Bekocht door Rentokil?
Geplaatst: 31 jul 2021 21:29
Enige tijd geleden een offerte geaccepteerd voor houtworm bestrijding van onze stolpboerderij (€3249,- ex BTW).
In eerste instantie nogal geschrokken van de offerte en dit ook aangegeven. Hierop kwam er een aangepaste offerte van €500 lager (2749,- ex BTW)
Nog steeds een fiks bedrag maar ok, gedoe met ladders, schoonmaken, moeilijk bereikbare kap van de stolp, voorrijkosten, manuren, materiaal...... Tijdens de inspectie en voor het uitbrengen van de offerte werden de werkzaamheden ingeschat op 1 á 1,5 dag werk.
Op de afgesproken dag kwamen er 2 busjes met totaal 2 medewerkers om 08:10 ter plaatse en om 11:15 vertrokken ze weer, de klus zat erop!
Ik heb diezelfde dag nog een mail gestuurd met de vraag of de factuur gespecificeerd kon worden want 3 uur werk voor 2 man en daarvoor ruim €3300,- moeten betalen geeft me toch te denken. Of de klus is niet naar behoren uitgevoerd of ze berekenen een veel te hoog bedrag. Het antwoord was nietszeggend en niet gespecificeerd.
Na ontvangst van de factuur heb ik wederom gevraagd om een specificatie en houdt in afwachting van een bevredigend antwoord betaling nog even achter.
Moet ik eerst betalen en dan officieel melden dat het betalen onder protest is? Daarna protest aantekenen via aangetekende brief?
Kan ik de betaling nog even opschorten? Want ik heb wel recht op een specificatie van de gemaakte kosten.
Weet iemand waar ik met klachten terecht kan? Is er een geschillencommissie voor bedrijven in ongediertebestrijding?
Facebook Twitter Mail
In eerste instantie nogal geschrokken van de offerte en dit ook aangegeven. Hierop kwam er een aangepaste offerte van €500 lager (2749,- ex BTW)
Nog steeds een fiks bedrag maar ok, gedoe met ladders, schoonmaken, moeilijk bereikbare kap van de stolp, voorrijkosten, manuren, materiaal...... Tijdens de inspectie en voor het uitbrengen van de offerte werden de werkzaamheden ingeschat op 1 á 1,5 dag werk.
Op de afgesproken dag kwamen er 2 busjes met totaal 2 medewerkers om 08:10 ter plaatse en om 11:15 vertrokken ze weer, de klus zat erop!
Ik heb diezelfde dag nog een mail gestuurd met de vraag of de factuur gespecificeerd kon worden want 3 uur werk voor 2 man en daarvoor ruim €3300,- moeten betalen geeft me toch te denken. Of de klus is niet naar behoren uitgevoerd of ze berekenen een veel te hoog bedrag. Het antwoord was nietszeggend en niet gespecificeerd.
Na ontvangst van de factuur heb ik wederom gevraagd om een specificatie en houdt in afwachting van een bevredigend antwoord betaling nog even achter.
Moet ik eerst betalen en dan officieel melden dat het betalen onder protest is? Daarna protest aantekenen via aangetekende brief?
Kan ik de betaling nog even opschorten? Want ik heb wel recht op een specificatie van de gemaakte kosten.
Weet iemand waar ik met klachten terecht kan? Is er een geschillencommissie voor bedrijven in ongediertebestrijding?
Facebook Twitter Mail