Pagina 1 van 1
De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 04 okt 2021 16:45
door metheny
Op de website van
https://www.audiotempel.nl/winkel-webshop staat het volgende vermeld:
In onze webshop kunt u al heel veel producten bestellen. We hebben echter nog niet ons hele assortiment kunnen plaatsen. Onze webshop is continu aan het groeien. Mocht u van een merk iets missen, of niet kunnen vinden wat u zoekt, neem dan gerust contact met ons op.
Klik op de diverse submenu's en u kunt de diverse producten die we voeren bekijken en de beschrijvingen lezen. En... als uw wilt, eventueel direct kopen.
LET OP:
De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Het gaat mij om de laatste zin. En dat is gelijk ook de enige voorwaarde die ik kan vinden. Wat zou betekenen dat als het aangekochte product niet bevalt en er geen retour mogelijk is.
De vraag is mag dit?
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 04 okt 2021 21:12
door newmikey
metheny schreef: ↑04 okt 2021 16:45
Het gaat mij om de laatste zin. En dat is gelijk ook de enige voorwaarde die ik kan vinden. Wat zou betekenen dat als het aangekochte product niet bevalt en er geen retour mogelijk is.
De vraag is mag dit?
Het antwoord kan kort zijn: nee, dit mag niet.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 04 okt 2021 22:04
door Sannietje
Ik zie ook staan:
Graag laten wij u uw muziek, op de voor u allermooiste manier, beleven! Daarom bent u van harte welkom om bij ons in de winkel - binnenkort op een prachtige locatie in hartje Zwolle! - om diverse combinaties te beluisteren. Het is praktisch om hier een afspraak voor te maken alhoewel dat niet noodzakelijk is. Ook bieden wij u de mogelijkheid om aan huis demonstraties te geven met een door u samengestelde configuratie om zodoende maximaal te genieten in uw eigen omgeving!
Zelfs online bestellingen kunnen thuis geïnstalleerd worden.
Vraag naar de mogelijkheden via onderstaande contactgegevens want wij helpen u graag!
Maar je kan ze verwijzen naar het herroepingsrecht.
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advie ... pingsrecht
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 04 okt 2021 22:26
door NeoDutchio
Als ik de site zie, dan mis ik een hoop onderdelen. En al lezend bij "over ons" lijkt het om een hobbyist te gaan waarbij zijn hobby te groot word. Geen algemene voorwaarden is al een indicatie dat de verkoper het niet slim aanpakt. En ja, natuurlijk hebt u rechten, maar als een verkoper er zijn eigen rechten op na houdt, dan gaat het behoorlijk wat energie kosten om dat recht ook te gaan krijgen.
Gezien het hobbymatige karakter kunt u altijd vooraf contact met ze opnemen om ze te wijzen op de wettelijke verplichtingen in de hoop dat ze dat netjes gaan aanpassen. Doen ze dat niet, dan kunt u alsnog de gok nemen of gewoon een winkeldeurtje verder gaan shoppen.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 05 okt 2021 13:02
door Moneyman
Het grootste deel van het assortiment is zeker geen maatwerk en valt dus ook niet onder een uitzondering.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 05 okt 2021 13:34
door metheny
Ze hebben ook twee winkels in Heerenveen en sinds kort in Zwolle. Dus je kan niet spreken van een hobbyist lijkt me, al zijn hun website voorwaarden overzicht wel fout
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 05 okt 2021 13:51
door PeterPeters1966
Gezien de grote hoeveelheid topmerken ziet het er uit als een bedrijf dat geen voorraad heeft en bestellingdn elders plaatst als een klant iets wil hebben. Ik ken geen enkele winkel in dit segment dat zoveel merken voert.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 05 okt 2021 13:52
door NeoDutchio
metheny schreef: ↑05 okt 2021 13:34
Ze hebben ook twee winkels in Heerenveen en sinds kort in Zwolle. Dus je kan niet spreken van een hobbyist lijkt me, al zijn hun website voorwaarden overzicht wel fout
Je kan een bedrijf beginnen uit passie en hobby dat steeds groter wordt. Op zich niets mis met deze bedrijven. Vaak nemen ze meer tijd voor de klant en bieden ze hulp vanuit de praktijk ipv uit boekjes van fabrikanten. Vaak werkt het bij dergelijke bedrijven op vertrouwen. Dat zal vaak goed gaan, maar soms blijkt dat praktijk en wet niet samen gaan en wil een dergelijke verkoper het netjes oplossen ipv wettelijk. En dan zal het lastig worden.
