Pagina 1 van 1
Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 18 aug 2021 17:25
door EdeRegt
Het volgende is gebeurd. Een heel enkele keer probeert een klant van onze uitgeverij (een kleine wetenschappelijke uitgeverij) te betalen aan een verkeerd e-mailadres (een e-mailadres van een andere afdeling van onze uitgeverij; ze halen de adressen dan door elkaar). Ik dacht op maandag 9 augustus laat ik dit eens voorleggen aan de klantenservice van Paypal. Want zo’n klant denkt namelijk wel dat hij betaald heeft, terwijl dat niet zo is. Ik kreeg onmiddellijk reactie: u kunt dan het beste een extra e-mailadres toevoegen aan uw account. Dat heb ik toen gelijk gedaan; je moet dat bevestigen met een sms-code, allemaal reuze beveiligd, dus dat leek goed gegaan. Maar een paar uur later wordt onze rekening PERMANENT GEBLOKKEERD. Het geld dat erop staat wordt 180 dagen vastgehouden. Paypal wil geen uitleg geven waarom ze dit hebben gedaan. Er schijnt in hun voorwaarden te staan dat ze dat niet hoeven te doen. Maar dit is zo verschrikkelijk onrechtvaardig! Voor betalingen vanuit Amerika zijn wij bijvoorbeeld afhankelijk van Paypal; een alternatief is er eigenlijk niet. In feite zijn zij monopolist. Een persoon aan de lijn krijgen bij Paypal kan ook niet, daar doen ze niet aan. Terwijl een bedrijf van deze omvang deze service voor dit soort gevallen wel zou moeten bieden. Ik heb in mijn hele werkzame leven nog nooit zoiets absurds bureaucratisch meegemaakt.
1.Heeft er iemand advies?
2.We overwegen juridische stappen: is daar iemand in gespecialeerd?
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 09:55
door Kolibrie
Als u het op de manier gedaan hebt die Paypal zelf aangeeft begrijp ik niet wat er mis gegaan is.
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... en-faq1797
Hoe kan een extra e-mail adres helpen als de ‘foutieve’ niet verwijderd wordt?
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 10:09
door lucas86
De klantenservice blijven "stalken" elke dag, dan krijg je steeds met een ander persoon te maken en is de kans dat het wordt opgelost groter.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 11:28
door Revoked
Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 12:02
door D34M0N
@TS:
Je bent niet de enige die problemen heeft met PayPal. Voor lotgenoten en tips, zie:
http://www.screw-paypal.com/resources/resources.html
Overigens is er wel een alternatief voor PayPal, namelijk creditcard.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 12:18
door criticus2
of een gewone bankoverschrijving. Amerikaanse klant maakt altijd over via bank en dat heb ik met een dag op mn rekening staan.
Paypal doe ik niet meer, rekenen zakelijk best forse kosten, meer dan creditcard .
Er zijn nog andere alternatieven overigens, bv Revolut. Gebruiken veel engelse klanten heb ik gemerkt, en dat heb ik er ook met een dag op staan.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 19 aug 2021 13:29
door Bob Schurkjens
Of Wise.com en soortgelijke betaalsystemen. Wise zit ook "ingebouwd" in N26 bankrekeningen.
Voordeel daarbij is dat je je slechts eenmaal hoeft te legitimeren. Namelijk bij opening van de (gratis) bankrekening. Legitimatie om Wise-betalingen te ontvangen valt daarmee weg.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 20 aug 2021 03:54
door Seinhuis
Revoked schreef: ↑19 aug 2021 11:28
Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.
Idd.
Een alternatief is creditcard. Werkt heel goed.
Hopelijk heb je een zakelijke rechtsbijstandverzekering. Laat hun ernaar kijken.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 23 aug 2021 17:51
door zonfornet
Het is mij ook overkomen dat Pay Pal rare dingen doet zonder opgave van redenen. En na lang blijven volhouden is er eindelijk iemand van die bank die het uitzoekt. Personeel geven zo imago zo arbeids lui te zijn, bij deze betaal service
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 25 aug 2021 10:52
door HandigeHarrie
Revoked schreef: ↑19 aug 2021 11:28
Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.
Het emailadres van de andere afdeling was niet gekoppeld aan het PayPal-account, daarom kwam de betaling niet door.
Door ook dit emailadres te koppelen aan het account, is het geen "verkeerd" emailadres meer. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 25 aug 2021 21:37
door Nijogeth
Maar dat geld moet toch ergens binnen zijn gekomen? Anders is dat weer terug gegaan naar de afzender. Met andere woorden, als dat geld ergens is binnengekomen, dan staat dat emailadres dat verkeerd is al geregistreerd en kun je dat niet zomaar toevoegen.
Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden
Geplaatst: 26 aug 2021 13:40
door HandigeHarrie
Nijogeth schreef: ↑25 aug 2021 21:37
Maar dat geld moet toch ergens binnen zijn gekomen? Anders is dat weer terug gegaan naar de afzender. Met andere woorden, als dat geld ergens is binnengekomen, dan staat dat emailadres dat verkeerd is al geregistreerd en kun je dat niet zomaar toevoegen.
De klant zal er na enige tijd wel achter komen dat het geld teruggekomen is en dan zal hij/zij navragen wat er fout gegaan is. Wel logisch dat de uitgeverij het voor de klant makkelijker wilde maken. Maar dit "resultaat" is natuurlijk heel vreemd en blijkbaar niet zo makkelijk te herstellen.
De alternatieve betalingswijzen die op dit forum genoemd zijn kunnen hopelijk de oplossing bieden.