Pagina 1 van 2

Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 30 okt 2021 17:26
door Norbertl
Vandaag boodschappen gedaan bij supermarkt Jan Linders. Daar een stuk kaas gekocht in de aanbieding. Normale prijs 9,09 euro. Aanbiedingsprijs 4,55 euro.
Na het afrekenen controleer ik altijd de kassabon. Daaruit bleek dat ik de gewone prijs van 9,09 euro had betaald. Dus terug naar de servicebalie. Daar kreeg ik netjes het teveel betaalde terug, met de opmerking dat het wel vaker mis gaat met de kaasaanbiedingen.
En dit maak ik zó vaak mee. Je moet altijd je kassabon heel goed controleren. Maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Als consument mag je er toch op vertrouwen dat de correcte prijs in rekening wordt gebracht? Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring ook hebben.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:20
door Moneyman
Daar wordt regelmatig over geklaagd. Opletten blijft de boodschap. Ik gebruik zelfscannen, dan zie je gelijk wat er gebeurt en of het goed gaat.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:33
door NeoDutchio
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:42
door Ik_weet_niet_alles
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 10:33
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Een fout maken is niet erg, wel als dat stelselmatig gebeurt. Nog los van de ergernis kost dit weer extra tijd voor de consument.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:44
door Lowieze
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 10:33
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Vaak staat het verkeerd in de kassa ingevoerd. Dit gebeurt ook nogal eens bij de Bonusaanbiedingen van AH.
Dan gaat het natuurlijk gelijk mis bij alle kassa’s en is niet echt de schuld van de cassiere.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:47
door witte angora
Ik_weet_niet_alles schreef:
31 okt 2021 10:42
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 10:33
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Een fout maken is niet erg, wel als dat stelselmatig gebeurt. Nog los van de ergernis kost dit weer extra tijd voor de consument.
Het is niet erg als die fout op maandag in de kassa staat. Het is wel erg als de aanbieding op maandag begint, en woensdag staat die fout nog steeds in de kassa. Dat kon jaren geleden bij 'ons aller appie' gebeuren.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 10:57
door kuklos
Zo'n prijswijziging wordt, als ze hun IT en interne organisatie goed op orde hebben, vanuit het hoofdkantoor doorgevoerd in de kassa's.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:05
door reggie2
Norbertl schreef:
30 okt 2021 17:26
Vandaag boodschappen gedaan bij supermarkt Jan Linders. Daar een stuk kaas gekocht in de aanbieding. Normale prijs 9,09 euro. Aanbiedingsprijs 4,55 euro.
Na het afrekenen controleer ik altijd de kassabon. Daaruit bleek dat ik de gewone prijs van 9,09 euro had betaald. Dus terug naar de servicebalie. Daar kreeg ik netjes het teveel betaalde terug, met de opmerking dat het wel vaker mis gaat met de kaasaanbiedingen.
En dit maak ik zó vaak mee. Je moet altijd je kassabon heel goed controleren. Maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Als consument mag je er toch op vertrouwen dat de correcte prijs in rekening wordt gebracht? Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring ook hebben.
Waarvoor denk je dat ze de bon geven??? er zitten mensen achter de kassa.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:18
door Nevyn
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:27
door jonis
Moneyman schreef:
31 okt 2021 10:20
Daar wordt regelmatig over geklaagd. Opletten blijft de boodschap. Ik gebruik zelfscannen, dan zie je gelijk wat er gebeurt en of het goed gaat.
En dan moet je nog rekening ermee houden dat kortingen wel/ niet verwerkt kunnen zijn.
D.w.z. kan gebeuren:
Korting wel zichtbaar op zelfscan maar bij inleveren bij Kassa wordt deze niet meegenomen en moet je hogere prijs betalen.
Bij zelfscan let ik bij inleveren ook op totaalbedragen, afwijkingen naar boven duiden op niet verwerkte kortingen bij kassa.
Het is niet vaak gebeurd bij mij. maar wel enkele keren.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:29
door jonis
Nevyn schreef:
31 okt 2021 11:18
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Is knap als je van een volle kar nog alles weet

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:35
door NeoDutchio
Nevyn schreef:
31 okt 2021 11:18
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Bestaan dat soort kassa's nog waar de cassiere de prijzen aanslaat?

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:38
door 16again
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 10:33
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.

Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:44
door jonis
16again schreef:
31 okt 2021 11:38
De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.

Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.
Het komt vaak genoeg voor dat bordjes van een aktie nog hangen, de klant alert is op de lage prijs en artikel alsnog voor deze prijs meekrijgt. Uiteraard worden bordjes na ontdekken fout dan snel verwijderd.
Dat is sneller opgelost dan systeemfouten natuurlijk.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 11:49
door NeoDutchio
16again schreef:
31 okt 2021 11:38
Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.
Een prijsverhoging die vergeten is zal je niet snel terug lezen op internet. In hoeverre de klant wel eens voordeel heeft valt slecht na te gaan.
Als een winkel een aktie gaat maken, dan worden alle nieuwe prijzen stuk voor stuk in het systeem gezet. Na afloop kan met 1 druk op de knop die hele aktie verwijderd worden. Dat een aktieprijs te lang in het systeem blijft staan zal dus niet gebeuren. Maar het gebeurd wel eens dat er een tikfout gemaakt word of dat een product overgeslagen word. Dat is een fout, geen vooropgezet plan. Als je kijkt naar het aantal kortingsartikelen in een supermarktfolder, dan valt het procentueel nog wel mee.

En ja, het is pas opgelost als het aangepast is. Maar in hoeverre een cassiere van een supermarkt dit doorgeeft naar zijn of haar leidinggevende die dit weer richting Zaandam communiceert is altijd een vraag,

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 12:32
door Sira
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 11:35
Nevyn schreef:
31 okt 2021 11:18
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Bestaan dat soort kassa's nog waar de cassiere de prijzen aanslaat?
Als de streepjescode niet werkt?

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 12:34
door Sira
16again schreef:
31 okt 2021 11:38
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 10:33
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.

Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Die klanten zullen geen topic beginnen.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 12:36
door NeoDutchio
Sira schreef:
31 okt 2021 12:32
NeoDutchio schreef:
31 okt 2021 11:35
Nevyn schreef:
31 okt 2021 11:18
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Bestaan dat soort kassa's nog waar de cassiere de prijzen aanslaat?
Als de streepjescode niet werkt?
Dan tikken ze de streepjescode in.

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 14:39
door moederslink
Laatst bij het Kruidvat: 1+1 gratis ___wel___ de caissière sloeg ze allebei aan, haalt de bedrijfsleider erbij en ja ik kreeg die ene alsnog gratis.
Ergo : altijd meekijken en alert zijn :idea: .

Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa

Geplaatst: 31 okt 2021 15:19
door PeterPeters1966
jonis schreef:
31 okt 2021 11:29
Nevyn schreef:
31 okt 2021 11:18
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Is knap als je van een volle kar nog alles weet
Als ik een stuk kaas van bijna een tientje koop dat nu in de aanbieding is voor 4 zoveel, dan valt dat echt wel op. Ik denk bij de meeste mensen wel. En op de kassabon zie je het ook niet als je niet meer weet hoeveel het zou moeten kosten.