Dat bedoel ik met hobbymatig werken.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 05 okt 2021 22:54
door metheny
Sannietje schreef: ↑04 okt 2021 22:04
Ik zie ook staan:
Graag laten wij u uw muziek, op de voor u allermooiste manier, beleven! Daarom bent u van harte welkom om bij ons in de winkel - binnenkort op een prachtige locatie in hartje Zwolle! - om diverse combinaties te beluisteren. Het is praktisch om hier een afspraak voor te maken alhoewel dat niet noodzakelijk is. Ook bieden wij u de mogelijkheid om aan huis demonstraties te geven met een door u samengestelde configuratie om zodoende maximaal te genieten in uw eigen omgeving!
Zelfs online bestellingen kunnen thuis geïnstalleerd worden.
Vraag naar de mogelijkheden via onderstaande contactgegevens want wij helpen u graag!
Maar je kan ze verwijzen naar het herroepingsrecht.
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advie ... pingsrecht
Degene (een HT forum member) waarvoor ik mijn topic hier plaatste heeft het volgende gemeld.
"Dit --
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advie ... pingsrecht -- heb ik doorgestuurd naar Cor van Audio tempel. Gevraagd of hij nog van plan is te reageren, zo niet dan een melding bij het ACM en een review. Dat helpt: ik kan hem morgen terugsturen en het aankoopbedrag terugontvangen mits het apparaat werkt en onbeschadigd is. Pffff. zo'n mooi bedrijf met mooie merken en spullen die zo kinderachtig moet zijn en zich aan de spelregels wil onttrekken."
Nu ben ik alleen benieuwd of de website gaat worden aangepast
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 06 okt 2021 08:29
door sjohie
Laten we wel wezen, zij voeren veelal merken, en in een prijsklasse, die je niet echt zo zo even al klikkend in een digitaal winkelmandje gooit. Die kom je daar luisteren, dan eventueel nog eens thuis in eigen setup luisteren, en dan pas kopen. Ik ken niemand die daar even een Mark Levinson No534 eindversterker van 23k online koopt.
Je zou een kleine winkelier als dit, want dit is een winkel in een krimpende niche-markt, ook het voordeel van de twijfel kunnen gunnen. En de grote juridische kanonnen richten op de grote ketens die, geholpen door de consumenten, ondernemers als deze dwingen tot het opzetten van een webwinkeltje om niet helemaal digitaal kopje onder te gaan in het geweld van die grote ketens.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 06 okt 2021 09:32
door Moneyman
sjohie schreef: ↑06 okt 2021 08:29
Je zou een kleine winkelier als dit, want dit is een winkel in een krimpende niche-markt, ook het voordeel van de twijfel kunnen gunnen. En de grote juridische kanonnen richten op de grote ketens die, geholpen door de consumenten, ondernemers als deze dwingen tot het opzetten van een webwinkeltje om niet helemaal digitaal kopje onder te gaan in het geweld van die grote ketens.
Ik gun dit soort winkels al het goeds. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan ook maar nietige algemene voorwaarden mogen hanteren. Fair play werkt twee kanten op.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 06 okt 2021 10:19
door peter17111962
Op dit forum lees ik steeds vaker dat de firma XXXX met de website XXXXX.XXX iets
gedaan zou hebben wat niet helemaal zou kloppen volgens een nieuw persoon op
dit forum. Ik krijg steeds meer het gevoel dat deze "klacht" volkomen nep is en dat
het artikel in dit forum slechts alleen bedoeld is om die firma gratis meer
naamsbekendheid te geven. Gewoon een website is al lang niet voldoende meer.
Gratis op een forum een "klacht" verzinnen die over een tijdje plotseling goed is opgelost
door die Firma. Dat kan erg veel nieuwe klanten opleveren, Gratis een veel grotere
naamsbekendheid, welke firma wil dat nou niet?
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 06 okt 2021 16:59
door metheny
peter17111962 schreef: ↑06 okt 2021 10:19
Op dit forum lees ik steeds vaker dat de firma XXXX met de website XXXXX.XXX iets
gedaan zou hebben wat niet helemaal zou kloppen volgens een nieuw persoon op
dit forum. Ik krijg steeds meer het gevoel dat deze "klacht" volkomen nep is en dat
het artikel in dit forum slechts alleen bedoeld is om die firma gratis meer
naamsbekendheid te geven. Gewoon een website is al lang niet voldoende meer.
