Pagina 1 van 1

Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 00:13
door MCJHendrickx
Ik heb gisteren een hotel geboekt; betaald via IDeal. Ik kreeg geen bevestiging. De reservering staat niet in mijn app. Ook het hotel heeft geen reservering gekregen.
Ik heb dus niets, maar er is wel €442,- afgeschreven.
Booking.com is onbereikbaar: alles geprobeerd: telefoon, mail, Twitter, Facebook. Telefoon: ze vragen een reserveringsNummer, wat je natuurlijk niet hebt als er geen bevestiging gestuurd is.
Inmiddels zijn we in het hotel en hebben hier dus nogmaals moeten betalen. Hoe krijg ik mijn geld terug van Booking.com en hoe zijn ze te bereiken?

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 00:59
door Sannietje
Staat er in de omschrijving van je betaling geen reserveringsnummer?

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 02:12
door Seinhuis
hotel-vakantieparken-en-campings-f20/bo ... 97372.html

Ben je toevallig hetzelfde persoon? Je krijgt geen andere antwoord :lol:

Indien je iemand anders bent, sorry.


Kijk op https://www.booking.com/customer-servic ... _success=1 voor contact informatie.
Als je met het hotel en booking niet uit komt, ga dan naar je creditcard maatschappij (indien ermee betaald, je hebt aflevering garantie), rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 13:15
door jhogaarts
Er is met Ideal betaald.
Ikzelf boek ook hotel bij Booking.com maar betaal nooit direct aam Booking.com. En gratis annuleren. Ik betaal pas in het hotel met creditcard.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 16:28
door mengermha
Ik had 2 weken terug hetzelfde. Kreeg later op de dag een mail dat reservering niet goed was gegaan. Ook de melding dat het geld met 7 tot 12 dagen later (indien overgemaakt) zou worden teruggestort. Kreeg het geld al eerder retour, na 2 dagen.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 25 aug 2021 17:43
door Sannietje
jhogaarts schreef:
25 aug 2021 13:15
Er is met Ideal betaald.
Ikzelf boek ook hotel bij Booking.com maar betaal nooit direct aam Booking.com. En gratis annuleren. Ik betaal pas in het hotel met creditcard.
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 26 aug 2021 11:09
door k2p
Sannietje schreef:
25 aug 2021 17:43
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.
En die kabel heb je bij booking.com gekocht? Of verwacht je gewoon dat alle bedrijven hetzelfde doen?

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 26 aug 2021 11:14
door Sannietje
k2p schreef:
26 aug 2021 11:09
Sannietje schreef:
25 aug 2021 17:43
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.
En die kabel heb je bij booking.com gekocht? Of verwacht je gewoon dat alle bedrijven hetzelfde doen?
Nee, maar het lijkt mij toch dat het ook voor Booking.com administratief gezien wel makkelijk is dat een betaling op een boekingsnummer/reserveringsnummer geboekt wordt. Zij moeten toch terug kunnen vinden dat er betaald is? Zij moeten voor het aanmaken van den iDEAL toch een omschrijving geven lijkt mij.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 15 jun 2022 23:54
door Joost57
Ik heb ook met iDeal betaald. Geen reserveringsnummer en een mail van Booking.com dat ik 0 euro krijg terug gestort. Ik heb 305 euro betaald aan Booking.com .
Booking.com kan geen support geven zonder reserveringsnummer. Er is geen Nederlandse helpdesk.
Ik ben benieuwd hoe dit bij de vorige melder van dit probleem is afgelopen.

Een ieder geval nooit met iDeal betalen!

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 05 aug 2022 11:41
door Loekie6
Ik heb net hetzelfde meegemaakt: geboekt en 137 euro betaald met Ideal voor een hotel. Daarna een mail dat de reservering kon niet verwerkt worden en dat ik de 0 euro die ik heb betaald terugkrijg.
Na heel veel moeite en met een oud reserveringsnummer en een uur in de wacht staan konden ze niks anders zeggen dan dat ik het moet afwachten.
Willen mensen die hun klacht hier posten ook vertellen hoe het af is gelopen? Dan weet ik hoe druk ik mezelf moet maken :)
Tip: betaal booking.com NOOIT met Ideal!!

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 05 aug 2022 12:55
door Loekie6
Booking.com heeft zojuist het bedrag teruggestort. Heel fijn dat het is opgelost. Maar het blijft dat het bedrijf slecht te bereiken is en personeel heeft dat niks voor je kan betekenen.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 26 jan 2023 15:53
door Feija
Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 27 jan 2023 13:59
door Dirkie
Feija schreef:
26 jan 2023 15:53
Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.
Bij booking.com kun je met 1 vinkje vooraf dit voorkomen, namelijk aangeven dat je in het hotel pas betaald. Doe ik ook altijd. Of betaal met een credit card. Bij problemen kun je je geld terug vragen.

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Geplaatst: 28 jan 2023 16:05
door rwolters
Dirkie schreef:
27 jan 2023 13:59
Feija schreef:
26 jan 2023 15:53
Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.
Bij booking.com kun je met 1 vinkje vooraf dit voorkomen, namelijk aangeven dat je in het hotel pas betaald. Doe ik ook altijd. Of betaal met een credit card. Bij problemen kun je je geld terug vragen.
Maar veel mensen kiezen toch voor de opties van direct betalen omdat dat meestal een paar euro goedkoper is ... Maar dat weegt echt niet op tegen de voordelen van betalen in het hotel (wat ook nog als voordeel heeft dat je makkelijker kunt annuleren, zonder dat je een reden en annuleringsverzekering nodig hebt).