Airbnb: annuleert opeens de boeking in vakantieland. Veel extra gemaakte kosten. Wat kan ik doen
Geplaatst: 16 aug 2021 13:41
Half 5 s’middags. Italië. Overvolle kustplaats. Drie jonge meiden (17, 18 en 18) hebben vele malen getelefoneerd, gemaild en hebben de afgelopen uren vele malen aan de deur aangebeld om eindelijk in het door hun gehuurde appartement de koffers neer te kunnen zetten en naar het strand te kunnen gaan. Nergens een teken van leven. Dan annuleert #airbnb ineens de boeking. Zomaar. Eerdere betaling krijgen ze terug plus 65,- korting bij een volgende boeking (mits voor 6/9/21). En daar staan ze dan. Wat nu?
Aanbellen bij een paar hotels in de buurt. Vol. Naar de plaatselijke touristeninformatie. Lijst met hotels en andere onderkomens. Bijna 100 (!) telefoontjes later en de wanhoop nabij gelukkig nog een plek in een hotel met zeer slechte recensies voor één nacht ad 234,-. Boven budget, maar ja. Voor de dagen er na nog niks. Uiteindelijk iets kunnen vinden voor 1700,- voor 4 nachten. Dat geld hebben ze niet. Ouders ingeschakeld. Maar ook die vinden niks anders. Geboekt.
En wat doet onze lucht-bed-en-breakfast-keten (in reactie op al onze mails)? Niks. Helemaal niks. Sorry zeggen, maar geen hulp, meisjes aan hun lot overlaten, geen vergoeding voor duurdere onderkomens, geen vergoeding voor taxi en belkosten en andere ellende. Schandalig. Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. Dat is nu afwachten. Maar ik wil dit voorval (want het is veel meer dan alleen een kwestie van financiële afwikkeling) graag ook met u delen.
Hopenlijk zijn wij de enige met een dergelijke ervaring. Mocht u tips hebben waar en hoe de gemaakte extra kosten te kunnen declareren, uiteraard welkom.
Aanbellen bij een paar hotels in de buurt. Vol. Naar de plaatselijke touristeninformatie. Lijst met hotels en andere onderkomens. Bijna 100 (!) telefoontjes later en de wanhoop nabij gelukkig nog een plek in een hotel met zeer slechte recensies voor één nacht ad 234,-. Boven budget, maar ja. Voor de dagen er na nog niks. Uiteindelijk iets kunnen vinden voor 1700,- voor 4 nachten. Dat geld hebben ze niet. Ouders ingeschakeld. Maar ook die vinden niks anders. Geboekt.
En wat doet onze lucht-bed-en-breakfast-keten (in reactie op al onze mails)? Niks. Helemaal niks. Sorry zeggen, maar geen hulp, meisjes aan hun lot overlaten, geen vergoeding voor duurdere onderkomens, geen vergoeding voor taxi en belkosten en andere ellende. Schandalig. Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. Dat is nu afwachten. Maar ik wil dit voorval (want het is veel meer dan alleen een kwestie van financiële afwikkeling) graag ook met u delen.
Hopenlijk zijn wij de enige met een dergelijke ervaring. Mocht u tips hebben waar en hoe de gemaakte extra kosten te kunnen declareren, uiteraard welkom.