Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020
Geplaatst: 11 nov 2021 14:22
Wij hebben bij Vliegticket.nl een retour vliegreis geboekt van Eindhoven naar Pisa en vice versa, met Ryanair onder boekingscode 3TKD98A . Heen 27 mei 2020, terug 6 juni 2020. Op 16 mei stuurde Ryanair een mail dat de reis gecanceld werd vanwege Covid. Tot op de dag van vandaag is het me niet gelukt het geld voor deze reis terug te krijgen. Vliegtickets.nl komt alleen in actie als er vanuit Ryanair een zg. Customer Verification Form is ingevuld dat dan met meerdere ‘bewijsstukken’ per post moet worden verstuurd. Het lukt niet om dit formulier ' gevalideerd te krijgen op de site van Ryanair dus doet Vliegtickets.nl niets.Er is geen telefonisch contact mogelijk met Ryanair. Ze verwijzen naar een Externe klantenservice Cadena a raison van 1 euro per belminuut. Ook een chat loopt op niets uit en bij elke mail krijg ik standaard de opmerking dat mijn ‘zaak’ in behandeling’ wordt genomen en dat ik snel bericht krijg. Vervolgens hoor ik niets meer. Onze reis stond geboekt voor mei 2020, het is nu november 2021...De correspondentie gaat bij Ryanair in het Engels, bij Vliegtickets.nl waarschuwen ze nog dat soms Engels de voertaal is. Hoeveel van de reizigers is bij machte om in het Engels te corresponderen??? Met andere woorden de beide organisaties gaan er van uit dat een substantieel deel van de gedupeerde reizigers het opgeeft! Nu ik heb aangekondigd vanaf vandaag met uw programma contact op te nemen heb ik ook van Vliegtickets.nl niets meer vernomen.
Heel graag hoor ik van u of deze situatie meerdere mensen treft en wat er aan te doen is.
Vriendelijke groet, Pauline Nordbeck
Heel graag hoor ik van u of deze situatie meerdere mensen treft en wat er aan te doen is.
Vriendelijke groet, Pauline Nordbeck