Pagina 1 van 2
Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 06 sep 2021 14:37
door Hbean80
Zijn er meerdere mensen die niet tevreden zijn van Budget Internet . Na verschillende mailtjes over telefoonnummer is nu ook Internet weg 'Kan alleen nog TV kijken,
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 06 sep 2021 15:50
door NeoDutchio
Kan uw probleem opgelost worden door ervaringen van anderen? Beter is om het probleem te vermelden waar de forumvrijwilligers advies op kunnen geven.
Wat is er aan de hand met het telefoonnummer en welk antwoord geeft Budget over het verdwenen internet?
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 15:32
door Hbean80
Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 16:19
door alfatrion
Heb je schriftelijk geklaagd over het internet? Zo nee, doen.
Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 16:45
door sylvesterb
alfatrion schreef: ↑07 sep 2021 16:19
Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.
Gevaarlijk advies zeker met deze summiere omschrijving. Als het probleem bij de klant zelf ligt en niet bij de provider heb je straks incasso kosten en helemaal geen internet.
Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 17:01
door alfatrion
De feiten in dit topic zijn:
- TS heeft een overeenkomst op grond waarvan zij recht heeft op de diensten telefoon, internet en televisie;
- De telefoon deed het bij TS op een gegeven moment niet;
- TS heeft hierover geklaagd in verschillende mails maar de provider heeft nog altijd niet naar het probleem met de telefoon gekeken;
- Inmiddels doet ook het internet het niet.
Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het probleem bij TS ligt. Dat de provider niet acteert op de mailtjes geeft aanleiding om te stoppen met het volledig betalen van de rekening. Dit geeft de provider motivatie om dit probleem met meer spoed op te pakken.
sylvesterb schreef: ↑07 sep 2021 16:45
Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.
Gevaarlijk advies. Als TS niet betaald voor de diensten die zijn niet krijgt en de provider de volledige betaling vordert, dan ligt de bewijslast bij de provider. Maar als TS doorbetaald en dan later een deel terugvordert, dan ligt de bewijslast bij TS. Bovendien moet TS hier proceskosten maken en eventueel tot invordering over te gaan.
Overigens heeft TS nog steeds recht op dienstverlening. Immers, daarvoor is niet van belang of betaald is, maar of er een overeenkomst bestaat die TS daar recht op geeft. Dat is het geval. Verder merk ik op dat ik niet adviseer om volledig te stoppen met betalen. TS heeft nog steeds televisie en moet daar gewoon voor betalen.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 17:09
door NeoDutchio
Hbean80 schreef: ↑07 sep 2021 15:32
Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten
U hebt mobiele telefoon van Budget Mobile en wil zit omzetten naar vaste telefonie van Budget Thuis? Dit zijn 2 verschillende zaken en als u een lopend contract hebt bij Budget Mobile, dan kan dat niet zomaar omgezet worden naar vaste telefonie van Budget Thuis. Mobiel moet dan opgezegd worden en een vaste lijn moet bij Budget Thuis aangevraagd worden.
Maar hebt u op geen enkel mailtje een reactie gehad?
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 17:12
door Bob Schurkjens
Als er wel tv is, lijkt het me toch meer een technisch probleem. Is daar al naar gekeken?
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/modem
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 17:16
door Hawk-Eye
ik ben juist uitermate tevreden....
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 20:44
door PeterPeters1966
Het enige waarom budget bedrijven goedkoper kunnen zijn is als ze minder uitgeven aan klantenservice. Het netwerk is voor alle partijen even duur. En als het goed werkt is het allemaal prima, dan je geen klantenservice nodig. Maar zodra er iets fout gaat merk je waarom het goedkoper is. En je kunt uiteraard niet verwachten dat je van een budget merk een premium service krijgt.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 20:47
door Bob Schurkjens
Daar vraagt topicstarter ook niet om.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 21:11
door reggie2
Minste wat budget verplicht is te leveren en dat gaat mis
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 21:19
door NeoDutchio
reggie2 schreef: ↑07 sep 2021 21:11
Minste wat budget verplicht is te leveren en dat gaat mis
Als TS net zo vaag naar Budget is als dat hij/zij hier is, dan is het niet zo vreemd dat het mis gaat.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 21:46
door reggie2
Flauwekul, je betaalt dus hebben ze ook te leveren.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 21:48
door alfatrion
TS hoeft niets meer te doen dan aan te geven telefoon en het internet niet meer geleverd wordt.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 07 sep 2021 23:35
door NeoDutchio
Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 08 sep 2021 07:00
door grun
NeoDutchio schreef: ↑07 sep 2021 23:35
Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.
In de summiere OP wordt het telefoonnummer genoemd. Misschien dat TS verwacht dat het 06 nummer overgezet kan worden naar de vaste lijn? Dat kan inderdaad niet, het zijn twee verschillende netwerken. Een draadloos toestel zoals een DECT wat aangesloten wordt via een modem op de vaste lijn, is niet hetzelfde als een draadloos gsm toestel met een 06 nummer.
Het blijft gissen wat het probleem precies is en waarom het internet het niet meer doet. Ergens is er misschien iets misgegaan in de communicatie tussen TS en klantenservice.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 08 sep 2021 10:17
door Seinhuis
Hbean80 schreef: ↑06 sep 2021 14:37
Zijn er meerdere mensen die niet tevreden zijn van Budget Internet . Na verschillende mailtjes over telefoonnummer is nu ook Internet weg 'Kan alleen nog TV kijken,
Controleer of alle kabels op het juiste manier inzitten.
Doe de stekker 2 minuten uit de stopcontact (daarna weer erin) en wacht 10 minuten.
Bij geen resultaat bel mail of chat met klantenservice (en blijf dit herhalen zolang iets niet goed werkt)
Ga naar
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 10 sep 2021 08:47
door PeterPeters1966
Bob Schurkjens schreef: ↑07 sep 2021 20:47
Daar vraagt topicstarter ook niet om.
TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben. Vergelijk het met de Action vs. Etos: Etos heeft in principe een bepaald soort shampoo altijd op voorraad en is dus wat duurder. Bij Action moet je de mazzel hebben dat ze weer eens een partij van die shampoo hebben gekocht. Uiteindelijk hebben ze altijd wel iets, maar niet altijd en overal zoals bij een duurdere winkel.
Re: Ontevreden over Budget internet
Geplaatst: 10 sep 2021 09:12
door alfatrion
PeterPeters1966 schreef: ↑10 sep 2021 08:47
TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben.
Het op korte termijn herstellen van de dienst is geen service maar een verplichting. TS staat in haar recht om een korte termijn te geven waarbinnen dit hersteld moet zijn.