Pagina 1 van 1

Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 14:35
door Mhanen
Beste,

Vorig jaar maart heb ik kaarten gekocht voor het festival Wildeburg 2020, welke helaas door corona is afgelast.
Allereerst werd er gesproken over dat het dit jaar vervangend door zou gaan, maar ook dit is niet het geval.

Uiteindelijk hebben we hierna, na ca 6 maanden een mail gekregen met hierin de keuze voor volledige restitutie, of evt een vervangend ticket voor 2022. Nu heb ik gekozen voor volledige restitutie, maar tot op heden geen geld terug ontvangen.

Ik heb ze al meerdere mails gestuurd en in het laatste mail contact werd aangegeven dat het uiterlijk half september op rekening zou staan, helaas wederom nog niet het geval.

In de algemene voorwaarden van Wildenburg staat aangegeven:

Artikel 3: indien de Klant voor terugbetaling kiest Indien een evenement is afgelast als gevolg van de maatregelen omtrent de bestrijding van het Coronavirus, en de Klant binnen vier (4) weken na aankondiging van de restitutie voorwaarden, kenbaar heeft gemaakt aan Wildeburg BV dat hij/zij geen gebruik kan maken van een Wildebon, kan de Klant kiezen voor een refund (terugbetaling). De bestaande overeenkomst tussen Wildeburg BV en de Klant betreffende de originele order, wordt daarmee ontbonden. De Klant gaat ermee akkoord dat zijn originele order geannuleerd wordt en dat daarmee zijn/haar recht op toegang tot het desbetreffende Evenement vervalt. Daartegenover staat dat de Klant recht heeft op de terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten in geld door Wildeburg BV. De terugbetaling van de oorspronkelijke ticketprijs en servicekosten zal plaatsvinden via dezelfde betaalwijze als waarmee de originele aankoop is gedaan. Indien het evenement is afgelast, vindt de terugbetaling uiterlijk drie (3) maanden na de datum van het afgelaste evenement plaats. Indien gekozen wordt voor een gedeeltelijke donatie zal het refund bedrag verminderd worden met het bedrag dat resulteert uit het gedoneerde percentage van het oorspronkelijke refund bedrag zoals aangegeven door de Klant. Bijvoorbeeld: bij 50% donatie op het oorspronkelijke refund bedrag van 100 EUR zal er 50 EUR worden terugbetaald aan de Klant.

In feite houden ze zichzelf niet aan de algemene voorwaarden, waar 3 maanden na datum van het event al lang verstreken is, echter zoals gezegd krijg ik alleen maar vage antwoorden over wanneer en of het geld terug gestort gaat worden.

Wat zou ik hier verder nog mee kunnen doen, aangezien ze de mails met standaard teksten beantwoorden en er op die manier geen schot in de zaak zit? Als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 15:31
door Lady1234
Ze zullen nu wel bezig zijn de bulk aan restitutie te verwerken.

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 16:06
door Ik_weet_niet_alles
Lady1234 schreef:
15 sep 2021 15:31
Ze zullen nu wel bezig zijn de bulk aan restitutie te verwerken.
Is dat een probleem voor TS of voor de organisatie? Dit hadden ze allang aan kunnen zien komen op het moment dat ze mails gingen versturen.

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 16:16
door Mhanen
Ik heb zonet contact met ze gehad en geven mij aan dat het uiterlijk 24-9 op rekening zou moeten staan.
Op het moment dat dit niet zo is zal ik ze helaas officieel in gebreke gaan stellen en verdere actie ondernemen.
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe !

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 17:56
door alfatrion
Je hebt vertragingschade. Deze schade wordt forfaitair vastgesteld op de wettelijke rente. Ze zijn al in verzuim vanaf 3 maanden dus kun je vanaf dan de wettelijke rente gaan rekenrn.

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 15 sep 2021 19:25
door Seinhuis
Het lastig situatie is dat organisaties van festivals weinig geld hebben.

Juridisch is het heel makkelijk, je hebt recht op je geld terug. Het praktijk kan lastiger zijn.

Ga naar een deurwaarder. Die weet de juiste wegen te bewandelen.
Op https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... t-afgelast staat informatie.

Re: Restitutie van kaartjes voor afgelast festival door corona

Geplaatst: 16 sep 2021 15:55
door Radar
In dit topic ontstond een discussie zonder nuttige informatie voor het probleem van TS of voor soortgelijke problemen. Niet-relevante berichten zijn weggehaald. Nu graag weer on-topic.

Radar Moderatie^EV