LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen sprookje

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
grasspriet

geen sprookje

Ongelezen bericht door grasspriet »

Er was eens een fervente anti-MLM'er die, omdat 'ie eerlijk en oprecht was, toch maar eens op een presentatie geen kijken. En wat denk je: Hij kwam tot de conclusie dat het helemaal zo'n gek concept is. En dus begon 'ie.
Een sprookje?! Nee hoor, het is mezelf overkomen. En ik ben de enige niet.

Dat je met regulier werk wel goed zit en met MLM niet is echter wel een sprookje. Uit het dagblad 'De Limburger' van vandaag:
Alle reden tot zorg over pensioenen
Sittard
Door hans Sonders - Veel Nederlanders hebben goede reden zich zorgen te maken over hun pensioen. Ernstige zorgen zelfs. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is dat pensioen vaak niet in orde.
Zeventig procent van het laatst verdiende salaris? Vergeet het maar! Die luxe is er slechts voor een enkeling. Pensioenbreuken door de overstap naar een andere werkgever of perioden zonder werk, kunnen de pensioenopbouw flink hebben aangetast.

Maar zeker nu vrijwel algemeen naar een systeem van middelloon is overgestapt, is zeventig procent voor verreweg de meesten een illusie. Door die maatregel is de hoogte van het pensioen niet meer gekoppeld aan het laatst verdiende salaris. Het loon dat 'gemiddeld' over het arbeidzame leven is verdiend, is nu uitgangspunt. Dat gemiddelde is meestal (veel) lager dan het laatst verdiende inkomen.

Maar er is meer dat het uiteindelijke pensioen onder druk zet. Zo wordt er in veel regelingen bij de opbouw van het pensioen vanuit gegaan dat later AOW voor twee personen wordt ontvangen. Vooral tweeverdieners zijn hiervan de dupe. Omdat de AOW is geïndividualiseerd, ontvangen zij ieder 7.956 euro per jaar. Dat is samen dus 15.912 euro. Maar bij de opbouw van ieders bedrijfspensioen wordt wel rekening gehouden met een zogeheten franchise - het bedrag waarover geen pensioen wordt opgebouwd omdat dit later door AOW wordt gedekt - vaak afgeleid van dat laatste bedrag. Maar ze ontvangen ieder maar de helft hiervan... de genoemde 7.956 euro.

Het bovenstaande 'opgeteld en afgetrokken' betekent een forse aderlating. Er is eindloon dat middelloon wordt en een franchise die slechts voor pakweg de helft wordt afgedekt. Dat betekent dat het gezinsinkomen na pensionering wel kan halveren.

En er is nog meer. Vanaf 2015 vervalt de huidige toeslag voor de partner jonger dan 65. Dit betekent dat de 65-jarige - zolang diens partner die leeftijd nog niet heeft bereikt - slechts de individuele AOW ontvangt, zijnde 7.956 euro. Dat is 7.956 euro minder per jaar dan als ze beiden 65 zouden zijn. Dit kan enkele of meer jaren voortduren. Een leeftijdsverschil van verschillende jaren tussen partners komt vaak voor. Voor wie na 1 januari 2015 65 jaar wordt, is dat een onaangename verrassing.

Vooral het gebrek aan voorlichting hierover vindt de Leidse pensioendeskundige mr. Henriëtte de Lange - woordvoerder van de Pensioenkijer.nl - een slechte zaak. Weliswaar heeft 'Postbus 51' informatiemateriaal beschikbaar, is de maatregel al in 1995 getroffen en gaat ze pas in 2015 in, maar toch. ,,Want als je van niets weet, vraag je er ook geen informatie over. Terwijl de bedoeling juist was dat mensen in die twintig jaar zelf voor aanvulling kunnen zorgen. De overheid zou dit actiever bekend moeten maken, zodat de burger weet wat hem of haar te wachten staat.''

