Pagina 1 van 2
Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 14:03
door bobvanvarik
Essent heeft al jaren problemen met de app en de website. In 2012 waren er met de Thuis app al problemen, 3 jaar geleden met de Verbruiksmanager begon hetzelfde. De afgelopen 6 maanden hebben 1000den mensen niet kunnen inloggen, verkeerde data gezien en geen contract ineens in de app.
Ik ben dit zat en verzamel klanten die dit ook hebben (gehad). Ik heb een email gestuurd en er werd mij een compensatie vergoeding berekening gevraagd. Ik heb deze gestuurd op basis van tijd, inkomen. Een dag later was ineens niets meer mogelijk en is ze blijkbaar terug gefloten. Dit accepteer ik niet.
Heeft u ook problemen met de app? Gedoe over meterstanden, Essent die alles afhandeld als een individueel probleem? Reageer of check mijn profiel op twitter, ik voeg u dan aan de lijst toe. Samen zijn we sterk.
Bedankt!
[Persoonsnamen en bijlage met zichtbare persoonsnamen werd verwijderd.]
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 16:37
door Seinhuis
Dit probleem zal toch individueel opgelost moeten worden. compensatie voor je tijd is onzin.
Eventueel kan je bij
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/ een bindend uitspraak vragen.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 16:43
door bobvanvarik
Dat is uw mening. Dit is geen single customer issue. Commissie betrek ik hier niet bij, desnoods een advocaat.
Bovendien is er nu iets anders aan de hand. Ik word telefonisch gestalkt. Bij het noemen in de derde call van xxx, de medewerker die mij de mail stuurde, werd de verbinding verbroken.
Stalking klacht ingediend bij mijn provider. Deze zoekt eea uit. Essent getweet. Als dit idd xxx is kan ze ander werk gaan zoeken.
[Naam van de medewerker werd weggehaald door de moderatie.]
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 16:50
door Moneyman
Ik krijg een Don Quichotte-gevoel. Succes in de strijd, houd je ons op de hoogte?
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 17:17
door bobvanvarik
Dit wordt naar mijn behoeven opgelost. Een app die niet werkt is vervelend. Een callcenter medewerker die stalkt is strafbaar.
Callcenter medewerkers tekenen een NDA. Klanten bellen zonder inbound contact of stalken is een fraude check, OW. Als dit deze medewerker is heeft dat consequenties. En logisch.
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 17:27
door ZeerPrivé
bobvanvarik schreef: ↑18 okt 2021 17:17
Ik hou jullie op de hoogte.
Wat mij betreft: doe vooral geen moeite! Ik log al maanden probleemloos in op zowel de app als de site.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 17:31
door xflorisx
Ik vraag mij af wat er in jouw contract met Essent staat. Staat daar een verplichting dat een app 100% van de tijd beschikbaar is. Volgens mij alleen dat ze een inspanningverplichting hebben om elektra en gas te leveren.
Ik heb zelf bij een dochteronderneming van Essent ook een app. Zeer gemakkelijk om iedere dag het verbruik af te lezen. Die ligt er ook wel eens uit. Vorige week nog enkele dagen omdat ik een verlengd contract in ga.
Geen haar op mijn hoofd die daarover gaat klagen. De app is extra service van hun en niet meer
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 17:34
door Kolibrie
bobvanvarik schreef: ↑18 okt 2021 17:17
Dit wordt naar mijn behoeven opgelost. Een app die niet werkt is vervelend. Een callcenter medewerker die stalkt is strafbaar.
Callcenter medewerkers tekenen een NDA. Klanten bellen zonder inbound contact of stalken is een fraude check, OW. Als dit deze medewerker is heeft dat consequenties. En logisch.
Ik hou jullie op de hoogte.
Spreekt u al na 3 telefoontjes over stalking?
Lijkt erop dat u boos bent omdat die compensatie niet door gaat.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 18:59
door Lady1234
U hebt daar toch geen app gekocht die niet zou werken, bij u dan. Hoor hier geen problemen.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 19:08
door Nevyn
Geen problemen met de app.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 19:15
door Cro
Wat is hier nu precies de stalking? TS heeft contact met de Essent Servicedesk. Deze Servicedesk belt TS terug, TS neemt schijnbaar niet op.
Dat is natuurlijk geen stalking.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 19:28
door jonis
Nevyn schreef: ↑18 okt 2021 19:08
Geen problemen met de app.
Alles perfect?
Kreeg laatst toch wel wat meldingen dat sommige zaken traag of niet goed werkten omdat om een of andere reden het wat drukker dan normaal was.
Verder ook geen problemen met app, wat vandaag niet lukt komt morgen wel.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 19:42
door scontra
bobvanvarik schreef: ↑18 okt 2021 14:03
Essent heeft al jaren problemen met de app en de website. In 2012 waren er met de Thuis app al problemen, 3 jaar geleden met de Verbruiksmanager begon hetzelfde. De afgelopen 6 maanden hebben 1000den mensen niet kunnen inloggen, verkeerde data gezien en geen contract ineens in de app.
Ik ben dit zat en verzamel klanten die dit ook hebben (gehad). Ik heb een email gestuurd en er werd mij een compensatie vergoeding berekening gevraagd. Ik heb deze gestuurd op basis van tijd, inkomen. Een dag later was ineens niets meer mogelijk en is ze blijkbaar terug gefloten. Dit accepteer ik niet.
