Pagina 1 van 1

Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 16:20
door joop.muis
Inmiddels heeft de Rabobank haar stortingsautomaten gesloten. Nu dus aangewezen op Geldmaat. Nu kan je dus alleen maar of biljetten of munten storten. Aangezien mijn stortingen altijd beiden bevatten (collecten) moet ik dus naar twee stortingsautomaten en betaal dus ook twee keer stortingskosten. De eerste vier keer is dat 2,25 euro. Daarna 9,50 euro. Daarnaast is er nog een tarief per gestort biljet als ik het goed gelezen heb. Eergisteren heb ik mijn munten vast gestort bij de geldmaat bij Karwei, maar toen ik vanmiddag bij de geldmaat bij het winkelcentrum kwam om de biljetten te storten was deze tijdelijk buiten gebruik (grrrr).
Ik vind de service hiermee meer als gehalveerd terwijl de kosten verdubbeld zijn. Kan daar nou niet eens werk van gemaakt worden?

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 16:33
door Moneyman
joop.muis schreef:
03 nov 2021 16:20
Kan daar nou niet eens werk van gemaakt worden?
Hoe dan?

Het probleem valt trouwens op te lossen door digitaal te collecteren. Win win win win: geen stortingskosten, geen moeite, geen risico, en wel fiscale aftrekbaarheid.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 20:15
door Jablan
Ik denk, dat Joop Muis met digitaal collecteren iets meer op weg geholpen mag worden. (Jij kent die routine, ik niet :wink: )

En is het echt goedkoper dan geld afstorten?

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 20:58
door Moneyman
Ik ken die routine evenmin, maar maak aan de deur dankbaar gebruik van de QR-codes of contactloos betalen-knop die veel collectebussen tegenwoordig hebben.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 22:57
door PeterPeters1966
Moneyman schreef:
03 nov 2021 16:33
joop.muis schreef:
03 nov 2021 16:20
Kan daar nou niet eens werk van gemaakt worden?
Hoe dan?

Het probleem valt trouwens op te lossen door digitaal te collecteren. Win win win win: geen stortingskosten, geen moeite, geen risico, en wel fiscale aftrekbaarheid.
En nog een win: mensen kunnen niet meer de smoes gebruiken dat ze geen geld in huis hebben.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 23:11
door crazyme
De service van de rabobank is enorm hard achteruit gehold. Het aantal automaten van geldmaat is veel te beperkt, staan daarom veel te vaak in storing waardoor je genoodzaakt bent om telkens op internet te kijken of een automaat functioneert.

Geld storten kost idioot veel geld. Vijf euro per biljet, dat is absurd.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 03 nov 2021 23:41
door Lady1234
crazyme schreef:
03 nov 2021 23:11
De service van de rabobank is enorm hard achteruit gehold. Het aantal automaten van geldmaat is veel te beperkt, staan daarom veel te vaak in storing waardoor je genoodzaakt bent om telkens op internet te kijken of een automaat functioneert.

Geld storten kost idioot veel geld. Vijf euro per biljet, dat is absurd.
Het kost geen € 5,00 per biljet. Onzin.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 04 nov 2021 03:31
door crazyme
Lady1234 schreef:
03 nov 2021 23:41
crazyme schreef:
03 nov 2021 23:11
De service van de rabobank is enorm hard achteruit gehold. Het aantal automaten van geldmaat is veel te beperkt, staan daarom veel te vaak in storing waardoor je genoodzaakt bent om telkens op internet te kijken of een automaat functioneert.

Geld storten kost idioot veel geld. Vijf euro per biljet, dat is absurd.
Het kost geen € 5,00 per biljet. Onzin.
Geen onzin. Helaas.

https://radar.avrotros.nl/amp/rabobank- ... 1-oktober/

https://bankblog.nl/2021/rabobank-maakt ... er-biljet/

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 04 nov 2021 09:35
door Cro
crazyme schreef:
04 nov 2021 03:31
Lady1234 schreef:
03 nov 2021 23:41
crazyme schreef:
03 nov 2021 23:11
De service van de rabobank is enorm hard achteruit gehold. Het aantal automaten van geldmaat is veel te beperkt, staan daarom veel te vaak in storing waardoor je genoodzaakt bent om telkens op internet te kijken of een automaat functioneert.

Geld storten kost idioot veel geld. Vijf euro per biljet, dat is absurd.
Het kost geen € 5,00 per biljet. Onzin.
Geen onzin. Helaas.

https://radar.avrotros.nl/amp/rabobank- ... 1-oktober/

https://bankblog.nl/2021/rabobank-maakt ... er-biljet/
Dat gaat alleen over biljetten van €200 en €500, die amper gebruikt worden, en op de meeste plekken al jaren niet eens aangenomen worden.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 04 nov 2021 11:52
door crazyme
Cro schreef:
04 nov 2021 09:35
Dat gaat alleen over biljetten van €200 en €500, die amper gebruikt worden, en op de meeste plekken al jaren niet eens aangenomen worden.
Dus dan is een tarief van 5 euro per biljet wel redelijk ?

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 04 nov 2021 12:31
door Cro
crazyme schreef:
04 nov 2021 11:52
Cro schreef:
04 nov 2021 09:35
Dat gaat alleen over biljetten van €200 en €500, die amper gebruikt worden, en op de meeste plekken al jaren niet eens aangenomen worden.
Dus dan is een tarief van 5 euro per biljet wel redelijk ?
Tja wat is redelijk, ik zou het niet vreemd vinden wanneer je extra moet betalen om biljetten die eigenlijk in het normale betalingsverkeer niet gebruikt worden te laten verwerken.

Maar goed, dat maakt voor de discussie hier niet heel veel uit, immers zal je biljetten van die grootte in een collecte bus niet of nauwelijks aantreffen. Daarnaast geef jij aan, zonder onderscheid te maken, dat het storten van biljetten €5 per biljet kost. Door het onderscheid niet te duiden impliceer jij, bewust of onbewust, dat deze €5 per biljet voor alle biljetten zou gelden. En daar mag best even duiding aan gegeven wordt dat dit dus niet klopt, en een foutieve voorstelling van zaken is.

Re: Gehalveerde service door verdubbeling stortingskosten

Geplaatst: 21 nov 2021 12:49
door InNick
Ik ben gisteren voor de achtste keer naar de geldmaat gegaan omdat ik geen contant geld meer had, maar voor de zesde keer was deze buiten werking. Zeer slecht dat die pinautomaten meer buiten werking zijn dan dat je kunt pinnen!