SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet
Geplaatst: 09 sep 2021 17:46
Na de ABN/AMRO bank, die reeds werkt aan een terugbetalingsregeling voor klanten die bij de bank een consumptief (doorlopend) krediet hebben/hadden, en de afgelopen jaren teveel aan rente in rekening kregen gebracht, overweegt nu ook de SNS bank een dergelijke regeling te hanteren. De bank "onderzoekt" momenteel de consequenties en mogelijkheden voor een dergelijke stap.
(Zie het ontvangen schrijven hieronder). Diegenen onder u die over een dergelijke kredietfaciliteit beschikken/beschikten kunnen via het "klachtenformulier) op de website van SNS bank zich laten registreren.
Beste heer Tromp,
Bedankt voor uw klacht van 7 september 2021. Met betrekking tot uw SNS Doorlopend Krediet vraagt u ons om compensatie van teveel betaalde rente. Er zijn banken die hiertoe al overgaan. In deze e-mail reageer ik op uw klacht.
Wij onderzoeken wat dit voor onze klanten betekent
Ook SNS is bekend met deze ontwikkeling. We onderzoeken op dit moment wat dit voor onze klanten betekent. We vinden het belangrijk dat dit onderzoek zorgvuldig wordt uitgevoerd. Zodat we al onze klanten in één keer goed kunnen informeren.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog niet informeren
U bent van ons gewend dat we snel met een antwoord op uw klacht komen. Helaas lukt dat in dit geval niet. Het uitvoeren van het onderzoek kost namelijk enige tijd. Daarvoor vragen we uw begrip en geduld.
We nemen binnen twee maanden opnieuw contact met u op
Op dit moment weten we niet hoeveel tijd het onderzoek kost. Maar wees gerust, we vergeten u niet! Binnen twee maanden nemen we opnieuw contact met u op. Over de uitkomst van ons onderzoek. Of, om u gewoon even een update te geven. En we zorgen natuurlijk dat u geen nadeel hebt van de tijd die ons onderzoek kost.
Hebt u vragen?
Stel ze gerust. Dat kan per e-mail via klachten@sns.nl.
Niet mee eens?
Binnen 3 maanden kunt u in beroep gaan bij de afdeling Beroepszaken van SNS Klachten. Vul daarvoor het ‘Klachtenformulier beroepszaak’ in op snsbank.nl/beroepszaken of schrijf ons een brief. Geef in uw reactie duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons standpunt. En welke oplossing u van ons verwacht. Geeft u ook uw persoonlijke gegevens en het dossiernummer door? Dit nummer vindt u bovenaan deze e-mail. Binnen 30 werkdagen krijgt u een reactie.
(Zie het ontvangen schrijven hieronder). Diegenen onder u die over een dergelijke kredietfaciliteit beschikken/beschikten kunnen via het "klachtenformulier) op de website van SNS bank zich laten registreren.
Beste heer Tromp,
Bedankt voor uw klacht van 7 september 2021. Met betrekking tot uw SNS Doorlopend Krediet vraagt u ons om compensatie van teveel betaalde rente. Er zijn banken die hiertoe al overgaan. In deze e-mail reageer ik op uw klacht.
Wij onderzoeken wat dit voor onze klanten betekent
Ook SNS is bekend met deze ontwikkeling. We onderzoeken op dit moment wat dit voor onze klanten betekent. We vinden het belangrijk dat dit onderzoek zorgvuldig wordt uitgevoerd. Zodat we al onze klanten in één keer goed kunnen informeren.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog niet informeren
U bent van ons gewend dat we snel met een antwoord op uw klacht komen. Helaas lukt dat in dit geval niet. Het uitvoeren van het onderzoek kost namelijk enige tijd. Daarvoor vragen we uw begrip en geduld.
We nemen binnen twee maanden opnieuw contact met u op
Op dit moment weten we niet hoeveel tijd het onderzoek kost. Maar wees gerust, we vergeten u niet! Binnen twee maanden nemen we opnieuw contact met u op. Over de uitkomst van ons onderzoek. Of, om u gewoon even een update te geven. En we zorgen natuurlijk dat u geen nadeel hebt van de tijd die ons onderzoek kost.
Hebt u vragen?
Stel ze gerust. Dat kan per e-mail via klachten@sns.nl.
Niet mee eens?
Binnen 3 maanden kunt u in beroep gaan bij de afdeling Beroepszaken van SNS Klachten. Vul daarvoor het ‘Klachtenformulier beroepszaak’ in op snsbank.nl/beroepszaken of schrijf ons een brief. Geef in uw reactie duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons standpunt. En welke oplossing u van ons verwacht. Geeft u ook uw persoonlijke gegevens en het dossiernummer door? Dit nummer vindt u bovenaan deze e-mail. Binnen 30 werkdagen krijgt u een reactie.