Pagina 1 van 1
Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 08 nov 2021 18:02
door Just Zonneveld
Geldigheid cadeaukaart bewerken
Heb eind 2019 een cadeaukaart ontvangen van restaurant cadeau en door lockdown en corona wou ik deze deze week verzilveren maar kreeg te horen dat deze verlopen is. Na contact verlenen ze geen vergoeding en verschuilen zich achter de kleine letters. Er is voor de waarde van 100 euro GEEN prestatie geleverd door dit bedrijf. Kan dit zomaar zonder coulance regeling , zeker ivm de corona tijd?
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 10 nov 2021 15:09
door Seinhuis
Restaurants zijn al langere tijd geopend, waarbij je genoeg tijd gehad hebt om van het cadeaubon gebruik te maken. Ik denk dat je daarom geen recht hebt om verlenging af te dwingen. Van de zomer was het veiliger dan nu dus het smoes corona gaat niet op.
Het enige wat je kunt doen is controleren of hun aan de wettelijke eisen voldoen, zie
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen . Indien je denkt dat de geldigheidsduur niet klopt, neem contact op met de Consumentenbond of
www.juridischloket.nl.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 10 nov 2021 15:52
door Moneyman
Zoek eens op dit forum, daar staan al tig topics met hetzelfde probleem.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 10 nov 2021 16:23
door rvjapio
Coulance is een gunst, geen recht. En een soort smartlap om uzelf van verantwoordelijkheid vrij te praten. U had dus zelf kunnen bedenken hoe uw kaart toch te gebruiken binnen de verlooptermijn. En u had kunnen voorkomen dat 'ze' zich zogenaamd 'verschuilen' achter de kleine lettertjes door die op tijd te lezen.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 12:12
door Airship
De beste remedie? Dit soort 'cadeaukaarten', die maar beperkt geldig zijn, niet meer kopen/cadeau geven. Deze horeca-cadeaukaarten zijn voornamelijk een mooi cadeau voor de uitgevers.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 12:44
door cherokee
Soms denk ik wel eens.......mensen willen zelf nergens meer verantwoordelijkheid voor nemen en het liefst alles afschuiven op een ander.
Die kaart is TWEE jaar oud.
Coulance is altijd een gunst, nooit een recht.
De restaurants zijn toch echt niet twee jaar dicht geweest.
Voor mij is dit gewoon gezeur en niks anders.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 13:58
door PeterPeters1966
Je had sowieso al minstens 2,5 maanden om de kaart te verzilveren voor de eerste lockdown. Vervolgens kon je vanaf juni de kaarr weer verzilveren. Het grootste deel van 2020 waren er mogelijkheden om dat te doen.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 21:38
door Peter_Celica
Het is altijd hetzelfde met die rot cadeaukaarten ze blijven in de kast liggen en dan denk je er weer eens aan en zijn ze verlopen. Gewoon niet meer kopen of cadeau geven, pure ellende die dingen zeker in deze tijd als je al beperkt bent door sluitingen.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 21:45
door mahadma
Ik heb dit probleem(?) opgelost door vriendelijk en beleefd de kaart terug te geven en plain publiek met de woorden: "Geef dit aub aan een goed doel". Gevolgd door de woorden: "Ik ben blij dat je komt, dàt is jouw beste kado! Maar laat dit soort kado's voor je eigen gebruik"
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 14 nov 2021 21:56
door Erthanax
En zo werd het toch nog een gezellig feestje. Noemt u dat vriendelijk en beleefd? Ik noem het een affront.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 15 nov 2021 00:18
door mahadma
Erthanax schreef: ↑14 nov 2021 21:56
En zo werd het toch nog een gezellig feestje. Noemt u dat vriendelijk en beleefd? Ik noem het een affront.
Dan vind je dat maar, maar sinds die tijd heb ik geen problemen met mallotige kadokaarten.
Men is welkom als gast alleen al omdat ze komen en de moeite nemen.! Ik vraag niets.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 15 nov 2021 07:49
door sjohie
mahadma schreef: ↑14 nov 2021 21:45
Ik heb dit probleem(?) opgelost door vriendelijk en beleefd de kaart terug te geven en plain publiek met de woorden: "Geef dit aub aan een goed doel". Gevolgd door de woorden: "Ik ben blij dat je komt, dàt is jouw beste kado! Maar laat dit soort kado's voor je eigen gebruik"
Tsja, en plein public verkondigen dat je niet in staat bent de voorwaarden van een product tot je te nemen, moet je ding zijn, zal ik maar zeggen.
Als ik een cadeaubon krijg, zet ik ~6 maanden voordat die afloopt, even een reminder in een digitale agenda. (elke smartphone en computer heeft er eentje).
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 15 nov 2021 08:00
door Nevyn
sjohie schreef: ↑15 nov 2021 07:49
mahadma schreef: ↑14 nov 2021 21:45
Ik heb dit probleem(?) opgelost door vriendelijk en beleefd de kaart terug te geven en plain publiek met de woorden: "Geef dit aub aan een goed doel". Gevolgd door de woorden: "Ik ben blij dat je komt, dàt is jouw beste kado! Maar laat dit soort kado's voor je eigen gebruik"
Tsja, en plein public verkondigen dat je niet in staat bent de voorwaarden van een product tot je te nemen, moet je ding zijn, zal ik maar zeggen.
Als ik een cadeaubon krijg, zet ik ~6 maanden voordat die afloopt, even een reminder in een digitale agenda. (elke smartphone en computer heeft er eentje).
Ik zorg er altijd voor dat we cadeau kaarten nog dezelfde maand gebruiken.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 15 nov 2021 10:01
door PeterPeters1966
Nevyn schreef: ↑15 nov 2021 08:00
sjohie schreef: ↑15 nov 2021 07:49
mahadma schreef: ↑14 nov 2021 21:45
Ik heb dit probleem(?) opgelost door vriendelijk en beleefd de kaart terug te geven en plain publiek met de woorden: "Geef dit aub aan een goed doel". Gevolgd door de woorden: "Ik ben blij dat je komt, dàt is jouw beste kado! Maar laat dit soort kado's voor je eigen gebruik"
Tsja, en plein public verkondigen dat je niet in staat bent de voorwaarden van een product tot je te nemen, moet je ding zijn, zal ik maar zeggen.
Als ik een cadeaubon krijg, zet ik ~6 maanden voordat die afloopt, even een reminder in een digitale agenda. (elke smartphone en computer heeft er eentje).
Ik zorg er altijd voor dat we cadeau kaarten nog dezelfde maand gebruiken.
Dat is wel zo leuk. Dan is de link tussen de reden dat je het cadeau krijg en er iets leuks mee doen er nog. Ook leuk voor de gever als je na korte tijd kunt aangeven dat je lekker hebt gegeten van het cadeau.
Re: Restaurant cadeaukaart verlopen: geen coulance i.v.m. corona?
Geplaatst: 15 nov 2021 10:06
door PeterPeters1966
Peter_Celica schreef: ↑14 nov 2021 21:38
Het is altijd hetzelfde met die rot cadeaukaarten ze blijven in de kast liggen en dan denk je er weer eens aan en zijn ze verlopen. Gewoon niet meer kopen of cadeau geven, pure ellende die dingen zeker in deze tijd als je al beperkt bent door sluitingen.
Waarom blijven ze in de kast liggen? Wat is er mis mee om er iets mee te gaan doen? Niet aardig richting de gulle gever om het maar achteloos in een la te gooien.