DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door moederslink »

Pagina 13 🚩🚩🚩🎉🎊🚩🚩🚩
Wat is er nu toch met dat pakje gebeurd ? 🤪🙄😡🙊

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 23:04
Wat mij dan weer ergert is dat personen dergelijke uitspraken doen zonder onderbouwing en zonder andere topics mee te nemen in die gedachte. Dat het uw onderbuik gevoel is, wil niet zeggen dat het de waarheid is.
In het geval van dit topic heb ik nergens gezegd dat de bezorger niets te verwijten zou zijn.
Dat laatste misschien niet expliciet -- ik heb de voorgaande twaalf pagina's niet opnieuw doorgenomen -- maar ook in dit topic laat u niet af de bezorgdienst uitvoerig te verdedigen, net als in andere bezorgklachttopics, die ik dus wel degelijk meeneem in deze gedachte.

Overigens wil ik er graag op wijzen dat ik uw eerste reactie in dit topic direct heb geliked -- met volle overtuiging zelfs, al is dat niet zichtbaar :wink:

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
14 sep 2021 23:35
NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 23:04
Wat mij dan weer ergert is dat personen dergelijke uitspraken doen zonder onderbouwing en zonder andere topics mee te nemen in die gedachte. Dat het uw onderbuik gevoel is, wil niet zeggen dat het de waarheid is.
In het geval van dit topic heb ik nergens gezegd dat de bezorger niets te verwijten zou zijn.
Dat laatste misschien niet expliciet -- ik heb de voorgaande twaalf pagina's niet opnieuw doorgenomen -- maar ook in dit topic laat u niet af de bezorgdienst uitvoerig te verdedigen, net als in andere bezorgklachttopics, die ik dus wel degelijk meeneem in deze gedachte.
U zegt het goed, in uw gedachte. DHL, in dit geval, is enorm aan het veranderen en werken al lange tijd op een andere manier dan sommige mensen denken. Dat mag u verdedigen noemen, maar om iemand te kunnen helpen is het wel het handigste om de juiste procedure te vermelden. Als er dus forumleden zijn die nog met oude werkwijzen in hun gedachte zitten, dan is het wel zo slim om uitleg te geven wat er tegenwoordig gebeurd.
Even een stukje psychologie. Als je een witte auto koopt zie je ineens overal witte auto’s rijden. Dat er bij je in de straat geen enkele witte auto staat valt niet op. Ik bekijk elk topic los van een ander, ik kijk naar elke specifieke situatie. Dan komt het voor dat ik de ene keer aangeef dat het niet slim is om online te gaan bestellen als je niet altijd thuis bent, mits bepaalde zaken die ik al benoemd heb. Dat word schijnbaar gelezen als de bezorgers gelijk geven in hun werkwijze. Iets dat ik al verschillende keren tegenspreek, maar zo lezen sommige mensen het. Maar in andere gevallen kan het best andersom zijn. En dat gebeurd ook. Enkel ontstaat daar schijnbaar geen discussie door en word dat niet onthouden.
Nergens in dit topic geef ik DHL gelijk, ook al snap ik wel waarom ze bepaalde dingen doen. De reactie naar TS toe was louter humoristisch vanwege de waarschuwing niet meer met DHL zaken te doen en de rest van de discussie ging met een ander forumlid waarvan hoogstwaarschijnlijk de zending verdwenen is. En daar zijn bepaalde zaken in gezegd die niet onderbouwd worden en niet zijn zoals er nu gewerkt word door DHL.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
14 sep 2021 23:48
Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.
Als je altijd thuis bent, loop je niet tegen probleem TS aan.

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
15 sep 2021 07:47
Lady1234 schreef:
14 sep 2021 23:48
Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.
Als je altijd thuis bent, loop je niet tegen probleem TS aan.
Als je je pakket persoonlijk in handen wilt hebben, dan moet je inderdaad thuis zijn. Je kan online gewoon aangeven waar het neergelegd mag worden als het bezorgmoment niet uitkomt. Of je verzet de bezorgafspraak.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2021 07:30
DHL, in dit geval, is enorm aan het veranderen en werken al lange tijd op een andere manier dan sommige mensen denken. Dat mag u verdedigen noemen, maar om iemand te kunnen helpen is het wel het handigste om de juiste procedure te vermelden. Als er dus forumleden zijn die nog met oude werkwijzen in hun gedachte zitten, dan is het wel zo slim om uitleg te geven wat er tegenwoordig gebeurd.
Nou, inderdaad zeg!

Ik zat nog met de oude werkwijze in gedachten. Je weet wel, die werkwijze waarbij geprobeerd werd een pakket af te leveren aan de geadresseerde of diens buren, en waarbij -als dat niet lukt- het pakketje naar een pick-up-punt gaat.

Wist ik veel dat er tegenwoordig sprake is van een nieuwe werkwijze, waarbij je verplicht thuis moet zijn omdat het pakket anders in de vuilnisbak wordt gedumpt...

Ik ben echt blij dat jij ons helpt en dat je ons op de hoogte brengt van de nieuwste werkwijze van DHL. Kunnen we daar tenminste rekening mee houden...

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat als je op een flat woont en geen kliko hebt? Gaat je pakketje dan in de ondergrondse pasjesloze container?

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 sep 2021 08:38
Gaat je pakketje dan in de ondergrondse pasjesloze container?
Ik vermoed inderdaad dat je dan als geadresseerde de verplichting krijgt om je pasje naast de voordeur te hangen. Het moet immers wel op jouw risico en verantwoordelijkheid.

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 sep 2021 08:32
Wist ik veel dat er tegenwoordig sprake is van een nieuwe werkwijze, waarbij je verplicht thuis moet zijn omdat het pakket anders in de vuilnisbak wordt gedumpt...

