DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

69,95 klinkt wel heel erg als de prijs van een artikel vind je ook niet?
Dus als dat de 'schade' is, wat denk je dan wat er met het artikel is gebeurd?

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Toch als je niet van plan bent thuis te blijven begrijp ik niet dat je voor thuisbezorgen kiest ipv ophalen bij afhaalpunt.
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Sannietje »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05
Toch als je niet van plan bent thuis te blijven begrijp ik niet dat je voor thuisbezorgen kiest ipv ophalen bij afhaalpunt.
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Als je niet thuis bent kan je een briefje krijgen voor de volgende dag. Of als je de T&T link opent en leest dat de bezorger je gemist heeft kan je kiezen voor een ander moment (in de avond voor €1,95 ofzo).
Of gewoon bij voorbaad kiezen voor afhalen bij dichtstbijzijnde afhaalpunt. Kan je het zelf niet ophalen kan je iemand anders vragen het voor je op te halen of met je mee te gaan. Of gewoon in een fysieke winkel kopen.
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Sannietje »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:01
69,95 klinkt wel heel erg als de prijs van een artikel vind je ook niet?
Dus als dat de 'schade' is, wat denk je dan wat er met het artikel is gebeurd?
Ik denk meer aan een artikel als "bijvoorbeeld" een airfryer, frituurpan, stofzuiger.....iets wat kapot kan bij een harde stoot of vallen. De doos beschadigd, kras op het artikel of een scheur.

Stel dat de kliko aan de wegkant staat om geleegd te worden dan staat die kliko daar niet alleen. Het is dan duidelijk voor de bezorger dat deze hem daar niet in moet gooien. Bovendien zal deze dan toch de goeie kliko van het juiste adres moeten gokken.
En dan staat de camera van de klant ook te ver afgesteld, meer als je voordeur mag je namelijk niet filmen in principe.

Denk dus gewoon in de prullenbak/kliko voor de deur gelegd wat misschien voor schade heeft gezorgd. Dan is het dus wel afgeleverd maar klant was niet thuis.
Laatst gewijzigd door Sannietje op 12 sep 2021 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05
Toch als je niet van plan bent thuis te blijven begrijp ik niet dat je voor thuisbezorgen kiest ipv ophalen bij afhaalpunt.
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Als je niet thuis bent kan je een briefje krijgen voor de volgende dag. Of als je de T&T link opent en leest dat de bezorger je gemist heeft kan je kiezen voor een ander moment (in de avond voor €1,95 ofzo).
Of gewoon bij voorbaad kiezen voor afhalen bij dichtstbijzijnde afhaalpunt. Kan je het zelf niet ophalen kan je iemand anders vragen het voor je op te halen of met je mee te gaan. Of gewoon in een fysieke winkel kopen.
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Ook hier weer leuk dat het bij jou soms of vaak zo goed loopt, maar dat is nu eenmaal niet altijd de praktijk. Hier wel een praktijkvoorbeeld, vrij recent ook nog ;)
Verwachte bezorgdatum:
vrijdag 10 september -
zaterdag 11 september
Geen tijdstip per wijk. Geen specificatie. Geen mogelijkheid om voor een afhaalpunt te kiezen ( niet bij bestellen en niet bij het verkrijgen van de tijdsindicatie ). Kiezen of delen en 2 dagen de mogelijkheid dat er een pakketje zou kunnen komen..
De zaterdag is geen probleem, maar de vrijdag in principe wel. Ga je dan vrij nemen omdat het pakketje zou kunnen komen? En dan zul je zien dat het toch de zaterdag wordt en je voor niets de hele dag naar de deur hebt zitten staren en dat het je een vrije dag heeft gekost.

En dan is het vrijdag en komt er niets. Dan is het zaterdag en komt er niets.. Ja, zaterdag einde middag het volgende bericht:
Vertraagd, wordt nu verwacht tussen 12 september en 15 september
Heb je dus vrij genomen, maar het pakket komt niet. Het komt zelfs niet in die 2 dagen ( toch vrij ruime ) die beloofd zijn.. Het wordt zelfs nog ruimer en gaat nu naar 5 dagen ( waarvan 2 weekend ) waarin je dus maar moet afwachten of het pakketje komt waarvoor je dus blijkbaar thuis moet blijven..

