Omgang met leverproblemen keukenapparatuur
Geplaatst: 31 okt 2021 11:09
Op 26 maart 2021 hebben wij onze order geplaatst voor een quooker, kookplaat, combi-oven, vriezer, koelkast, stoomoven en vaatwasser. Sinds augustus probeer ik onze artikelen te krijgen. Een deel is geleverd, maar de koelkast, stoomoven en vaatwasser ontbreken nog.
Ik begrijp dat er op dit moment leverproblemen zijn. Wat ik niet begrijp is dat mij gezegd wordt dat de koelkast eerder geleverd zal worden dan de overige ontbrekende artikelen. Vervolgens moet ik zelf elke dag kijken of de koelkast op voorraad is. Omdat ik op Bol.com zag dat hij weer leverbaar was, heb ik gebeld met Keukenloods of de koelkast bij hun ook op voorraad is en waarom ik dan niet kan zien dat de koelkast op voorraad is. Nu kreeg ik te horen dat alle artikelen op week 3 2022 staan, vanwege de vaatwasser. Er waren echter wel koelkasten op voorraad, maar die worden uitgeleverd aan mensen die bijv alleen een koelkast hebben. Ik word dus gestraft omdat ik een grote order heb geplaatst Er wordt letterlijk gezegd dat als een order compleet is van iemand anders, wordt het uitgeleverd. Dus bestelt iemand alleen een koelkast, krijgt hij deze geleverd. Ik niet, omdat wij ook een vaatwasser besteld hebben die op dit moment pas weer leverbaar is in week 3 2021. Blijkbaar moet ik alle artikelen apart bestellen om kans te maken om een artikel te ontvangen. De order is vervolgens gesplitst, zodat ik de koelkast kon laten bezorgen. Maar tegen die tijd dat dit geregeld was, was de voorraad weg. Had ik weer geen koelkast en sluit ik weer achteraan in de rij. Er wordt gewoon gezegd dat waarschijnlijk iemand online besteld heeft. Het kan niet zo zijn dat ik al een halfjaar wacht en misgrijp, omdat ik een grote order heb geplaatst. Leverproblemen begrijp ik, maar zorg dan wel dat de klanten op volgorde worden behandeld. Het is zo frustrerend om met een halfafgewerkte keuken te zitten en elke dag te moeten kijken of je artikel op voorraad is en dan te horen krijgen dat het helemaal geen zin had om elke dag te kijken, want alles staat op week 3. En vervolgens te horen dat er koelkasten waren, maar dat die hierdoor aan onze neus voorbij gingen.
De prijzen stijgen van de artikelen die wij besteld hebben, ik krijg sterk het gevoel dat Keukenloods niet meer aan ons willen leveren, maar liever aan nieuwe klanten voor een hogere prijs.
De koelkast heb ik inmiddels via een andere leverancier ontvangen die wel uitlevert. We hebben hier nu EUR 84 meer voor betaalt.
Ik heb Keukenloods een klacht gestuurd met dezelfde strekking als dit bericht en aangegeven dat ik de koelkast annuleer en de stoomoven en vaatwasser afroep zodra 1 van deze artikelen op voorraad is. Dus stoomoven op voorraad, dan levering aan ons, vaatwasser op voorraad dan levering aan ons. Ik ben in afwachting van hun reactie. Maar ik leg graag aan dit forum voor of dit een normale gang van zaken is.
Ik begrijp dat er op dit moment leverproblemen zijn. Wat ik niet begrijp is dat mij gezegd wordt dat de koelkast eerder geleverd zal worden dan de overige ontbrekende artikelen. Vervolgens moet ik zelf elke dag kijken of de koelkast op voorraad is. Omdat ik op Bol.com zag dat hij weer leverbaar was, heb ik gebeld met Keukenloods of de koelkast bij hun ook op voorraad is en waarom ik dan niet kan zien dat de koelkast op voorraad is. Nu kreeg ik te horen dat alle artikelen op week 3 2022 staan, vanwege de vaatwasser. Er waren echter wel koelkasten op voorraad, maar die worden uitgeleverd aan mensen die bijv alleen een koelkast hebben. Ik word dus gestraft omdat ik een grote order heb geplaatst Er wordt letterlijk gezegd dat als een order compleet is van iemand anders, wordt het uitgeleverd. Dus bestelt iemand alleen een koelkast, krijgt hij deze geleverd. Ik niet, omdat wij ook een vaatwasser besteld hebben die op dit moment pas weer leverbaar is in week 3 2021. Blijkbaar moet ik alle artikelen apart bestellen om kans te maken om een artikel te ontvangen. De order is vervolgens gesplitst, zodat ik de koelkast kon laten bezorgen. Maar tegen die tijd dat dit geregeld was, was de voorraad weg. Had ik weer geen koelkast en sluit ik weer achteraan in de rij. Er wordt gewoon gezegd dat waarschijnlijk iemand online besteld heeft. Het kan niet zo zijn dat ik al een halfjaar wacht en misgrijp, omdat ik een grote order heb geplaatst. Leverproblemen begrijp ik, maar zorg dan wel dat de klanten op volgorde worden behandeld. Het is zo frustrerend om met een halfafgewerkte keuken te zitten en elke dag te moeten kijken of je artikel op voorraad is en dan te horen krijgen dat het helemaal geen zin had om elke dag te kijken, want alles staat op week 3. En vervolgens te horen dat er koelkasten waren, maar dat die hierdoor aan onze neus voorbij gingen.
De prijzen stijgen van de artikelen die wij besteld hebben, ik krijg sterk het gevoel dat Keukenloods niet meer aan ons willen leveren, maar liever aan nieuwe klanten voor een hogere prijs.
De koelkast heb ik inmiddels via een andere leverancier ontvangen die wel uitlevert. We hebben hier nu EUR 84 meer voor betaalt.
Ik heb Keukenloods een klacht gestuurd met dezelfde strekking als dit bericht en aangegeven dat ik de koelkast annuleer en de stoomoven en vaatwasser afroep zodra 1 van deze artikelen op voorraad is. Dus stoomoven op voorraad, dan levering aan ons, vaatwasser op voorraad dan levering aan ons. Ik ben in afwachting van hun reactie. Maar ik leg graag aan dit forum voor of dit een normale gang van zaken is.