Wanprestatie Ketelservice Noord?
Geplaatst: 12 sep 2021 15:41
Beste Lezers,
Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die ook wat weten van vloerverwarming. Eerder plaatste ik een klacht bij klacht.nl waar het bedrijf (Ketelservice Noord) niet op wilde reageren. Later klacht geplaatst op klachtenkompas (klacht en reactie hieronder geplaatst). Daar reageerde men wel op, met naar mijn mening geheel onterechte verklaringen.
Misschien kan iemand mij vertellen of ik er nu helemaal naast zit of dat zij toch een punt hebben. Als ik het bij het juiste eind heb hoe ga ik nu verder? Klacht indienen bij Techniek Nederland kost ca. 9 maanden en kan mogelijk niet i.v.m. het feit dat ik ZZP'er ben en opdracht heb gegeven met mijn bedrijfsnaam. Advocaat inschakelen lijkt mijn ook nog wel een gedoe. Toch maar zelf oplossen?
Geplaatste klacht en reactie volgt hier:
De klacht
Offerte was: nieuwe CV-ketel plaatsen en aansluiten op vloerverwarming. Er was geen oude ketel aanwezig. Na het plaatsen van ketel blijkt dat monteur niet de goede nippels bij zich heeft voor de aansluiting op de vloerverwarming(verdeler). Monteur had al de buizen van de vloerverwarming goed gemerkt wat aan en afvoer is en eerste buis op juiste lengte geknipt voor de juiste aansluiting.
Monteur is weggegaan en verder niets meer gehoord. Toen ik enkele dagen later belde zeiden ze dat ik zelf maar voor de juiste nippels moest zorgen en de buizen aansluiten. Dat doen we dus niet want in offerte stond ook duidelijk dat cv op verdeler moest worden aangesloten.
Na een later telefoontje wilde ze dat ik eerst de rekening betaalde en dan kwamen ze pas. Dat doen we dus ook niet.
Na ruim 3 weken kwamen ze dan toch maar met de juiste nippels om de verdeler aan te sluiten. Daarna 's middags meteen de rekening betaald omdat ik dacht dat alles in orde was en ze dus gewoon recht hadden op betaling.
Na enkele dagen kwam ik er achter dat al de afvoerleidingen op de aanvoer waren gezet en al de aanvoerleidingen op de afvoer. Deze leidingen waren eerder nog door een andere monteur duidelijk gemerkt en de eerste al op maat gemaakt.
Gebeld met Ketel Service Noord. Deze zeiden dat dat niets uitmaakt. Dit is natuurlijk onzin. Heb ze nog een email gestuurd met een duidelijke tekst hoe je vloerverwarmingsbuizen legt en waarom.
Daarna nogmaals gebeld en gemaild men werd langzamerhand steeds onvriendelijk en vertelde mijn dat als ik het zo goed wist het dan maar zelf moest doen. Later nogmaals dat ik de vloerverwarmingsbuizen dan andersom in de vloer had moeten leggen. Dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op want dan hadden ze de buizen ook verkeerd om aangesloten.
De eerste monteur wist precies hoe de buizen aangesloten moesten worden en had het voorbereidende werk goed gedaan, de tweede monteur ging op de automatische piloot de verdeler aansluiten zoals de meeste verdelers, boven aanvoer en onder afvoer. Bij deze verdeler is het niet zoals de meeste maar bij deze zit aanvoer onder en afvoer boven.
Ketel Service Noord wil er niets meer aan doen.
Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon als offerte of opdracht geeft maar als je niet tevreden bent dan worden ze erg onvriendelijk.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en door de antwoorden die ze geven zeer amateuristisch.
REACTIE KETELSERVICE NOORD:
U heeft inderdaad gelijk dat wij deze verdeler aan zouden sluiten. U vergeet er enkel bij te vertellen dat u zelf de vloerverwarming aangelegt hebt en de verdeler door u geleverd is. Dat deze incompleet is kunnen wij niks aan doen.
Daarnaast hebben wij de verdeler juist aangesloten. Aanvoer en retour op de verdeler. De slangen die in de vloer liggen hebben zoals gezegt geen specifieke stromings richting.
Dit hebben wij u ook uitgelegd meerdere malen. U vraagt eigenlijk garantie omdat uw vertrekken niet warm worden op een installatie wat u door u zelf aangelegt is. Vanzelfsprekend kunnen wij deze garantie niet verlenen.
Vriendelijke groet,
Team Ketel Service Noord
REACTIE VAN MIJ:
Er is geen oplossing aangeboden. Ketel Service Noord is eerder langs geweest voor de offerte. De man heeft alles kunnen bekijken en zelfs nog kunnen kiezen uit 2 verdelers. Dat ik zelf de vloerverwarming heb aangelegd heeft niets te maken met het verkeerd aansluiten van de verdeler. De keuze voor de verdeler is gemaakt en de situatie is bekeken. De vloerverwarmingsbuizen zijn (zoals meest gebruikelijk) is slakkenhuismodel gelegd en stromingsrichting maakt dus wel uit. Hoeveel professionele capaciteit is er bij dit bedrijf aanwezig? De 1e monteur wist wel hoe het aangesloten moest worden. Nu beweren dat het niets uit maakt! De onjuiste beweringen dat ik garantie vraag en dat mijn huis niet warm wordt zijn volledig bedacht door aangeklaagde. Ik vraag ze alleen om aangenomen werkt juist uit te voeren/te herstellen. De 5 waterlekkages rondom de ketel door niet goed aangetrokken moeren heb ik zelf eerder al opgelost. Vond ik ook niet erg professioneel om een installatie zo achter te laten.