Daarbij blijft het niet. Mensen die pas later naar Nederland zijn gekomen, zijn helemaal de klos. Zij bouwen niet voldoende AOW-pensioen op. Voor elk jaar tussen vijftien en 65 dat men niet in Nederland woont, wordt later twee procent gekort op de uitkering.
dinsdag 17 augustus 2004
En daarmee sluit ik mijn deelname aan dit forum af.
Ik hoop dat jullie allemaal de kracht vinden om eerlijk tegenover jezelf te zijn, dan komt de eerlijkheid tegenover een ander vanzelf.

wijsneusje

Re: geen sprookje

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Nooit geen last van je geweten gehad grasspriet ??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Blind ofzo? Hij zegt duidelijk dat hij het hierbij laat. Ga dan geen domme vragen stellen.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Om toch nog even inhoudelijk te reageren, hoewel Grasspriet het misschien niet meer leest:

Wat heeft dit met MLM te maken? Een MLM'er heeft namelijk helemaal geen pensioenopbouw via zijn werk. Het enige dat de MLM'er kan doen is zelf geld opzij zetten voor zijn pensioen. Maar dat kan de normale werknemer natuurlijk net zo goed!

En kom nu niet aanzetten met residuele inkomens e.d. Mijn gevoel zegt dat het pensioenstelsel en zeker het zelf sparen een stuk meer zekerheid heeft dan het voortbestaan van een individuele MLM onderneming. We praten op lange termijn, tussen de 20 a 40 jaar zo'n beetje.

Gast

Mijn gevoel zegt iets heel anders.
En mijn gevoel zegt me ook dat er weer lekker doorgezeken gaat worden over gevoelens die over een dag of twee verandert zijn in feiten.

Gast

MLM blijft bestaan omdat er mensen tussen zitten die mislukken.

precies!! Daarom werkt het . zoals met elk handel.
wanneer iedereen succesvol zou worden in de handel. Dan was er geen handel meer!!!....

Tegenstander

Ongelezen bericht door Tegenstander »

Heel even terug naar af:

Inderdaad, degene die deze topic startte heeft gelijk, de toekomst ziet er op dit moment niet best uit. Helemaal al niet voor mensen die - echt of via een MLM-constructie eigen baas zijn of menen dat te zijn, en ja inderdaad, ook niet echt rooskleurig voor de werkenden-bij-een-baas.

En dat is nou net DE reden waarom ik zo tegen ben.

Decennia is er gevochten voor rechten voor de werknemers. Op dit moment is onze regering dat aan het afbreken.

In plaats van gezamenlijk te knokken om te proberen te houden wat we hebben, is hiet een handjevol stukken onbenul die zich dmv ratelbandgebrabbel hebben laten wijsmaken dat ze nu eigen baas zijn - wat in feite niet waar is - en die laten zich gewillig uitbuiten, rechteloos maken en die doen daar nog enthousiast over ook!

How low can you go?
Hoe blondt kan je zijn?

En dan later, als er iets gebeurt met het bedrijf, of wanneer hen iets overkomt, in de ww willen of in de bijstand.

jaja

Gast

Ik neem aan dat je het over de gemiddelde ZZP'er hebt. Want die doen forse investeringen die je in MLM niet hoeft te doen.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik neem aan dat je het over de gemiddelde ZZP'er hebt. Want die doen forse investeringen die je in MLM niet hoeft te doen.
Dat klopt, forse investeringen waar over het algemeen goed over nagedacht wordt. Daarnaast gaat een ZZP-er iets doen waar hij goed in is, ervaring in heeft en weet dat hij daar een inkomen mee kan genereren. Ook weet hij of de markt behoefte heeft aan zijn diensten middels een onderzoek.

En een ZZP-er heeft geen sponsor en hoeft niemand erbij te zoeken om zijn investering eruit te halen (dan is het geen ZZP-er meer :? ).

Gast

een ZZP-er heeft geen sponsor en hoeft niemand erbij te zoeken om zijn investering eruit te halen (dan is het geen ZZP-er meer ).
En een MLM'er wel?! Tsssstttt, wat een gebrek aan kennis.

Gast

En een MLM'er wel?! Tsssstttt, wat een gebrek aan kennis.
Dus nu hoeven mlm-ers geen downline op te bouwen?
En ze hebben dus ook geen sponsor?

