Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Geplaatst: 10 sep 2021 13:29
Hieronder in het kort, maar wel gedetailleerd, wat er allemaal is gebeurd;
1) We boeken een villa (Jade) in de buurt van Malaga. We komen aangereden uit Madrid en blijkt dat in de woning andere mensen zitten. Booking.com had al per mail en telefoon aan ons bevestigd dat alles geregeld was. Betaling was ook gedaan.
2) De eigenaar van de Villa Jade geeft aan dat zei ons niet kunnen accommoderen. Booking.com komt met het voorstel om een andere woning te huren, maar wel via AIRBNB (erg vreemd, want weken later blijkt dat als de betaling voor deze gelukt was, ik nergens recht op had, omdat de woning dan niet via Booking.com zou geboekt zijn).
Omdat deze optie mislukte (dus de woning via AIRBNB als alternatief), heeft Booking.com na veel aandringen van ons, een aantal appartementen voor ons gezocht (wel moesten we zelf weer betalen).
3) Villa Jade geeft toe dat er sprake is van overboeking, maar ze kan ons niet verder helpen . We staan op straat in de hete zon. Vervolgens zelf maar een woning gezocht en weer via Booking.com betaald, zodat ik mijn geld betaald voor de Villa Jade terug kon krijgen.
4) Weken later geven de eigenaars van Villa Jade toestemming aan Booking.com om mijn geld terug te betalen. Dus, dit is het bewijs dat Villa Jade wist van mijn reservering.
5) Terugbetaling is onderweg. Duurte nog een kleine 2 weken voordat het bedrag van bijna 1800,- werd teruggestort.
6) Na veel correspondentie eindelijk toezegging per mail dat Booking.com Euro 227,- max zullen betalen. Een paar weken later, weer een mail gekregen dat ze dit toch niet doen.
7) Ik heb de gesprekken met Booking.com opgenomen.... helaas kan ik ze hier niet uploaden.
Mijn schade:
- 6 uur buitengestaan in de hete zon met kleine kinderen
- Extra overnachting van twee appartementen: 200,- . Was 170,- euro, maar de eigenaar van de appartementen wilde nog eens 30,- cash krijgen. Booking.com heeft telefonisch bevestigd het bedrag van 170,- terug te betalen. Dus, hier zijn ze op terug gekomen.
- Booking.com heeft telefonisch bevestigd dat ik het verschil zou krijgen van de nieuwe woning 2100,- en Villa Jade (1790,50 zie bijlage 10). Totaal 309,50. Hier zijn ze ook op terug gekomen.
- Extra reistijd.
- Twee dagen van onze vakantie naar de vervelend.
- Stress bij iedereen en vooral bij de kinderen.
1) We boeken een villa (Jade) in de buurt van Malaga. We komen aangereden uit Madrid en blijkt dat in de woning andere mensen zitten. Booking.com had al per mail en telefoon aan ons bevestigd dat alles geregeld was. Betaling was ook gedaan.
2) De eigenaar van de Villa Jade geeft aan dat zei ons niet kunnen accommoderen. Booking.com komt met het voorstel om een andere woning te huren, maar wel via AIRBNB (erg vreemd, want weken later blijkt dat als de betaling voor deze gelukt was, ik nergens recht op had, omdat de woning dan niet via Booking.com zou geboekt zijn).
Omdat deze optie mislukte (dus de woning via AIRBNB als alternatief), heeft Booking.com na veel aandringen van ons, een aantal appartementen voor ons gezocht (wel moesten we zelf weer betalen).
3) Villa Jade geeft toe dat er sprake is van overboeking, maar ze kan ons niet verder helpen . We staan op straat in de hete zon. Vervolgens zelf maar een woning gezocht en weer via Booking.com betaald, zodat ik mijn geld betaald voor de Villa Jade terug kon krijgen.
4) Weken later geven de eigenaars van Villa Jade toestemming aan Booking.com om mijn geld terug te betalen. Dus, dit is het bewijs dat Villa Jade wist van mijn reservering.
5) Terugbetaling is onderweg. Duurte nog een kleine 2 weken voordat het bedrag van bijna 1800,- werd teruggestort.
6) Na veel correspondentie eindelijk toezegging per mail dat Booking.com Euro 227,- max zullen betalen. Een paar weken later, weer een mail gekregen dat ze dit toch niet doen.
7) Ik heb de gesprekken met Booking.com opgenomen.... helaas kan ik ze hier niet uploaden.
Mijn schade:
- 6 uur buitengestaan in de hete zon met kleine kinderen
- Extra overnachting van twee appartementen: 200,- . Was 170,- euro, maar de eigenaar van de appartementen wilde nog eens 30,- cash krijgen. Booking.com heeft telefonisch bevestigd het bedrag van 170,- terug te betalen. Dus, hier zijn ze op terug gekomen.
- Booking.com heeft telefonisch bevestigd dat ik het verschil zou krijgen van de nieuwe woning 2100,- en Villa Jade (1790,50 zie bijlage 10). Totaal 309,50. Hier zijn ze ook op terug gekomen.
- Extra reistijd.
- Twee dagen van onze vakantie naar de vervelend.
- Stress bij iedereen en vooral bij de kinderen.