Eetkamerstoelen Pronto Wonen zakken na 2 maanden in
Geplaatst: 21 okt 2021 15:55
Goedendag,
In juli 2021 heb ik 4 eetkamerstoelen gekocht, afgeprijsd van 80€ voor 59.95€. Na 2 maanden begon de eerste stoelzitting in te zakken, tot op het plaatmateriaal. Ik heb gebeld met de klantenservice, ik kon de stoel brengen en er zou naar gekeken worden. Inmiddels begon stoel 2 ook dezelfde klacht te vertonen. Na een week ben ik gebeld en is me verteld dat de stoel niet kapot is, maar dat dit hoort bij deze stoel. De stoelen kunnen opgevuld worden a 50€ per stoel.
De prijs staat gelijk aan de kwaliteit, aldus de verkoper. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. De verkoper is gaan overleggen met leidinggevende en kwam met het voorstel mij de helft van de aankoopwaarde in een tegoedbon te geven of de stoelen op eigen kosten te laten opvullen. Als tegen voorstel heb ik aangegeven de stoelen op hun kosten te laten opvullen of mijn aankoop bedrag terug te geven. Hiermee gaat Pronto niet akkoord.
Na enig mail verkeer over wel of niet akkoord gaan met het voorstel heb ik contact gehad met de consuwijzer. Zij adviseerde me om een brief te sturen met eis tot ontbinding van de verkoop, omdat het een onduidelijk product betreft. Ook dit heb ik gedaan en wederom nul op rekest. De verkoper heeft aan dat ik ‘vrij ben om naar de geschillen commissie te gaan’.
In de beschrijving van de stoel op internet staat: ‘goede kwaliteit polyether voor een heerlijk comfortabele zit’ .
Het aankoopbedrag is net te weinig om in aanmerking te komen voor opening van een geschil bij de geschillen commissie….Het kan toch niet zo zijn dat ik 4 stoelen heb gekocht die na 2,5 maand zitten als een harde plank? Als ik had geweten dat ze zo snel zouden aftakelen had ik ze nooit gekocht.
Kan ik hier nog iets mee doen?
In juli 2021 heb ik 4 eetkamerstoelen gekocht, afgeprijsd van 80€ voor 59.95€. Na 2 maanden begon de eerste stoelzitting in te zakken, tot op het plaatmateriaal. Ik heb gebeld met de klantenservice, ik kon de stoel brengen en er zou naar gekeken worden. Inmiddels begon stoel 2 ook dezelfde klacht te vertonen. Na een week ben ik gebeld en is me verteld dat de stoel niet kapot is, maar dat dit hoort bij deze stoel. De stoelen kunnen opgevuld worden a 50€ per stoel.
De prijs staat gelijk aan de kwaliteit, aldus de verkoper. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. De verkoper is gaan overleggen met leidinggevende en kwam met het voorstel mij de helft van de aankoopwaarde in een tegoedbon te geven of de stoelen op eigen kosten te laten opvullen. Als tegen voorstel heb ik aangegeven de stoelen op hun kosten te laten opvullen of mijn aankoop bedrag terug te geven. Hiermee gaat Pronto niet akkoord.
Na enig mail verkeer over wel of niet akkoord gaan met het voorstel heb ik contact gehad met de consuwijzer. Zij adviseerde me om een brief te sturen met eis tot ontbinding van de verkoop, omdat het een onduidelijk product betreft. Ook dit heb ik gedaan en wederom nul op rekest. De verkoper heeft aan dat ik ‘vrij ben om naar de geschillen commissie te gaan’.
In de beschrijving van de stoel op internet staat: ‘goede kwaliteit polyether voor een heerlijk comfortabele zit’ .
Het aankoopbedrag is net te weinig om in aanmerking te komen voor opening van een geschil bij de geschillen commissie….Het kan toch niet zo zijn dat ik 4 stoelen heb gekocht die na 2,5 maand zitten als een harde plank? Als ik had geweten dat ze zo snel zouden aftakelen had ik ze nooit gekocht.
Kan ik hier nog iets mee doen?