Gast

Een sponsor hebben ze wel, een downline bouwen mag wel, hoeft niet.

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Zo, dus nou moeten jullie Madeleine hebben!

En nog SCHREEUWEN ook.

Ja, ik post niet meer - maar ik lees het nog wel! En dit is een mooie om bij mijn verzameling s.c.h.o.f.t.e.n.streken van MLM-ers te stoppen!

MADELEINE:

Van harte gefeliciteerd.

Als je dit hebt bereikt betekent dat, dat je er eentje technisch totaal uit positie gel=uld hebt. Ze pakken bovendien het liefst vrouwen, want dat kunnen ze helemaal niet hebben: onderuitgehaald worden door de meest superieure sexe die het mensdom kent.

Hier kwam ik heel even voor uit mijn luie stoel!

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, wat jij doet doen mensen die zijn onderuit gel****uld.
Schreeuwen, anoniem blijven, geen argumenten geven etc.

Gast

Zolang student meteen zijn gevoelens achterna loopt zodra hij de feiten niet meer omzeilen kan, is het mij wel duidelijk wie er onderuit gel=u=ld is

Madeleine

@ Jannieheetik

Hallo Jannie,

Toen ik jouw laatste mail heb gelezen met een opsomming van alle superonbeschofte reacties, heb ik besloten om de fakkel van jou over tenemen. Heb eelt op mijn rug, ze doen maar. Aan de andere kant zou de TROS het modereerbeleid ook moeten toepassen. Er zijn zaken die gewoon niet door de beugel kunnen en deze moeten ze eruit halen. Maar gelukkig zeggen die onbeschofte reacties meer over de personen die zich rijk denken te hebben gerekend met MLM dan over mij! :lol: :lol:

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Madeleine

Kom op zeg, denk je nu echt dat ik hier intrap?
janniehhetik IS madeleine!!!!
Hoe voelt dat nu, jezelf een compliment geven??
jannieheetik stopt, vervolgens komt Madeleine...madeleine stopt en zie daar jannieheetik ten tonele verschijnen.
kijk DAT doen dus mensen die onderuit zijn gel****uld.
Ik ben óók met Jannie eens dat vrouwen met hersens superieur aan jullie zijn. Bovenstaande zegt weer eens genoeg.

Ik ben echt Jannie niet, het spijt mij.

Gast

Gelooft er nou ook maar 1 persoon echt dat de mensen die dat vuil spuien voorstanders van MLM zijn?!
't Is wel een mooie methode om de aandacht af te leiden van de feiten: de tegenstanders komen geen steek verder zodra ze tegen de feiten aanlopen die hun betogen onderuit halen.

tegenstander

Ongelezen bericht door tegenstander »

gut zeg, een écht complot:

De goeien doen net alsof ze de slechten zijn, en dan overdrijven ze heel erg en dan kunnen ze later zeggen: die slechterikken zijn zo slecht!

iets teveel spagettiwesterns gekeken!

jaja

Nee

Ik heb inmiddels eens gelezen wat hier de hele tijd gebeurd is, en je ziet inderdaad wat die jannieheetik daar zei: als ze helemaal klemgel++++ld zijn gaan ze schelden.
Gek, dat doen ze niet tegen mij, niet tegen Maarschalk, af en toe een beetje tegen Student26 maar die is homo (?). Verder doen ze dat alleen tegen vrouwen. zegt ook iets over iemands karakter volgens mij.

Maar ik heb eens gelezen waar ze die jannieheetik allemaal voor uitgemaakt hebben, nou madeleine dan mag je nog wel een beetje beter je best doen hoor! Dit was nog netjes! :lol:

tegenstander

Ongelezen bericht door tegenstander »

je zus, mag je hier niet eens zeggen dat iemand homo is, die homo is. hoe moet dat dan, student valt op personen van hetzelfde geslacht als waar hij zelf bijhoort.
En als ik homo was, deed ik NU aangifte van discriminatie. Homo is geen scheldwoord, dat is een sexuele geaardheid. Door sterretjes te zetten als iemand homo bedoelt, dat is discriminatie!

Gesloten