Coolblue - vage garantieperiode en voorwaarden
Geplaatst: 03 aug 2021 12:01
Headset: https://www.coolblue.nl/product/838601/ ... 2-ps4.html gekocht bij Coolblue. Eigenlijk nooit echt problemen gehad met coolblue, ontzettend veel producten besteld via de website. Tot nu toe dan...
Headset binnen de 2 jaar fabrieksgarantie periode stuk gegaan maar toen ik headset opstuurde voor reparatie werd mij verteld dat deze niet meer binnen garantieperiode valt. Headset is namelijk fysiek beschadigd, (de connectie tussen een van de oren en de hoofdband is stuk).
Aangezien het best een duur ding was, voel ik dat ik er toch enigzins vanuit mocht gaan dat bij normaal gebruik deze langer mee gaat dan op zn minst de garantieperiode. Echter werd mij door Coolblue medewerkers verteld dat fysieke schade maar voor 6 maanden gedekt wordt en daarna fysieke schade voor mijn eigen rekening is. paar mailtjes heen en weer gestuurd maar zonder enige uitweg. Kan deze 6 maanden fysieke schadedekking ook nergens lezen op hun website, toen ik dit aan de medewerker vertelde werd mij doodleuk verteld om het nederlandse wetboek er maar op na te lezen want ze konden niet alle voorwaarden op hun website neer zetten...
Ik denk dat een dergelijk iets wel op zijn plaats zou zijn want ieder bedrijf, zover ik kon achterhalen online tenminste, kan hun eigen voorwaardes stellen qua garantieperioden en wat zij hierin achten te repareren zolang er maar aan een aantal minima werd voldaan.
Nog aangeboden om te betalen voor de reparatie maar toen werd mij verteld dat hun reparateurs een dergelijke reparatie helemaal niet uitvoeren. Dus stel dat mijn product binnen 6 maanden stuk gaat, wie had dan die reparatie uitgevoerd???
Krijg ook niemand met meer gezag te spreken bij Coolblue, klantenservice medewerkers staan me vriendelijk te woord maar kunnen helaas geen fluit doen.
na jaren van bestellingen bij Coolblue zijn ze bij deze een goeie klant kwijt. Ik heb eventjes over het forum heen gelezen en zie klachten zoals de mijne meerdere keren voorkomen in het laatste half jaar. Voel echt dat de service zwaar achteruit is gegaan. Voorheen toen een toetsenbord dat mijn vrouw had besteld stuk ging, netjes na anderhalf jaar nog een reparatie kunnen aanvragen. Nou niet meer dus.. jammer..
Headset binnen de 2 jaar fabrieksgarantie periode stuk gegaan maar toen ik headset opstuurde voor reparatie werd mij verteld dat deze niet meer binnen garantieperiode valt. Headset is namelijk fysiek beschadigd, (de connectie tussen een van de oren en de hoofdband is stuk).
Aangezien het best een duur ding was, voel ik dat ik er toch enigzins vanuit mocht gaan dat bij normaal gebruik deze langer mee gaat dan op zn minst de garantieperiode. Echter werd mij door Coolblue medewerkers verteld dat fysieke schade maar voor 6 maanden gedekt wordt en daarna fysieke schade voor mijn eigen rekening is. paar mailtjes heen en weer gestuurd maar zonder enige uitweg. Kan deze 6 maanden fysieke schadedekking ook nergens lezen op hun website, toen ik dit aan de medewerker vertelde werd mij doodleuk verteld om het nederlandse wetboek er maar op na te lezen want ze konden niet alle voorwaarden op hun website neer zetten...
Ik denk dat een dergelijk iets wel op zijn plaats zou zijn want ieder bedrijf, zover ik kon achterhalen online tenminste, kan hun eigen voorwaardes stellen qua garantieperioden en wat zij hierin achten te repareren zolang er maar aan een aantal minima werd voldaan.
Nog aangeboden om te betalen voor de reparatie maar toen werd mij verteld dat hun reparateurs een dergelijke reparatie helemaal niet uitvoeren. Dus stel dat mijn product binnen 6 maanden stuk gaat, wie had dan die reparatie uitgevoerd???
Krijg ook niemand met meer gezag te spreken bij Coolblue, klantenservice medewerkers staan me vriendelijk te woord maar kunnen helaas geen fluit doen.
na jaren van bestellingen bij Coolblue zijn ze bij deze een goeie klant kwijt. Ik heb eventjes over het forum heen gelezen en zie klachten zoals de mijne meerdere keren voorkomen in het laatste half jaar. Voel echt dat de service zwaar achteruit is gegaan. Voorheen toen een toetsenbord dat mijn vrouw had besteld stuk ging, netjes na anderhalf jaar nog een reparatie kunnen aanvragen. Nou niet meer dus.. jammer..