En ophalen? Ik kan je vertellen dat dit een vrij grote speler is en het
a) niet gezegd is dat het op redelijke afstand af te halen is ( als het al af te halen is )
b) het ook zomaar uit Zuid-Europa of van verder weg kan komen.

Dat is nu het hele idee van bestellen en laten bezorgen. De verkoper bepaalt waar het vandaan komt en zorgt dat het bij je thuis komt, daar hoef je zelf niet over na te hoeven denken.. Sterker nog, je betaalt voor die service, die niet nagekomen wordt.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Sannietje »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:44
Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:31
angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05


Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Als je niet thuis bent kan je een briefje krijgen voor de volgende dag. Of als je de T&T link opent en leest dat de bezorger je gemist heeft kan je kiezen voor een ander moment (in de avond voor €1,95 ofzo).
Of gewoon bij voorbaad kiezen voor afhalen bij dichtstbijzijnde afhaalpunt. Kan je het zelf niet ophalen kan je iemand anders vragen het voor je op te halen of met je mee te gaan. Of gewoon in een fysieke winkel kopen.
De planning van een bezorgdienst kan nu eenmaal niet voor elke chauffeur nauwkeurige bezorgtijden per adres opgeven. Dat is onmogelijk. Per wijk geven ze een tijdstip op voor alle adressen daar. Exacter is gewoon onmogelijk.
Ook hier weer leuk dat het bij jou soms of vaak zo goed loopt, maar dat is nu eenmaal niet altijd de praktijk. Hier wel een praktijkvoorbeeld, vrij recent ook nog ;)
Verwachte bezorgdatum:
vrijdag 10 september -
zaterdag 11 september
Geen tijdstip per wijk. Geen specificatie. Geen mogelijkheid om voor een afhaalpunt te kiezen ( niet bij bestellen en niet bij het verkrijgen van de tijdsindicatie ). Kiezen of delen en 2 dagen de mogelijkheid dat er een pakketje zou kunnen komen..
De zaterdag is geen probleem, maar de vrijdag in principe wel. Ga je dan vrij nemen omdat het pakketje zou kunnen komen? En dan zul je zien dat het toch de zaterdag wordt en je voor niets de hele dag naar de deur hebt zitten staren en dat het je een vrije dag heeft gekost.

En dan is het vrijdag en komt er niets. Dan is het zaterdag en komt er niets.. Ja, zaterdag einde middag het volgende bericht:
Vertraagd, wordt nu verwacht tussen 12 september en 15 september
Heb je dus vrij genomen, maar het pakket komt niet. Het komt zelfs niet in die 2 dagen ( toch vrij ruime ) die beloofd zijn.. Het wordt zelfs nog ruimer en gaat nu naar 5 dagen ( waarvan 2 weekend ) waarin je dus maar moet afwachten of het pakketje komt waarvoor je dus blijkbaar thuis moet blijven..

En ophalen? Ik kan je vertellen dat dit een vrij grote speler is en het
a) niet gezegd is dat het op redelijke afstand af te halen is ( als het al af te halen is )
b) het ook zomaar uit Zuid-Europa of van verder weg kan komen.

Dat is nu het hele idee van bestellen en laten bezorgen. De verkoper bepaalt waar het vandaan komt en zorgt dat het bij je thuis komt, daar hoef je zelf niet over na te hoeven denken.. Sterker nog, je betaalt voor die service, die niet nagekomen wordt.
Dat is het risico van online shoppen. Jij als klant kiest hiervoor...niet de fabrikant, leverancier of bezorgdienst. Dus fysiek shoppen als je geen risico's wilt.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Stel dat de kliko aan de wegkant staat om geleegd te worden dan staat die kliko daar niet alleen. Het is dan duidelijk voor de bezorger dat deze hem daar niet in moet gooien. Bovendien zal deze dan toch de goeie kliko van het juiste adres moeten gokken.
En dan staat de camera van de klant ook te ver afgesteld, meer als je voordeur af je niet filmen in principe.
Leuke afleiding, maar doet niet ter zake. Ook al zouden er 10 camera's op de weg staan en dus 'verkeerd afgesteld', dan nog ontslaat dat de bezorger niet van de verplichting het af te leveren.
Denk dus gewoon in de prullenbak/kliko voor de deur gelegd wat misschien voor schade heeft gezorgd. Dan is het dus wel afgeleverd maar klant was niet thuis.
Wederom ONZIN!
Het pakket is pas afgeleverd als de ontvanger het heeft ontvangen en dat is niet het geval bij het dumpen in een prullenbak, voor de deur of op welke andere willekeurige plek. Het pakket is pas ontvangen als de geadresseerde het overhandigd heeft gekregen. Het is dus NIET afgeleverd.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is het risico van online shoppen. Jij als klant kiest hiervoor...niet de fabrikant, leverancier of bezorgdienst. Dus fysiek shoppen als je geen risico's wilt.
Dat is echt volslagen ONZIN!

