LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor Justic man 007

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

voor Justic man 007

Ongelezen bericht door roeieklok »

Beste Justice man,

ik heb advocaat Duynstee gebeld en toen bleek dat het uurloon van één van deze advocaten € 150,- en € 160,- bedraagt.
Nu zou ik graag van jou willen weten, hoe je erbij komt dat het uurloon slechts € 125,- bedraagt.?
Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,
Erik

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door JH »

je moet ook niet zo klakkeloos uitgaan van de adviezen die hier op het forum gegeven worden. Daarom heeft TrosRadar een eerdere topic van jou met hetzelfde onderwerp op slot gedaan.
Gewoon zelf informeren, dat kan via de site rechtspraak.nl of bel gewoon wat advocaten op. Zo moeilijk is het toch niet. Niet meteen denken dat lost een ander wel op, ik geniet van het zonnetje.
Zelf ook moeite doen :wink:
Succes en sterkte

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door JH »

:shock: :o :?:

roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door roeieklok »

Beste J.H.

Sorry voor mijn felle reactie, dit was ongepast.
Ik zit momenteel, net als 90.000 anderen, in de rats om mijn leasecontract.
Het was overigens ook geen verwijt naar Justice man, ik wilde alleen weten hoe hij aan dit bedrag kwam.
En zo zijn er, volgens mij, nog meer mensen die dit wilde weten.
Dus, hierbij mijn gemeende excuses.
:oops:

Groeten,
Erik

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste roeieklok,

Ik weet niet welke advocaat jij gebeld heb, het kantoor heet Duynstee en Partners maar er werken meerdere mensen. Overigens hebben ze twee kantore (Maastricht en Weert).
Het tarief in het voorjaar van dit jaar was € 120,-- ex 19% BTW (€ 142,80).
Waarschijnlijk hebben ze dit verhoogd naar € 150,-- (incl. 19% BTW).
Verder kan het zo zijn dat advocaten onderling andere tarieven hanteren.

Wel weet ik 100% dat het bedrag van € 120,-- ex BTW klopte.

Ondanks de (hogere) bedragen die jij noemde blijft het nog beneden het landelijke gemiddelde dus mijn advies dat de kwaliteit en prijs in een goede verhouding liggen zal ik ook blijven handhaven.

Groeten justice.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door JH »

Roeieklok, je excusesn aanvaard. Je reacitie is begrijpelijk, zoals je al zegt met zo veel gedupeerden.
Ook voor mij mijn verontschuldigingen voor hetgeen ik in mijn reactie heb gezegd. Nogal impulsief maar wanneer je dit forum meer bezoekt zul je er achter komen waarom.
Adviezen moet je overigens voor kennisgeving aannemen uiteindelijk zul je zelf de afweging moeten maken wat de beste oplossing is.
Er zijn ook mensen die trachten er aan te verdienen :!:

Ter info dit relaas:
Wat zijn de kosten voor het inschakelen van een advocaat:

Wil je weten wat dit kost, kijk op www.rvr.org bij infobalie voor gesubsidieerde rechtsbijstand of bel een advocaat en vraag naar de mogelijkheden en de kosten. www.ordevanadvocaten.nl

TER INDICATIE EEN REKENVOORBEELD:
Quote:
Op grond van lopende procedures schat ik het papieren traject (dat zijn alle werkzaamheden uitgezonderd punt , op 11 uur per dossier. Mijn uurtarief bedraagt € 175,00 exclusief BTW. Dat komt uit op € 1.925,00.

Normaal wordt voor een dergelijk papieren traject al gauw 20 uur gerekend. Daar zit je zo aan. Mocht de rechter besluiten dat er wordt voortgeprocedeerd (conclusies van re- en dupliek, dan reken ik vier uur extra).

De griffierechten zijn per 1 februari 2004 gewijzigd. Voor procedures met een belang tot € 11.345,00 bedraagt het griffierecht € 288,00. Voor procedures met een belang van
€ 11.345,00 en hoger bedraagt het griffierecht 2,2% van de geldsom, met een maximum van € 1.088,00 voor gedaagde.

Dan zijn er de kantoorkosten. Die bedragen 5% over het gefactureerde bedrag.
Of deze link: http://www.huisadvocaten.nl/

Nogmaals heel veel sterkte in de strijd tegen het dreksiageboefte :!:

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door Pikant »

Best een pittige discussie dit topic en zeer leerzaam ook wel.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door JH »

de meeste informatie is al op dit forum te vinden. Zoekt en ge zutl vinden. Kennis maakt macht, pikante gans :wink: :P

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: voor Justic man 007

Ongelezen bericht door Pikant »

Ach maar wat niet is kan nog komen JH ik begin je al aardig te vinden.

Gesloten