Heeft u ook problemen met de app? Gedoe over meterstanden, Essent die alles afhandeld als een individueel probleem? Reageer of check mijn profiel op twitter, ik voeg u dan aan de lijst toe. Samen zijn we sterk.
Bedankt!
Capture.JPG
Er is ook een leven zonder al die apps, ook bij Essent en dat houdt het leven toch heel wat eenvoudiger !
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 19:54
door sylvesterb
bobvanvarik schreef: ↑18 okt 2021 17:17
Dit wordt naar mijn behoeven opgelost. Een app die niet werkt is vervelend. Een callcenter medewerker die stalkt is strafbaar.
Callcenter medewerkers tekenen een NDA. Klanten bellen zonder inbound contact of stalken is een fraude check, OW. Als dit deze medewerker is heeft dat consequenties. En logisch.
Ik hou jullie op de hoogte.
Callcenter medewekers tekenen niet standaard een NDA overeenkomst. En er is inbound contact geweest dus geen idee hoe u komt op fraude.
Denk dat ik de uitkomst wel weet en dat is dat Essent eenzijdig afscheid gaat nemen als u zulke vage beschuldigingen doet over een medewerker die u terugbelt.
Heb melding gemaakt bij de moderatie dat u haar naam hier vermeld. Pas hiermee op eant u maakt zich schuldig aan smaad/laster door haar naam te vermelden.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 20:06
door scontra
sylvesterb schreef: ↑18 okt 2021 19:54
bobvanvarik schreef: ↑18 okt 2021 17:17
Dit wordt naar mijn behoeven opgelost. Een app die niet werkt is vervelend. Een callcenter medewerker die stalkt is strafbaar.
Callcenter medewerkers tekenen een NDA. Klanten bellen zonder inbound contact of stalken is een fraude check, OW. Als dit deze medewerker is heeft dat consequenties. En logisch.
Ik hou jullie op de hoogte.
Callcenter medewekers tekenen niet standaard een NDA overeenkomst. En er is inbound contact geweest dus geen idee hoe u komt op fraude.
Denk dat ik de uitkomst wel weet en dat is dat Essent eenzijdig afscheid gaat nemen als u zulke vage beschuldigingen doet over een medewerker die u terugbelt.
Heb melding gemaakt bij de moderatie dat u haar naam hier vermeld. Pas hiermee op eant u maakt zich schuldig aan smaad/laster door haar naam te vermelden.
Nou, Bob heeft n.a.v. uw waarschuwing snel eieren voor z'n geld gekozen.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 20:16
door alfatrion
Seinhuis schreef: ↑18 okt 2021 16:37
Dit probleem zal toch individueel opgelost moeten worden. compensatie voor je tijd is onzin.
Nee, dat is een feit. Tijd komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Artikel 6:95 lid 1 BW
De schade die op grond van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding moet worden vergoed, bestaat in vermogensschade en ander nadeel, dit laatste voor zover de wet op vergoeding hiervan recht geeft.
En dat is er niet voor schade in tijd.
sylvesterb schreef: ↑18 okt 2021 19:54
Heb melding gemaakt bij de moderatie dat u haar naam hier vermeld. Pas hiermee op eant u maakt zich schuldig aan smaad/laster door haar naam te vermelden.
Voor smaad/laster is veel meer nodig. Wel goed dat je het bericht hebt gemeld, anders had ik het gedaan.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 18 okt 2021 20:30
door ZeerPrivé
Ik had die naamsvermelding ook al gedaan maar de redactie doet er niets mee blijkbaar.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 20 okt 2021 12:39
door assantar
Geen problemen met de app maar wel met het gebruik van de verbruiksmanager op de website.
Vanaf mei jl. lukt het niet meer om meterstanden door te geven.
Verschillende keren melding van gemaakt, zoals velen met mij als ik de fb pagina zie.
Krijg ik vandaag een antwoord dat ik het uitlezen van mijn meterstanden maar aan moet laten zetten, iets wat ik dus niet wil.
Ik lees overall dat de verbruiksmanager op de site en app niet goed werken en op de site staat een mededeling dat er bij de diverse netbeheerders problemen zijn met het doorgeven/ uitlezen van de meterstanden.
Lijkt 1 grote problematiek waarvan ze niet in staat lijken te zijn het op te lossen.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 20 okt 2021 13:01
door Duc
Bij mijn energie provider kan ik gewoon inloggen en de meterstanden invullen en door geven, geen probleem.
Je zou zelf een excel file kunnen maken en daar elke maand je meterstand in kunnen vullen.
1x per jaar voor de eindafrekening de meterstand doorgeven, wat is daar het probleem mee?
Onze meter kan niet op afstand afgelezen worden.
Eigenlijk begrijp ik dus het hele probleem niet.
En om alleen voor het niet kunnen gebruiken van een app je hier nieuw aanmelden en je beklag te doen snap ik ook niet.
Maar goed het is ook niet iets waar ik mij direct zo druk over zou maken aangezien het makkelijk zelf bij te houden is op je eigen computer/tablet/telefoon zonder app nodig te hebben.
Re: Essent app problemen: Essent vraagt berekening onkostenvergoeding
Geplaatst: 21 okt 2021 14:04
door bobvanvarik
Thread kan gesloten worden.
Ik ben meer dan tevreden met het resultaat.