Fiber NL 'beste internetrouter': valse reclame
Geplaatst: 08 okt 2021 19:31
Fiber NL weet op hun site te verkondigen dat ze de beste internetrouter van Nederland leveren. In een deel van Nederland wordt de Zyxel 7530 geleverd. Normaliter een heel prima modem/Router van het merk FritzBox. Echter op een 1GB/s verbinding is het gek dat je een router levert met een maximale wireless verbinding van 866Mbps(Fabriekswaarde).
Bij een bestelling van internet bij Fiber NL kun je niet afzien van dit router, en je betaalt voor de router.
Als Fiber NL ervoor had gekozen om de AX variant van dit zelfde modem te leveren was het geen probleem, deze levert 1300Mbps over WiFi, en daarmee zou het dus mogelijk zijn om de volledige snelheid van de internet lijn te kunnen benutten over WiFi.
Wat mij betreft is dit hoe je het ook bekijkt valse reclame, en zeker niet netjes naar de klant toe.
Op de site zelf is niet te vinden welke router/Modem exact geleverd gaat worden, dus vooronderzoek is lastiger.
Wanneer je wel op hun site gaat zoeken naar dergelijke termen dan kom je een ander Modem/router tegen. Deze wordt volgens de helpdesk in een ander deel van Nederland geleverd, iig niet in de regio waar ik woon.
Helaas is bij mij een vaste connectie (UTP) niet een optie zonder flinke aanpassingen te maken in mijn woning.
Reden voor mij om dit te posten is het attenderen van andere potentiële klanten zodat ze kunnen weten dat wireless niet echt een optie is als je ook daadwerkelijk de snelheid wilt kunnen halen. Enig alternatief is een andere WiFi router aanschaffen.
Blijft wel lullig want je moet wel betalen voor hun router.
Graag zou ik hier wel iets aan willen doen, maar heb geen zin in juridisch geneuzel. Mocht iemand een goed idee hebben, dan hoor ik het graag. (Los van contact zoeken met de support afdeling, want dat heb ik uiteraard gedaan.)
Daar kreeg ik letterlijk te horen, u kunt ook naar KPN gaan, maar dan betaalt u meer. En tevens kreeg ik vermeld dat ik een andere router aan zou kunnen schaffen. En dat het bekabeld wel goed werkt. Dat geloof ik graag, maar we leven in 2021 en WiFi kan snel zat zijn. En ik weet dat ik ver van de enige ben die geen optie heeft voor Bekabled internet.
Over het algemeen is de internet verbinding prima overigens, echter de support was wel weer zoals 'normaal' tegenwoordig van slecht niveau.
Bij een bestelling van internet bij Fiber NL kun je niet afzien van dit router, en je betaalt voor de router.
Als Fiber NL ervoor had gekozen om de AX variant van dit zelfde modem te leveren was het geen probleem, deze levert 1300Mbps over WiFi, en daarmee zou het dus mogelijk zijn om de volledige snelheid van de internet lijn te kunnen benutten over WiFi.
Wat mij betreft is dit hoe je het ook bekijkt valse reclame, en zeker niet netjes naar de klant toe.
Op de site zelf is niet te vinden welke router/Modem exact geleverd gaat worden, dus vooronderzoek is lastiger.
Wanneer je wel op hun site gaat zoeken naar dergelijke termen dan kom je een ander Modem/router tegen. Deze wordt volgens de helpdesk in een ander deel van Nederland geleverd, iig niet in de regio waar ik woon.
Helaas is bij mij een vaste connectie (UTP) niet een optie zonder flinke aanpassingen te maken in mijn woning.
Reden voor mij om dit te posten is het attenderen van andere potentiële klanten zodat ze kunnen weten dat wireless niet echt een optie is als je ook daadwerkelijk de snelheid wilt kunnen halen. Enig alternatief is een andere WiFi router aanschaffen.
Blijft wel lullig want je moet wel betalen voor hun router.
Graag zou ik hier wel iets aan willen doen, maar heb geen zin in juridisch geneuzel. Mocht iemand een goed idee hebben, dan hoor ik het graag. (Los van contact zoeken met de support afdeling, want dat heb ik uiteraard gedaan.)
Daar kreeg ik letterlijk te horen, u kunt ook naar KPN gaan, maar dan betaalt u meer. En tevens kreeg ik vermeld dat ik een andere router aan zou kunnen schaffen. En dat het bekabeld wel goed werkt. Dat geloof ik graag, maar we leven in 2021 en WiFi kan snel zat zijn. En ik weet dat ik ver van de enige ben die geen optie heeft voor Bekabled internet.
Over het algemeen is de internet verbinding prima overigens, echter de support was wel weer zoals 'normaal' tegenwoordig van slecht niveau.