Pagina 1 van 1
Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 07 aug 2021 14:44
door hvdvoorde
Via Greetz ontving ik zo'n 5 maanden geleden een cadeaukaart die ik kon besteden bij Bol.com. De cadeaukaart zou 3 jaar geldig zijn.
Nu ik een bestelling wilde plaatsen bij Bol.com en daarbij de cadeaukaart verzilveren, blijkt de kaart niet geactiveerd te zijn. Bol.com schuift de schuld naar Greetz. Bo van Bol.com zegt: "Maar wij kunnen deze niet activeren voor je. Omdat deze via Greetz besteld is, moet degene die deze besteld heeft contact opnemen met Greetz. Zij kunnen deze dan activeren voor je."
Nu ga ik echt geen verhaal halen bij degene waarvan ik de kaart kreeg. Het is wel een cadeau hè.
Dus besluit ik zelf contact op te nemen met Greetz. Hun antwoord: "Normaal gesproken kunnen we ook op postcode + huisnr zoeken, maar helaas kan dat enkel voor recente bestellingen (14 dagen)
Sorry!".
Ik kan de cadeaukaart dus op m'n buik schrijven! Met dank aan Bol.com en Greetz. U begrijpt misschien wel dat ik hier voorlopig niet meer bestel.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 07 aug 2021 14:54
door sake1987
U heeft een cadeau gekregen die niet is geactiveerd, kan gebeuren.
Wat is er dan mis mee om de gever/ koper, te vragen om dit even op te lossen?
Neem aan dat de gever graag wil dat u van uw cadeau geniet.
Makkelijk oplossing.
Anderen de schuld geven siert u niet.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 07 aug 2021 15:02
door NeoDutchio
Iemand besteld dus bij Greetz een bon die niet geactiveerd is. Daar staat Bol helemaal los van. De gever is diegene die de bon besteld heeft, deze zal dus naar Greetz moeten gaan om dit op te lossen. Dan kunt u boos worden op alles en iedereen, maar daar verandert het echt niet door.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 07 aug 2021 15:10
door kuklos
hvdvoorde schreef: ↑07 aug 2021 14:44
Nu ga ik echt geen verhaal halen bij degene waarvan ik de kaart kreeg. Het is wel een cadeau hè.
Er is dus een simpele oplossing? Maar die weiger je? Om vervolgens wel Bol.com na te jaren En Greetz na te jagen. En als beiden niks voor je kunnen/mogen doen is het hun schuld? Maar die simpele oplossing weiger je nog steeds?
Gewoon even contact opnemen met de cadeaugever en aangeven dat de cadeaukaart nog geactiveerd dient te worden. Schijnbaar is dat iets wat jullie beiden niet wisten, kan gebeuren, niks mis mee, en helaas is tot die tijd cadeaukaart onbruikbaar. Wat is daar zo erg aan?
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 07 aug 2021 15:41
door moederslink
Als ik mij goed herinner staat er achterop de cadeaupas een code.
Volgens mij kun je je cadeaupas daarmee zelf activeren.
Ik heb dat ooit gehad met een dinerbon: zelf kunnen/ moeten activeren.
De gever doet dat meestal niet, omdat na activatie zo.n giftcard meestal nog maar 1 jaar geldig is.
Zo kun je als ontvanger het moment zelf kiezen, maar wel binnen de tijd van de uiteindelijke geldigheid.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 11:30
door Ik_weet_niet_alles
Dit bewijst maar eens dat consumenten heel ver weg moeten blijven van cadeaubonnen en cadeaukaarten. Komt alleen maar narigheid van, niet geldig, verlopen of faillissement.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 11:33
door sake1987
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑08 aug 2021 11:30
Dit bewijst maar eens dat consumenten heel ver weg moeten blijven van cadeaubonnen en cadeaukaarten. Komt alleen maar narigheid van, niet geldig, verlopen of faillissement.
Daarom wissel ik cadeau kaarten nog dezelfde week in dat ik ze krijg.
Heb niet altijd wat nodig, maar kan altijd sokken en onderbroeken gebruiken.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 12:19
door Moneyman
breien schreef: ↑08 aug 2021 11:46
Een cadeaukaart van bol.com kan men direct activeren. Men heeft dan een tegoed en mag later het tegoed gebruiken bij aankoop.
