Rechten en plichten buiten garantie defecte televisie
Geplaatst: 12 okt 2021 21:11
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels in een web terecht gekomen binnen bedrijven voor iets wat in mijn ogen heel makkelijk is: het regelen van een nieuwe tv. Aangezien ik niet meer goed weet mijn rechten en plichten zijn licht ik het hier even kort toe.
De spelers
Philips (fabrikant tv)
CE Repair (reparatie bedrijf met een uitermate slechte service overigens)
Coolblue (hier de tv gekocht in november 2017 voor 2300 euro)
Half september ging mijn televisie niet meer aan ik heb daarom coolblue gebeld en deze stuurden mij door naar CE Repairs. Helaas konden zij het defect niet oplossen en kreeg ik een voorstel voor een nieuw toestel uit 2020.
Op zich geen slecht voorstel maar ik had mijn zinnen gezet op een toestel van 2021. Dit voorstel ook gedaan uiteindelijk via Philips en ook een nieuw voorstel gekregen van CE Repair en daar weer op akkoord gegeven.
Ik heb coolblue wel gevraagd wat de opties zijn voor mij en deze hebben (wellicht te snel) een voorstel gedaan bij CE Repairs voor creditering. Na veel gedoe en vele emails later even duidelijk gevraagd of ik nu het nieuwe toestel wel geleverd zou krijgen en dat zou goed zijn. Gisteren ontving ik een bericht dat CE Repair het toestel op komen halen en ik een brief krijg om via Coolblue verder een creditering te krijgen (?)
Weer met CE repairs in conclaaf en nu blijkt dat door het voorstel van Coolblue is geaccepteerd en mijn verzoek tot en nieuwe tv is geannuleerd. Dit is volgens hen niet meer terug te draaien aangezien Philips daar vrij star in is (voorstellen lopen al snel binnen 48 uur af).
Coolblue zegt dat het ook mogelijk is de tv zonder bemoeienis om te ruilen door hun en aldaar een nieuwe tv te bestellen. Volgens CE repair en Philips zelf wordt er pas creditering toegepast als de tv is opgehaald en ik een zogenaamd RMA brief heb ontvangen. Dan kan ik me wenden tot Philips voor een voorstel.
Zoals te begrijpen begint het me allemaal wat te duizelen en stel ik de volgende vragen
-Coolblue beweert als ik een tv via CE repair laat vervangen ik geen garantie of een hele korte krijg (3 maanden max) klopt dit of is dit onzin en puur een truc om bij hun iets aan te schaffen ?
- Klopt het met betrekking tot de RMA brief dat ik echt het toestel op moet laten halen door een afspraak met CE Repairs te maken of kan het direct via Coolblue
- en een hele belangrijke ik heb 100 euro onderzoekskosten betaald aan CE Repairs die later verrekend is in het voorstel dat CE repairs heeft aangeboden voor een nieuwe tv die is afgeketst door de creditering van Philips. Echter als ik via coolblue nu een creditering aanvraag is die 100 euro in rook op gegaan. Moet ik deze als verloren beschouwen ? CE Repair wil niks terug geven namelijk aangezien ik creditering regel via een ander bedrijf en Coolblue geeft ook niet thuis
- Tot slot wat is een redelijke (misschien wel verplichte) creditering in euro's voor een televisie van bijna 4 jaar die 2300 euro gekost heeft maar een langere levensduur heeft ?
Mvg Remco
Ik ben inmiddels in een web terecht gekomen binnen bedrijven voor iets wat in mijn ogen heel makkelijk is: het regelen van een nieuwe tv. Aangezien ik niet meer goed weet mijn rechten en plichten zijn licht ik het hier even kort toe.
De spelers
Philips (fabrikant tv)
CE Repair (reparatie bedrijf met een uitermate slechte service overigens)
Coolblue (hier de tv gekocht in november 2017 voor 2300 euro)
Half september ging mijn televisie niet meer aan ik heb daarom coolblue gebeld en deze stuurden mij door naar CE Repairs. Helaas konden zij het defect niet oplossen en kreeg ik een voorstel voor een nieuw toestel uit 2020.
Op zich geen slecht voorstel maar ik had mijn zinnen gezet op een toestel van 2021. Dit voorstel ook gedaan uiteindelijk via Philips en ook een nieuw voorstel gekregen van CE Repair en daar weer op akkoord gegeven.
Ik heb coolblue wel gevraagd wat de opties zijn voor mij en deze hebben (wellicht te snel) een voorstel gedaan bij CE Repairs voor creditering. Na veel gedoe en vele emails later even duidelijk gevraagd of ik nu het nieuwe toestel wel geleverd zou krijgen en dat zou goed zijn. Gisteren ontving ik een bericht dat CE Repair het toestel op komen halen en ik een brief krijg om via Coolblue verder een creditering te krijgen (?)
Weer met CE repairs in conclaaf en nu blijkt dat door het voorstel van Coolblue is geaccepteerd en mijn verzoek tot en nieuwe tv is geannuleerd. Dit is volgens hen niet meer terug te draaien aangezien Philips daar vrij star in is (voorstellen lopen al snel binnen 48 uur af).
Coolblue zegt dat het ook mogelijk is de tv zonder bemoeienis om te ruilen door hun en aldaar een nieuwe tv te bestellen. Volgens CE repair en Philips zelf wordt er pas creditering toegepast als de tv is opgehaald en ik een zogenaamd RMA brief heb ontvangen. Dan kan ik me wenden tot Philips voor een voorstel.
Zoals te begrijpen begint het me allemaal wat te duizelen en stel ik de volgende vragen
-Coolblue beweert als ik een tv via CE repair laat vervangen ik geen garantie of een hele korte krijg (3 maanden max) klopt dit of is dit onzin en puur een truc om bij hun iets aan te schaffen ?
- Klopt het met betrekking tot de RMA brief dat ik echt het toestel op moet laten halen door een afspraak met CE Repairs te maken of kan het direct via Coolblue
- en een hele belangrijke ik heb 100 euro onderzoekskosten betaald aan CE Repairs die later verrekend is in het voorstel dat CE repairs heeft aangeboden voor een nieuwe tv die is afgeketst door de creditering van Philips. Echter als ik via coolblue nu een creditering aanvraag is die 100 euro in rook op gegaan. Moet ik deze als verloren beschouwen ? CE Repair wil niks terug geven namelijk aangezien ik creditering regel via een ander bedrijf en Coolblue geeft ook niet thuis
- Tot slot wat is een redelijke (misschien wel verplichte) creditering in euro's voor een televisie van bijna 4 jaar die 2300 euro gekost heeft maar een langere levensduur heeft ?
Mvg Remco