Ik ben echt blij dat jij ons helpt en dat je ons op de hoogte brengt van de nieuwste werkwijze van DHL. Kunnen we daar tenminste rekening mee houden...
Gelukkig dan maar dat ik heb aangegeven waar bepaalde gedachtes niet overeenkomen met de werkelijkheid. Die had u gewoon kunnen lezen alvorens domme opmerkingen te maken.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
14 sep 2021 21:28
Onzin, Jablan. Tenzij jij met droge ogen durft te beweren dat het in de vuilnisbak dumpen van een pakket in de bezorginstructie staat. Kom op man, dit soort reacties neemt niemand serieus.
Je geeft geen antwoord op de vraag of jij de bezorginstructie kent. Hier heeft de bezorger het pakket zo bezorgd, dat het niet door een vreemde zal worden meegenomen. Het woord 'vuilnisbak' zou ik niet te letterlijk nemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5521
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
15 sep 2021 08:38
Maar wat als je op een flat woont en geen kliko hebt? Gaat je pakketje dan in de ondergrondse pasjesloze container?
In de kliko dumpen is voor sommigen een goede optie, totdat er pakjes verdwijnen natuurlijk en daar kun je op wachten.
In Den Haag hebben de meeste wijken ondergrondse containers. Nog even en DHL dumpt het daarin, mag je een duik in 1 van de 4 soorten containers nemen zeker.
Dat vroeg ik eerder ook aan Neo, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Sterker nog, hij blijft maar zeggen dat je de afspraak kunt maken voor een plek waar de bezorger het neer kan zetten.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 sep 2021 23:48
Ik ben blijkbaar de witte raaf. Ben super tevreden over alle bezorgdiensten.
Wij ook. Afhaalpunten zijn ideaal. Buitenbussen ook. Vooral het model Eigenbouw, waar pakjes van 40 bij 40 bij 40 inpassen.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2021 08:58
witte angora schreef:
15 sep 2021 08:38
Maar wat als je op een flat woont en geen kliko hebt? Gaat je pakketje dan in de ondergrondse pasjesloze container?
In de kliko dumpen is voor sommigen een goede optie, totdat er pakjes verdwijnen natuurlijk en daar kun je op wachten.
In Den Haag hebben de meeste wijken ondergrondse containers. Nog even en DHL dumpt het daarin, mag je een duik in 1 van de 4 soorten containers nemen zeker.
Dat vroeg ik eerder ook aan Neo, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Sterker nog, hij blijft maar zeggen dat je de afspraak kunt maken voor een plek waar de bezorger het neer kan zetten.
Gelukkig komt DHL hier gewoon aan de deur, en als je er niet bent, wordt het gewoon bij de buren afgeleverd.

Daarom blijf ik het verhaal van de TS een beetje vaag vinden.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 sep 2021 08:52
Moneyman schreef:
14 sep 2021 21:28
Onzin, Jablan. Tenzij jij met droge ogen durft te beweren dat het in de vuilnisbak dumpen van een pakket in de bezorginstructie staat. Kom op man, dit soort reacties neemt niemand serieus.
Je geeft geen antwoord op de vraag of jij de bezorginstructie kent. Hier heeft de bezorger het pakket zo bezorgd, dat het niet door een vreemde zal worden meegenomen. Het woord 'vuilnisbak' zou ik niet te letterlijk nemen.
Tsja, jij kiest er dus voor om de OP anders uit te leggen dan datgene wat er gewoon letterlijk en duidelijk staat. Dat kan, maar dat verklaart dan wel de ruis.

Je vraag over de bezorginstructie is natuurlijk niet relevant. Het is immers evident dat er in strijd met welke bezorginstructie dan ook is gehandeld.

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat niet alleen. Het is ook in strijd met wat DHL zegt dat ze doen als iemand niet thuis is:
WAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.
Niets kliko, gewoon terug naar een DHL ServicePoint

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
15 sep 2021 08:58
Dat vroeg ik eerder ook aan Neo, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Sterker nog, hij blijft maar zeggen dat je de afspraak kunt maken voor een plek waar de bezorger het neer kan zetten.
Ik heb toch echt de link neergezet van DHL met daarin wat de verschillende opties zijn.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
15 sep 2021 09:06
Je vraag over de bezorginstructie is natuurlijk niet relevant. Het is immers evident dat er in strijd met welke bezorginstructie dan ook is gehandeld.
Je kent de instructies niet, trek dan ook geen conclusies.

Bij dit soort onderwerpen gaat het om het managen van verwachtingen. Deze keer lag het pakket niet waar de ontvanger het had verwacht. Dat is de kern. Is dat erg?
Niet als dezelfde ontvanger een vorige keer een briefje had opgehangen met 'leg het pakket in de container'.
Niet als het afhaalpunt ver weg is of de buren geen pakjes willen aannemen.

Je zou er nog over kunnen vallen dat de bezorger geen bericht heeft achtergelaten, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn - als het bericht in de deur is blijven steken, dan verschuift het probleem weer naar de ontvanger.

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Allemaal onzin!
Dat is de kern.
Nee, de kern is dat de koper het produkt nooit heeft ontvangen!
Niet als dezelfde ontvanger een vorige keer een briefje had opgehangen met 'leg het pakket in de container'.
Niet als het afhaalpunt ver weg is of de buren geen pakjes willen aannemen.
Ook zonder al deze 'zelfverzonnen opties' is het heel duidelijk wat DHL moet doen:
WAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.

ZeerPrivé
Berichten: 5521
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@ND, ik ga je link zoeken en de opties lezen.

Edit, enkele pagina's na mijn opmerking door gescrold, zie geen link.

Gesloten