---------
Van Ketelservice Noord nooit meer iets gehoord. Wat nu?
Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die ook wat weten van vloerverwarming. Eerder plaatste ik een klacht bij klacht.nl waar het bedrijf (Ketelservice Noord) niet op wilde reageren. Later klacht geplaatst op klachtenkompas (klacht en reactie hieronder geplaatst). Daar reageerde men wel op, met naar mijn mening geheel onterechte verklaringen.
Misschien kan iemand mij vertellen of ik er nu helemaal naast zit of dat zij toch een punt hebben. Als ik het bij het juiste eind heb hoe ga ik nu verder? Klacht indienen bij Techniek Nederland kost ca. 9 maanden en kan mogelijk niet i.v.m. het feit dat ik ZZP'er ben en opdracht heb gegeven met mijn bedrijfsnaam. Advocaat inschakelen lijkt mijn ook nog wel een gedoe. Toch maar zelf oplossen?
Geplaatste klacht en reactie volgt hier:
De klacht
Offerte was: nieuwe CV-ketel plaatsen en aansluiten op vloerverwarming. Er was geen oude ketel aanwezig. Na het plaatsen van ketel blijkt dat monteur niet de goede nippels bij zich heeft voor de aansluiting op de vloerverwarming(verdeler). Monteur had al de buizen van de vloerverwarming goed gemerkt wat aan en afvoer is en eerste buis op juiste lengte geknipt voor de juiste aansluiting.
Monteur is weggegaan en verder niets meer gehoord. Toen ik enkele dagen later belde zeiden ze dat ik zelf maar voor de juiste nippels moest zorgen en de buizen aansluiten. Dat doen we dus niet want in offerte stond ook duidelijk dat cv op verdeler moest worden aangesloten.
Na een later telefoontje wilde ze dat ik eerst de rekening betaalde en dan kwamen ze pas. Dat doen we dus ook niet.
Na ruim 3 weken kwamen ze dan toch maar met de juiste nippels om de verdeler aan te sluiten. Daarna 's middags meteen de rekening betaald omdat ik dacht dat alles in orde was en ze dus gewoon recht hadden op betaling.
Na enkele dagen kwam ik er achter dat al de afvoerleidingen op de aanvoer waren gezet en al de aanvoerleidingen op de afvoer. Deze leidingen waren eerder nog door een andere monteur duidelijk gemerkt en de eerste al op maat gemaakt.
Gebeld met Ketel Service Noord. Deze zeiden dat dat niets uitmaakt. Dit is natuurlijk onzin. Heb ze nog een email gestuurd met een duidelijke tekst hoe je vloerverwarmingsbuizen legt en waarom.
Daarna nogmaals gebeld en gemaild men werd langzamerhand steeds onvriendelijk en vertelde mijn dat als ik het zo goed wist het dan maar zelf moest doen. Later nogmaals dat ik de vloerverwarmingsbuizen dan andersom in de vloer had moeten leggen. Dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op want dan hadden ze de buizen ook verkeerd om aangesloten.
De eerste monteur wist precies hoe de buizen aangesloten moesten worden en had het voorbereidende werk goed gedaan, de tweede monteur ging op de automatische piloot de verdeler aansluiten zoals de meeste verdelers, boven aanvoer en onder afvoer. Bij deze verdeler is het niet zoals de meeste maar bij deze zit aanvoer onder en afvoer boven.
Ketel Service Noord wil er niets meer aan doen.
Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon als offerte of opdracht geeft maar als je niet tevreden bent dan worden ze erg onvriendelijk.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en door de antwoorden die ze geven zeer amateuristisch.
REACTIE KETELSERVICE NOORD:
U heeft inderdaad gelijk dat wij deze verdeler aan zouden sluiten. U vergeet er enkel bij te vertellen dat u zelf de vloerverwarming aangelegt hebt en de verdeler door u geleverd is. Dat deze incompleet is kunnen wij niks aan doen.
Daarnaast hebben wij de verdeler juist aangesloten. Aanvoer en retour op de verdeler. De slangen die in de vloer liggen hebben zoals gezegt geen specifieke stromings richting.
Dit hebben wij u ook uitgelegd meerdere malen. U vraagt eigenlijk garantie omdat uw vertrekken niet warm worden op een installatie wat u door u zelf aangelegt is. Vanzelfsprekend kunnen wij deze garantie niet verlenen.
Vriendelijke groet,
Team Ketel Service Noord
REACTIE VAN MIJ:
Er is geen oplossing aangeboden. Ketel Service Noord is eerder langs geweest voor de offerte. De man heeft alles kunnen bekijken en zelfs nog kunnen kiezen uit 2 verdelers. Dat ik zelf de vloerverwarming heb aangelegd heeft niets te maken met het verkeerd aansluiten van de verdeler. De keuze voor de verdeler is gemaakt en de situatie is bekeken. De vloerverwarmingsbuizen zijn (zoals meest gebruikelijk) is slakkenhuismodel gelegd en stromingsrichting maakt dus wel uit. Hoeveel professionele capaciteit is er bij dit bedrijf aanwezig? De 1e monteur wist wel hoe het aangesloten moest worden. Nu beweren dat het niets uit maakt! De onjuiste beweringen dat ik garantie vraag en dat mijn huis niet warm wordt zijn volledig bedacht door aangeklaagde. Ik vraag ze alleen om aangenomen werkt juist uit te voeren/te herstellen. De 5 waterlekkages rondom de ketel door niet goed aangetrokken moeren heb ik zelf eerder al opgelost. Vond ik ook niet erg professioneel om een installatie zo achter te laten.
---------
Van Ketelservice Noord nooit meer iets gehoord. Wat nu?