het gevoel dat er een paar mensen zijn die nogal snel reageren als bepaalde onderwerpen aan de orde komen die nou niet heel gunstig zijn voor nuon medewerkers.

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Wat kan er nou niet gunstig zijn voor Nuon medewerkers? Alles gaat via de computer en als het fout gaat is het dus ook de schuld van de computer; niet van de medewerkers van de Nuon :twisted:

celesta

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

beste gast,

ik werk al geruime tijd in de ict branche en daar hebben ze mij verteld dat een computer net zo intelligent is als diegene die er achter zit , vandaar

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Denk eerder dat een computer zo intelligent is als de consultant die het systeem aan een bedrijf weet te slijten. De mensen op de werkvloer moeten maar zien hoe ze met die ondoorzichtige baggerzooi - wat verkocht wordt als state of the art - om moeten gaan! :twisted:

celesta

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

Beste gast,

Het is nog steeds zo dat de klant aangeeft wat hij wil , daarna wordt een zg benchmark ( = voorbeeld) gemaakt waar de klant ja of nee tegen zegt .
Als er binnen een bedrijf mensen zijn die zichzelf meer kwaliteiten toekennen dan ze werkelijk hebben , en denken dat ze overal verstand van hebben , ja dan krijg je bagger , het maakt de leverancier niets uit wat hij moet maken de klant betaald en bepaald.

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry Celesta, ik liep je een beetje te plagen ;-)
Het probleem zit inderdaad ook vaak bij de beleidsmakers van een bedrijf die denken dat ze een wereldsysteem aankopen maar waar de mensen die het daadwerkelijk moeten doen een complete informatica opleiding voor nodig hebben om het te doorgronden.

Maar om even op je originele post terug te komen; was bij die betalingen alles goed gegaan met het invullen van het betalingskenmerk? Op het moment dat dit correct ingevuld is moet de betaling gewoon gekoppeld worden aan de betreffende factuur!
Wij betalen al jaren vanaf een andere rekening en onder een andere naam en hebben nog nooit last gehad van verdwenen betalingen. Nuon Retail gebruikt echter wel de originele rekening van ons om geld te retourneren.

celesta

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

Hallo gast , no hard feelings

Nee het gaat ook niet goed met het toevoegen van hety aansluitnummer .

Het probleem blijkt erin te zitten dat er voor iedere aansluiting de gegevens worden vastgelegd , dat betekend voor jullie oa. dat terugbetalingen via het orginele nummer terugkomen .

In het oude systeem konden er meer "betalings rekeningen "per aansluitnummer worden aangemaakt , in het nieuwe SAP systeem kan dat niet meer , er zijn nu bij NUON 2 soorten klanten de ene groep is meegenomen uit het oude systeem , de andere groep is handmatig ingevoerd omdat deze om een nog onduidelijke reden neit met de conversie zijn meegekomen.

Tot die laatste groep behoren wij kennelijk , en men kan daar niets meer aan doen omdat het teveel geld zou gaan kosten om alles weer na te lopen .

Ook schijnt het systeem niet te kunnen "ontdubbelen "dat betekent dat er ook mensen inzitten die er meer dan 1 keer inzitten , bv. met 2 banknummers , hewt voordeel daarvan is dat het dan niet meer uitmaakt via welk nummer je betaald , want hij vind er altijd wel 1.

Hier krijg je pas een probleem als je een ander bankrekening nummer krijgt , want dan moeten de gegevens worden aangepast , en dat doen ze vanwege de kosten (zij kunnen dit nl. niet zelf, = erg slim van de leverancier)maar 1 keer per 2 jaar.

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk he al die automatisering ;-)
Is op zich wel een groot goed; scheelt menskracht en dus geld en geestdodend cijfertjes maar op deze manier is het het paard achter de wagen spannen :cry:

Maar duidelijk verhaal Celesta!