De leverancier kiest hiervoor door het aan te bieden en de mogelijkheid te bieden het te laten bezorgen ( lees afleveren, niet in de kliko dumpen ). De bezorgdienst kiest ervoor een dienst te leveren (waarvoor betaald wordt) waarbij het pakket afgeleverd moet worden. Waarbij dit 2x aangeboden wordt bij niet thuis en daarna bij nog niet thuis op een pick-up point te worden afgeleverd.
Dit is allemaal risico van de leverancier en bezorgdienst.

Risico van de klant is dat hij/zij even moet wachten (bezorgtijd) en dat het bij 2x thuis van een pick-up point moet worden opgehaald..

Dat is namelijk wat is overeengekomen in de overeenkomst die je met elkaar sluit. Niet al die rest die je er omheen verzint.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Sannietje »

De leverancier kiest hiervoor door het aan te bieden en de mogelijkheid te bieden het te laten bezorgen ( lees afleveren, niet in de kliko dumpen ). De bezorgdienst kiest ervoor een dienst te leveren (waarvoor betaald wordt) waarbij het pakket afgeleverd moet worden. Waarbij dit 2x aangeboden wordt bij niet thuis en daarna bij nog niet thuis op een pick-up point te worden afgeleverd.
Dit is allemaal risico van de leverancier en bezorgdienst.


Niet allemaal. Het afleveren is een dienst van de leverancier en bezorgdienst. Het in ontvangst nemen is eigen zorg van de klant.

witte angora
Berichten: 30898
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... het gaat weer eens nergens over.

Even de knuppel in het hoenderhok: kan het zijn dat de TS de boel bewust aan het flessen is? Hij weet immers, dat staat op de film, dat het pakketje in de kliko is gegooid. Kleine moeite om het er even uit te halen. Dat heeft hij kennelijk, volgens de OP, niet gedaan. Maar waar het wel gebleven is, dat vermeldt hij ook niet.

Ik moet nu toch echt even denken aan dat topic dat een TS een jas besteld, en zogenaamd kwam er oude versleten jas binnen die de betreffende winkel helemaal niet verkocht... ;)

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sannietje schreef:
12 sep 2021 19:55
De leverancier kiest hiervoor door het aan te bieden en de mogelijkheid te bieden het te laten bezorgen ( lees afleveren, niet in de kliko dumpen ). De bezorgdienst kiest ervoor een dienst te leveren (waarvoor betaald wordt) waarbij het pakket afgeleverd moet worden. Waarbij dit 2x aangeboden wordt bij niet thuis en daarna bij nog niet thuis op een pick-up point te worden afgeleverd.
Dit is allemaal risico van de leverancier en bezorgdienst.


Niet allemaal. Het afleveren is een dienst van de leverancier en bezorgdienst. Het in ontvangst nemen is eigen zorg van de klant.
ONZIN!
Het goed is pas afgeleverd als het in ontvangst is genomen. Iets dumpen in een kliko valt niet onder afleveren.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 12 sep 2021 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Het schijnt zelfs dat je eten online kan bestellen waarbij je een indicatie krijgt wat de bezorgtijd is. Ik ken eigenlijk niemand, en ik hoor hier ook niemand, die klaagt dat er eten besteld is en dat ze niet thuis waren om het in ontvangst te nemen. Als je eten thuis laat bezorgen zorg je dat je thuis bent, maar als het om goederen gaat, dan moet de bezorger maar een oplossing zoeken als je niet thuis bent. Per dichte deur ben je zo 2 minuten extra bezig als bezorger. Met 40 op de 100 adressen (en dat is echt niet per dag, maar per dagdeel), dan zit je bijna op anderhalf uur vertraging. En dan zijn er grapjassen die zeggen dat het bij het werk hoort. Nee, de bezorger word ingehuurd om een pakket thuis af te leveren, niet om te leuren met je pakket.

Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent. Dat scheelt voor jezelf dat je moet zoeken bij buren, in kliko's of naar ophaallocaties, maar je helpt er ook anderen mee die zitten te wachten op hun pakket die niet komt omdat de chauffeur zoveel vertraging heeft dat de bezorgtijd er op zit.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
12 sep 2021 19:58
Nou... het gaat weer eens nergens over.

Even de knuppel in het hoenderhok: kan het zijn dat de TS de boel bewust aan het flessen is? Hij weet immers, dat staat op de film, dat het pakketje in de kliko is gegooid. Kleine moeite om het er even uit te halen. Dat heeft hij kennelijk, volgens de OP, niet gedaan. Maar waar het wel gebleven is, dat vermeldt hij ook niet.

Ik moet nu toch echt even denken aan dat topic dat een TS een jas besteld, en zogenaamd kwam er oude versleten jas binnen die de betreffende winkel helemaal niet verkocht... ;)
Het kan zijn dat TS de boel aan het flessen is, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Als TS zegt dat het pakket niet ontvangen is, dan is het aan de verzender om aan te tonen dat dit wel het geval is (kan bijvoorbeeld met een handtekening van de ontvanger).
Kan dit niet, dan moet TS het pakket dus nog steeds ontvangen.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
12 sep 2021 20:01
angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Het schijnt zelfs dat je eten online kan bestellen waarbij je een indicatie krijgt wat de bezorgtijd is. Ik ken eigenlijk niemand, en ik hoor hier ook niemand, die klaagt dat er eten besteld is en dat ze niet thuis waren om het in ontvangst te nemen. Als je eten thuis laat bezorgen zorg je dat je thuis bent, maar als het om goederen gaat, dan moet de bezorger maar een oplossing zoeken als je niet thuis bent. Per dichte deur ben je zo 2 minuten extra bezig als bezorger. Met 40 op de 100 adressen (en dat is echt niet per dag, maar per dagdeel), dan zit je bijna op anderhalf uur vertraging. En dan zijn er grapjassen die zeggen dat het bij het werk hoort. Nee, de bezorger word ingehuurd om een pakket thuis af te leveren, niet om te leuren met je pakket.

Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent. Dat scheelt voor jezelf dat je moet zoeken bij buren, in kliko's of naar ophaallocaties, maar je helpt er ook anderen mee die zitten te wachten op hun pakket die niet komt omdat de chauffeur zoveel vertraging heeft dat de bezorgtijd er op zit.

Lees mijn post van 19:44. Hoe moet ik aangeven dat ik niet thuis ben? Die optie is er niet. Ook is het bezorgmoment zo globaal dat ik niet eens weet of ik wel of niet thuis ben.

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 20:03
NeoDutchio schreef:
12 sep 2021 20:01
angel1978 schreef:
12 sep 2021 19:05
Je blijft dit maar geven als optie, maar dat is het niet altijd. Soms is het geen optie en vaak weet je het moment nog helemaal niet. Hoe weet je dan of je thuis bent of niet?
Het schijnt zelfs dat je eten online kan bestellen waarbij je een indicatie krijgt wat de bezorgtijd is. Ik ken eigenlijk niemand, en ik hoor hier ook niemand, die klaagt dat er eten besteld is en dat ze niet thuis waren om het in ontvangst te nemen. Als je eten thuis laat bezorgen zorg je dat je thuis bent, maar als het om goederen gaat, dan moet de bezorger maar een oplossing zoeken als je niet thuis bent. Per dichte deur ben je zo 2 minuten extra bezig als bezorger. Met 40 op de 100 adressen (en dat is echt niet per dag, maar per dagdeel), dan zit je bijna op anderhalf uur vertraging. En dan zijn er grapjassen die zeggen dat het bij het werk hoort. Nee, de bezorger word ingehuurd om een pakket thuis af te leveren, niet om te leuren met je pakket.

Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent. Dat scheelt voor jezelf dat je moet zoeken bij buren, in kliko's of naar ophaallocaties, maar je helpt er ook anderen mee die zitten te wachten op hun pakket die niet komt omdat de chauffeur zoveel vertraging heeft dat de bezorgtijd er op zit.

Lees mijn post van 19:44. Hoe moet ik aangeven dat ik niet thuis ben? Die optie is er niet. Ook is het bezorgmoment zo globaal dat ik niet eens weet of ik wel of niet thuis ben.
Vandaar dat ik zeg, weet je niet wanneer iets bezorgd word en weet je wel dat je niet altijd thuis bent, laat het dan elders bezorgen.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb een betere oplossing:

Geef aan wanneer je iets bezorgd en geef de ontvanger de optie om hierop te sturen. Dat is dus iets dat de bezorgdienst moet doen. Sommigen doen dat al, dus het kan gewoon. Ik heb zelfs al gehad dat ik kon volgen waar de bezorger was.
Doe je dat niet, dan ben je dus gewoon een waardeloze bezorgdienst en verdien je dit soort klachten. Zeker als je bezorgers dan ook nog gaan dumpen in kliko’s.

Zo gek is de OP dus eigenlijk niet.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Sannietje »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 20:11
Ik heb een betere oplossing:

Geef aan wanneer je iets bezorgd en geef de ontvanger de optie om hierop te sturen. Dat is dus iets dat de bezorgdienst moet doen. Sommigen doen dat al, dus het kan gewoon. Ik heb zelfs al gehad dat ik kon volgen waar de bezorger was.
Doe je dat niet, dan ben je dus gewoon een waardeloze bezorgdienst en verdien je dit soort klachten. Zeker als je bezorgers dan ook nog gaan dumpen in kliko’s.

Zo gek is de OP dus eigenlijk niet.
Of als je geen vrij krijgt van je werk...laat het daar bezorgen of fysiek winkelen of afhaallocatie als thuisblijven je maar niet gaat lukken. Het is je eigen zorg dat je het kan ontvangen, desnoods laat je je ouders, broer of zus of buurvrouw in je huis je pakket aannemen.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door kuklos »

Resumerend: of laat het standaard naar een afhaallocatie brengen. Of laat de bezorgdienst standaard de optie bieden om de bezorglocatie te wijzigen.

Nu kan ik uit persoonlijke ervaring vertellen dat bij de beide genoemde opties nog een wereld te winnen valt voor zowel de klanten, als de bedrijven die iets verkopen als voor de bezorgdiensten. Hierin is niemand als enige schuldig en is geen enkele partij volledig onschuldig.

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
12 sep 2021 20:11
Ik heb een betere oplossing:

Geef aan wanneer je iets bezorgd en geef de ontvanger de optie om hierop te sturen. Dat is dus iets dat de bezorgdienst moet doen. Sommigen doen dat al, dus het kan gewoon. Ik heb zelfs al gehad dat ik kon volgen waar de bezorger was.
Doe je dat niet, dan ben je dus gewoon een waardeloze bezorgdienst en verdien je dit soort klachten. Zeker als je bezorgers dan ook nog gaan dumpen in kliko’s.

Zo gek is de OP dus eigenlijk niet.
Er zijn 2 manieren van bezorgen. Of je maakt een vaste planning waarin je elke dag hetzelfde rondje rijdt, voldoende chauffeurs hebt en dus de keuze bij de klant kan leggen, of je maakt je planning aan de hand van wat je aangeboden krijgt.
De hoeveelheden pakjes die PostNL en DHL te verwerken krijgt is zo groot dat je de rollen niet kan omdraaien. Om van hot naar her te rijden om de klant te pleasen kost tijd en geld. De pakken dus de route die ze maken op het moment dat ze de goederen hebben.

Ook ik heb ervaring met andere bezorgdiensten die je inderdaad kan volgen. Echter gaat dit niet om de 13 in dozijn artikelen van grote verkopers.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

. Het is je eigen zorg dat je het kan ontvangen, desnoods laat je je ouders, broer of zus of buurvrouw in je huis je pakket aannemen.
Herhaling van zetten en weer niet waar. Het is de zorg van de bezorgdienst iets bij mij af te leveren en als dat niet lukt ( 2x ) het bij het afhaalpunt af te geven.
Zo ingewikkeld is het niet.

Gesloten