Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona
Geplaatst: 15 sep 2021 14:35
Beste,
Vorig jaar maart heb ik kaarten gekocht voor het festival Wildeburg 2020, welke helaas door corona is afgelast.
Allereerst werd er gesproken over dat het dit jaar vervangend door zou gaan, maar ook dit is niet het geval.
Uiteindelijk hebben we hierna, na ca 6 maanden een mail gekregen met hierin de keuze voor volledige restitutie, of evt een vervangend ticket voor 2022. Nu heb ik gekozen voor volledige restitutie, maar tot op heden geen geld terug ontvangen.
Ik heb ze al meerdere mails gestuurd en in het laatste mail contact werd aangegeven dat het uiterlijk half september op rekening zou staan, helaas wederom nog niet het geval.
In de algemene voorwaarden van Wildenburg staat aangegeven:
Artikel 3: indien de Klant voor terugbetaling kiest Indien een evenement is afgelast als gevolg van de maatregelen omtrent de bestrijding van het Coronavirus, en de Klant binnen vier (4) weken na aankondiging van de restitutie voorwaarden, kenbaar heeft gemaakt aan Wildeburg BV dat hij/zij geen gebruik kan maken van een Wildebon, kan de Klant kiezen voor een refund (terugbetaling). De bestaande overeenkomst tussen Wildeburg BV en de Klant betreffende de originele order, wordt daarmee ontbonden. De Klant gaat ermee akkoord dat zijn originele order geannuleerd wordt en dat daarmee zijn/haar recht op toegang tot het desbetreffende Evenement vervalt. Daartegenover staat dat de Klant recht heeft op de terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten in geld door Wildeburg BV. De terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten zal plaatsvinden via dezelfde betaalwijze als waarmee de originele aankoop is gedaan. Indien het evenement is afgelast, vindt de terugbetaling uiterlijk drie (3) maanden na de datum van het afgelaste evenement plaats. Indien gekozen wordt voor een gedeeltelijke donatie zal het refund bedrag verminderd worden met het bedrag dat resulteert uit het gedoneerde percentage van het oorspronkelijke refund bedrag zoals aangegeven door de Klant. Bijvoorbeeld: bij 50% donatie op het oorspronkelijke refund bedrag van 100 EUR zal er 50 EUR worden terugbetaald aan de Klant.
In feite houden ze zichzelf niet aan de algemene voorwaarden, waar 3 maanden na datum van het event al lang verstreken is, echter zoals gezegd krijg ik alleen maar vage antwoorden over wanneer en of het geld terug gestort gaat worden.
Wat zou ik hier verder nog mee kunnen doen, aangezien ze de mails met standaard teksten beantwoorden en er op die manier geen schot in de zaak zit? Als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Vorig jaar maart heb ik kaarten gekocht voor het festival Wildeburg 2020, welke helaas door corona is afgelast.
Allereerst werd er gesproken over dat het dit jaar vervangend door zou gaan, maar ook dit is niet het geval.
Uiteindelijk hebben we hierna, na ca 6 maanden een mail gekregen met hierin de keuze voor volledige restitutie, of evt een vervangend ticket voor 2022. Nu heb ik gekozen voor volledige restitutie, maar tot op heden geen geld terug ontvangen.
Ik heb ze al meerdere mails gestuurd en in het laatste mail contact werd aangegeven dat het uiterlijk half september op rekening zou staan, helaas wederom nog niet het geval.
In de algemene voorwaarden van Wildenburg staat aangegeven:
Artikel 3: indien de Klant voor terugbetaling kiest Indien een evenement is afgelast als gevolg van de maatregelen omtrent de bestrijding van het Coronavirus, en de Klant binnen vier (4) weken na aankondiging van de restitutie voorwaarden, kenbaar heeft gemaakt aan Wildeburg BV dat hij/zij geen gebruik kan maken van een Wildebon, kan de Klant kiezen voor een refund (terugbetaling). De bestaande overeenkomst tussen Wildeburg BV en de Klant betreffende de originele order, wordt daarmee ontbonden. De Klant gaat ermee akkoord dat zijn originele order geannuleerd wordt en dat daarmee zijn/haar recht op toegang tot het desbetreffende Evenement vervalt. Daartegenover staat dat de Klant recht heeft op de terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten in geld door Wildeburg BV. De terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten zal plaatsvinden via dezelfde betaalwijze als waarmee de originele aankoop is gedaan. Indien het evenement is afgelast, vindt de terugbetaling uiterlijk drie (3) maanden na de datum van het afgelaste evenement plaats. Indien gekozen wordt voor een gedeeltelijke donatie zal het refund bedrag verminderd worden met het bedrag dat resulteert uit het gedoneerde percentage van het oorspronkelijke refund bedrag zoals aangegeven door de Klant. Bijvoorbeeld: bij 50% donatie op het oorspronkelijke refund bedrag van 100 EUR zal er 50 EUR worden terugbetaald aan de Klant.
In feite houden ze zichzelf niet aan de algemene voorwaarden, waar 3 maanden na datum van het event al lang verstreken is, echter zoals gezegd krijg ik alleen maar vage antwoorden over wanneer en of het geld terug gestort gaat worden.
Wat zou ik hier verder nog mee kunnen doen, aangezien ze de mails met standaard teksten beantwoorden en er op die manier geen schot in de zaak zit? Als jullie tips hebben hoor ik het graag.