Gratis op een forum een "klacht" verzinnen die over een tijdje plotseling goed is opgelost
door die Firma. Dat kan erg veel nieuwe klanten opleveren, Gratis een veel grotere
naamsbekendheid, welke firma wil dat nou niet?
Mogelijk maar niet in dit geval en ik denk dat een negatief verhaal over een bedrijf XX nu niet bepaald reclame is.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180484.0
En trouwens het betreffende bedrijf bestaat al sinds 2016
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 17 sep 2022 19:25
door Just ice
Ik kan dit alleen maar bevestigen. De spullen ter waarde van bijna € 1000,- werden niet teruggenomen of geruild.
Ze staan nu ongebruikt te gestorven. Jammer omdat je denkt met een degelijk bedrijf te maken te hebben. Marktplaats was goedkoper
geweest en dan accepteer je zekere risico's. Heel erg jammer.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 19 sep 2022 11:27
door pedro714
Natuurlijk mag dit niet. Of U nu nieuw of z.g. "second life"koopt........het product moet voldoen aan De geschetste verwachtingen. Dus terugsturen mag altijd binnen de in de wet genoemde termijn.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 19 sep 2022 12:14
door alfatrion
Nee, dit mag niet. De wettelijke herroepingstermijn is twaalf maanden tot het moment waarop de herroepingstermijn wordt aangegeven dat je binnen 14 dagen mag herroepen.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 19 sep 2022 19:26
door Nijogeth
alfatrion schreef: ↑19 sep 2022 12:14
Nee, dit mag niet. De wettelijke herroepingstermijn is twaalf maanden tot het moment waarop de herroepingstermijn wordt aangegeven dat je binnen 14 dagen mag herroepen.
Het gaat hier helemaal niet om spullen die in de webshop staan, maar juist om speciale producten die speciaal op verzoek van de klant geregeld worden. Daar zitten gigantische kosten aan om in Nederland te krijgen en dus lijkt me dit gewoon om maatwerk te gaan.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 19 sep 2022 20:56
door Cro
Nijogeth schreef: ↑19 sep 2022 19:26
alfatrion schreef: ↑19 sep 2022 12:14
Nee, dit mag niet. De wettelijke herroepingstermijn is twaalf maanden tot het moment waarop de herroepingstermijn wordt aangegeven dat je binnen 14 dagen mag herroepen.
Het gaat hier helemaal niet om spullen die in de webshop staan, maar juist om speciale producten die speciaal op verzoek van de klant geregeld worden. Daar zitten gigantische kosten aan om in Nederland te krijgen en dus lijkt me dit gewoon om maatwerk te gaan.
Ik zou daar eigenlijk niet direct vanuit gaan, volgens mij is die definitie in onze wetgeving best strikt waardoor juist betrekkelijk weinig onder maatwerk valt. Bij voorbeeld een computer samengesteld uit door de consument uitgezochte onderdelen en in elkaar gezet door de verkoper is bijvoorbeeld een bekend voorbeeld van iets dat binnen onze wetgeving geen maatwerk is.
Zie voor de in de wet vastgelegde lijst van uitzonderingen hier:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/ ... rtikel230p
En dat de 7 zaken onder F, aangezien dit een consumentenkoop zal betreffen.
Re: De bestelde producten kunnen niet retour worden genomen!
Geplaatst: 19 sep 2022 22:55
door alfatrion
Nijogeth schreef: ↑19 sep 2022 19:26
alfatrion schreef: ↑19 sep 2022 12:14
Nee, dit mag niet. De wettelijke herroepingstermijn is twaalf maanden tot het moment waarop de herroepingstermijn wordt aangegeven dat je binnen 14 dagen mag herroepen.
Het gaat hier helemaal niet om spullen die in de webshop staan, maar juist om speciale producten die speciaal op verzoek van de klant geregeld worden. Daar zitten gigantische kosten aan om in Nederland te krijgen en dus lijkt me dit gewoon om maatwerk te gaan.
Uit niets blijkt dat de opmerking van de winkel slechts betrekking heeft op de een situatie waarin een klant aan haar vraagt om een product te bestellen dat de winkel niet in zijn assortiment heeft.