Dat hoeft niet direct.
Onjuist. Wat jij omschrijft is het verzilveren, en dat is iets anders als activeren. Een niet-geactiveerde kaart jan je niet verzilveren.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 12:25
door moederslink
Het activeren van die dinerbon moest ik zelf doen . Is dat bij Greetz niet ook het geval?
Activeren is idd iets anders dan verzilveren.
Jammer dat we de TS niet meer zien!
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 13:20
door Lowieze
moederslink schreef: ↑08 aug 2021 12:25
Het activeren van die dinerbon moest ik zelf doen . Is dat bij Greetz niet ook het geval?
Activeren is idd iets anders dan verzilveren.
Jammer dat we de TS niet meer zien!
Bij een cadeaubon van Greetz wordt deze na 48 uur na verzending geactiveerd.
Daarna kun je het saldo van de cadeaubon checken bij de aanbieder van de kaart, in dit geval dus bij Bol.com. Daarna kun je hem eventueel in je account bij Bol toevoegen.
https://www.bol.com/nl/nl/m/cadeaubon-bestellen/
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 13:25
door sake1987
moederslink schreef: ↑08 aug 2021 12:25
Het activeren van die dinerbon moest ik zelf doen . Is dat bij Greetz niet ook het geval?
Activeren is idd iets anders dan verzilveren.
Jammer dat we de TS niet meer zien!
Je activeert de kaart niet zelf, het is een dood stukje plastic en de verkoper activeert hem met een bedrag in de computer.
Als je hem thuis gestuurd krijgt duurt het (om diefstal te voorkomen) een tijdje voor hij daadwerkelijk is geactiveerd.
Wat jij doet, is de code invoeren die op de kaart staat om hem te verzilveren.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 14:06
door PeterPeters1966
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑08 aug 2021 11:30
Dit bewijst maar eens dat consumenten heel ver weg moeten blijven van cadeaubonnen en cadeaukaarten. Komt alleen maar narigheid van, niet geldig, verlopen of faillissement.
Dit klinkt vooral als een menselijke fout (bij uitgave een handeling vergeten). We kunnen dus eigenlijk beter gewoon uit de buurt van mensen blijven en alles gaan automatiseren. Of direct mensen die een foutje maken op staande voet ontslaan. Zonder uitkering. Dan gaan mensen vast foutloos werken.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 14:07
door Sannietje
Voor mijn werk bestel ik ook cadeaubonnen voor personeel. Na bestelling ontvang ik een bevestiging en even later een e-mail waar ik op een link kan klikken om de ontvangst te bevestigen en hiermee het saldo op de kaart te activeren. Op de cadeaukaatt zelf staan instructies om de kaart zelf te activeren.
Ik zou de besteller van de kaart vragen of deze een e-mail heeft waarop de ontvangst bevestigd kan worden. Kan zijn dat die het gemist heeft.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 14:12
door Moneyman
Sannietje schreef: ↑08 aug 2021 14:07
Ik zou de besteller van de kaart vragen of deze een e-mail heeft waarop de ontvangst bevestigd kan worden. Kan zijn dat die het gemist heeft.
Dat is inderdaad verreweg de meest logische stap, maar juist dat wil TS niet. Daarmee is dit ook een totaal nutteloos topic, alleen bedoeld om ff stoom af te blazen - tegen de verkeerde partijen.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 14:13
door Sannietje
Moneyman schreef: ↑08 aug 2021 14:12
Sannietje schreef: ↑08 aug 2021 14:07
Ik zou de besteller van de kaart vragen of deze een e-mail heeft waarop de ontvangst bevestigd kan worden. Kan zijn dat die het gemist heeft.
Dat is inderdaad verreweg de meest logische stap, maar juist dat wil TS niet. Daarmee is dit ook een totaal nutteloos topic, alleen bedoeld om ff stoom af te blazen - tegen de verkeerde partijen.
Ja helaas, het is de enige weg. Anders zonde van het cadeau.
Re: Cadeaukaart Bol.com
Geplaatst: 08 aug 2021 15:07
door Radar
Alles wat hierover te zeggen valt, is inmiddels wel gezegd. Er kan dan ook een prachtig slot op dit topic. Groeten, Radar^SK