One for all

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door One for all »

[/i]Nuon is gewoon slecht. Ook ik heb regelmatig discussies gehad over wel of niet betaald zijn van rekeningen. Achteraf komen ze dan wel weer met excuses maar dat hoeft ondertussen dus niet meer! Een andere energieleverancier vertelde mij ook dat ze gewoon soms maanden achterstand hebben met het inschijven van nieuwe klanten en dat deze daar dan uiteindelijk de dupe van worden. Nuon maakt er een zooitje van en klantvriendelijk zijn ze ook niet want als je een mailtje stuurt naar hun Customer Care Center duurt het een eeuwigheid tot je ooit weer eens iets terug hoord!

louleja

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door louleja »

hallo allemaal,
ikword helemaal gek van die nuon
en geloof me ze kunnen wel sneller reageren per email ,als het moet
ik heb het net meegemaakt binnen het uur 2 reacties!!!!!!!
niet zulke beste, zeg maar gerust zeer klantonvriendelijke mailtjes
maar ik had ze nu eens snel ....
affijn ik ben inmiddels verhuisd, mijn huisbaas betaald nu de rekening, de arme man
maar ik word nog lastig gevallen met rekeningen van mijn oude huis, verkeerde eind nota s (en ik was al blij dat ik hem eindelijk had.. nu dus niet meer, want het spel begint weer van voor af aan)
ik zou zo blij zijn als alles geregeld is
ik dank god op mijn blote knieen als ik de laatste mail de bus uit kan doen naar ze (en ik geloof niet eens)
maar tot nu toe zit ik nog wel even aan ze vast.. HELP
wie doe er nu eens iets aan dit alles....
en ik begin zelfs te geloven dat ze me aan het pesten zijn..
van die mailtjes dat ze me niet telefonisch willen gaan bellen dat ik dat zelf maar moet doen(dat gaat dus niet.. onbereikbaar die....fn iuiuhrw)
en ga zo maar door ,heeft iemand hier ook last van
mag ik de stekker er bij hun uit trekken please
gr esther :cry:

attila1

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door attila1 »

Hallo,
Toen iedereen applaus voor privatisiering...En nu ? Dat is de uitslag.Niemand kan hun bestraffen.Maar je bent wel bestraf door dat soort vervelend bedrijven..Als Nuon bedoel ik..Elk mens in Nederland heeft (klein of groot) problemen gehad met dat bedrijf.Dat bedrijf heeft een wedstrijd met UPC..[/quote]

Ik22

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Ik22 »

Het klopt idd, ik heb ooit eens 2 bedragen op een rekening van de nuon gestort (weet ff niet waarom) maar het is een rekeningnummer van het nuon, wat hebben ze toen gedaan...bij de jaarafrekening de 2 maandtermijnen, van me ingehouden omdat dat dus openstond..
en dat nadat een hele hoop gezeur met intrum just.,.
aangezien ze dat toen hebben ingehouden, plus dat de bedragen op die rek van de nuon staat heb ik dus nu geld van ze te goed.
ik moet mn laatste brief nog naar ze schrijven want ik wil mn geld terug..anders ga ik daar naartoe om het geld te halen.

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Celesta
Ben je nu nog al aan het klagen over de Nuon?
Is het nu echt beklag of meer irritattie dat je ontslagen bent?

celesta

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door celesta »

he leuke gast ,

Ik weet niet of je het weet maar ik ben nooit in dienst van NUON geweest , dus dan kan je ook niet onslagen worden , zinnig praten is beter

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

je gebruikt dezelfde nick als iemand die zich uitgaf als voormalig callcenter medewerkster van Nuon Retail. Vandaar..........

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 14 Sep 2004 01:12 door berendjan


--------------------------------------------------------------------------------

sealig,sealig, de verleasers die niet tegen hun (koers)verleas kunnen en tot zo'n debiel laag niveau menen te moeten zakken. Als al iemand de roep van Nederland in de modder weet te duwen zijn het wel de verleasers. Ik denk dat ik toch maar de nationaliteit van mijn voorouders probeer aan te nemen. Hoef ik mij in het buitenland tenminste niet meer voor mijn landgenoten te schamen.

pziko

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door pziko »

ik had ook precies hetzelfde problemen gehad,
Ik had toen tertijd via het postkantoor betaald.
ik kreeg weer een aanmaning na 1 jaar dat het jaar rekening niet betaalt is. ik had stom genoeg het acceptgiro niet kon vinden. dus moet opniewe betaling. Je krijg geen medewerking van Noun om op de zorgnaam tussenrekening te gaan kijken want dat koste teveel tijd.
Men wordt gewoon op klaar lichtedag geneukt door de *** bedrijf.
Kan de nederland overheid niets hier aankunnen doen?

Gast

Re: betalingen aan NUON

Ongelezen bericht door Gast »

je zegt het zelf al:
ik had stom genoeg het acceptgiro niet kon vinden.
en daar moet de nederlandse overheid dan voor opdraaien?
Jij hebt net zo goed je administratie niet op orde als Nuon Retail 8)

Gesloten