Klacht over Chello
Geplaatst: 19 aug 2004 13:38
Beste TROS Radar en mede forum gebruikers!
Sinds 10 augustus heb ik thuis een Chello light abbonoment en was hier opzich tevreden over. Een van de redenen dat ik dit abonoment gekozen heb is omdat het geen datalimiet heeft, maar een FUP (fair use policy) Zeker de snelheid tussen aanvraag en online zijn beviel me zeer!
Op 14 Augustus kree ik de eerste Email dat ik tegen hun "datalimiet" (die dus officieel niet bestaat) aan het oplopen was, ik zat al meer dan over de helft.
Dit viel me als eerste erg van ze tegen, zeker omdat het pas 1,3 GB was, wat voor een 1 megabit verbinding niet erg veel is. Ten tweede, in hun algemene voorwaarden, op hun internet site, op de site van UPC en in hun e-mail staat niet waaraan ik me moet houden, dus weet ik ook niet warneer ik hun regels overtreed, zeker niet als nieuwe gebruiker.
Als derde vond ik de toon van de email zeer kinderachtig, voelde me een kleuter die omdat hij iets fout deed in de hoek gestuurd werd en daarbij ook nog een internet crimineel die dus omdat ik normaal internet, waarvoor ik betaal, van te veel bandbreedte gebruik maak. Ik download bewust geen illegale software, gebruik geen nieuwsgroepen, gebruik alleen wel regelmatig internet radio en tv, waarvoor ik juist deze verbinding heb!
Ik heb na dit bericht ook een reactie naar Chello EN UPC gestuurd, dat ze hiermee mij niet voldoende geinformeerd hadden vanwege het ontbreken van hun "grenzen" waaraan ik mij moet houden. Hierdoor ging ik er vanuit dat het een vergissing was en beschouwde ik hun bericht als nooit verzonden. En of ze graag even contact met me op wilden nemen, Zoniet, dan beschouwde ik mijn bericht als akkoord.
Vanochtend sloegen figuurlijk de stoppen door! Ik was het hele weekend niet thuis, dus de PC heeft ook uitgestaan en heb ook niet van internet gebruik gemaakt.
Kreeg een email dat mijn modem med onmiddelijke ingang was terug geschroeft naar 46kb/s ipv 1024, vanwege buitensporig internetgebruik! sowieso zou ik eerst een tweede email krijgen welke ik nooit gehad heb.
Meteen gebeld, krijg ik te horen dat hun ongeveer een limiet van 3 GB ( maar dat varrieert dus weet absoluut niet hoever ik gaan kan), hanteren op mijn abbonoment, dus wel een harde limiet, niet onbeperkt internetgebruik en de breedband verbinding terugschroeven naar 48kb, wat ik van jullie begrijp, wettelijk verboden is, deze moet boven de 128 blijven, anders is het geen breedband verbinding.
Een paar keer gebrobeerd met de helpdesk van Chello te bellen, werd ik eerst doorgeschakeld met afdeling opzeggingen notabene!! Daarna een medewerker gesproken, hij vertelde me het hele verhaal van dat het datalimiet ingeveer 3 GB is. Mijn reactie was, jullie hanteren dus wel harde limieten, waarna deze boos reageerde en stelde van joh, wil je dat je snelheid ooit nog is terug gezet wordt naar waar je voor betaald of dat deze op 46 kB blijft???
Beste mensen van Radar, ik hoop dat ik hier met mijn klacht over Chello aan het juiste adres ben. Als nieuw lid ben ik zeer tevreden over de snelheid, alleen als het betekend dat ik nog geen week per maand normaal kan internetten levert Chello geen reeel abbonoment, maken hun misleidende reclame en met het terugzetten van de verbinding op ELK moment dat hun dat willen overtreden ze de wet!
In afwachting van uw reactie met de hoop dat in de toekomst ik een betere samenwerking met Chello kan verwachten.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
PeeGee
Sinds 10 augustus heb ik thuis een Chello light abbonoment en was hier opzich tevreden over. Een van de redenen dat ik dit abonoment gekozen heb is omdat het geen datalimiet heeft, maar een FUP (fair use policy) Zeker de snelheid tussen aanvraag en online zijn beviel me zeer!
Op 14 Augustus kree ik de eerste Email dat ik tegen hun "datalimiet" (die dus officieel niet bestaat) aan het oplopen was, ik zat al meer dan over de helft.
Dit viel me als eerste erg van ze tegen, zeker omdat het pas 1,3 GB was, wat voor een 1 megabit verbinding niet erg veel is. Ten tweede, in hun algemene voorwaarden, op hun internet site, op de site van UPC en in hun e-mail staat niet waaraan ik me moet houden, dus weet ik ook niet warneer ik hun regels overtreed, zeker niet als nieuwe gebruiker.
Als derde vond ik de toon van de email zeer kinderachtig, voelde me een kleuter die omdat hij iets fout deed in de hoek gestuurd werd en daarbij ook nog een internet crimineel die dus omdat ik normaal internet, waarvoor ik betaal, van te veel bandbreedte gebruik maak. Ik download bewust geen illegale software, gebruik geen nieuwsgroepen, gebruik alleen wel regelmatig internet radio en tv, waarvoor ik juist deze verbinding heb!
Ik heb na dit bericht ook een reactie naar Chello EN UPC gestuurd, dat ze hiermee mij niet voldoende geinformeerd hadden vanwege het ontbreken van hun "grenzen" waaraan ik mij moet houden. Hierdoor ging ik er vanuit dat het een vergissing was en beschouwde ik hun bericht als nooit verzonden. En of ze graag even contact met me op wilden nemen, Zoniet, dan beschouwde ik mijn bericht als akkoord.
Vanochtend sloegen figuurlijk de stoppen door! Ik was het hele weekend niet thuis, dus de PC heeft ook uitgestaan en heb ook niet van internet gebruik gemaakt.
Kreeg een email dat mijn modem med onmiddelijke ingang was terug geschroeft naar 46kb/s ipv 1024, vanwege buitensporig internetgebruik! sowieso zou ik eerst een tweede email krijgen welke ik nooit gehad heb.
Meteen gebeld, krijg ik te horen dat hun ongeveer een limiet van 3 GB ( maar dat varrieert dus weet absoluut niet hoever ik gaan kan), hanteren op mijn abbonoment, dus wel een harde limiet, niet onbeperkt internetgebruik en de breedband verbinding terugschroeven naar 48kb, wat ik van jullie begrijp, wettelijk verboden is, deze moet boven de 128 blijven, anders is het geen breedband verbinding.
Een paar keer gebrobeerd met de helpdesk van Chello te bellen, werd ik eerst doorgeschakeld met afdeling opzeggingen notabene!! Daarna een medewerker gesproken, hij vertelde me het hele verhaal van dat het datalimiet ingeveer 3 GB is. Mijn reactie was, jullie hanteren dus wel harde limieten, waarna deze boos reageerde en stelde van joh, wil je dat je snelheid ooit nog is terug gezet wordt naar waar je voor betaald of dat deze op 46 kB blijft???
Beste mensen van Radar, ik hoop dat ik hier met mijn klacht over Chello aan het juiste adres ben. Als nieuw lid ben ik zeer tevreden over de snelheid, alleen als het betekend dat ik nog geen week per maand normaal kan internetten levert Chello geen reeel abbonoment, maken hun misleidende reclame en met het terugzetten van de verbinding op ELK moment dat hun dat willen overtreden ze de wet!
In afwachting van uw reactie met de hoop dat in de toekomst ik een betere samenwerking met Chello kan verwachten.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
PeeGee