LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 nov 2021 10:38
KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Blij dat ik weg ben bij KPN. Wat een afschuwelijk bedrijf. Ik zat bij Telfort voor mijn mobiel. Die werd overgenomen door KPN. Een abonnement met gratis mobiel verlengen kost bijna 3x zoveel als bij Ben waar ik nu zit.
Ik wilde 8 oktober j.l. overstappen naar BEN ,maar kon dat pas per 8 november ,dus dat heb ik toe geregeld, op 8 oktober dus.
Maar toch kreeg ik een paar weken geleden een factuur over de periode van 8 november tot 7 december, E12,96 (n.b. E 0,00 verbruik voorgaande periode) Terwijl ik dus al per 8 november bij BEN zit….
Bel ik de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk een extern bedrijf, wordt er doodleuk gezegd dat ik de factuur moet betalen, en dat ik het teveel betaalde na December terugkrijg.
Toen ik zei dat ik niet de onterechte factuur ga betalen , zei ze dat dat dan gevolgen heeft en er dan kosten bijkomen. En dat het bij iedereen zo gaat . Ik zei daar heb ik niets mee te maken, een incorrecte factuur is incorrect.
Ze liet me niet uitpraten en toen ik later haar in de rede viel, zei ze dat ik boos was en dit gesprek geen verder geen zin had en “ik ga nu dit gesprek beëindigen” .. N.b. ik heb dit een paar weken geleden ook al meegemaakt
Klantenservice KPN 2021 …….
Zo professioneel in communicatie/ICT dat ze niet eens een correcte eind factuur kunnen sturen , en klanten die weggaan niet op een correcte manier kunnen behandelen….
De klantenservice laten ze doen door incapabele externen.
En een paar dagen later krijg je een e-mail van waarschijnlijk het hoofdkantoor om met vragen over hoe de klantenservice je geholpen heeft.
En op het forum van KPN krijg ik het volgende te horen van een deskundig forum-lid : " Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd. "
Blijkt dus dat KPN al vaker burgers onterecht op (hoge) kosten heeft gejaagd. Wat een vriendelijk bedrijf is dat dan…..en mensen vinden dit allemaal heel normaal…...
Ik antwoordde dat ik het desnoods laat voorkomen, naar de media ga , RADAR etc. Zullen we zien wie hier gelijk heeft...
KPN, Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben.
Ik wilde 8 oktober j.l. overstappen naar BEN ,maar kon dat pas per 8 november ,dus dat heb ik toe geregeld, op 8 oktober dus.
Maar toch kreeg ik een paar weken geleden een factuur over de periode van 8 november tot 7 december, E12,96 (n.b. E 0,00 verbruik voorgaande periode) Terwijl ik dus al per 8 november bij BEN zit….
Bel ik de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk een extern bedrijf, wordt er doodleuk gezegd dat ik de factuur moet betalen, en dat ik het teveel betaalde na December terugkrijg.
Toen ik zei dat ik niet de onterechte factuur ga betalen , zei ze dat dat dan gevolgen heeft en er dan kosten bijkomen. En dat het bij iedereen zo gaat . Ik zei daar heb ik niets mee te maken, een incorrecte factuur is incorrect.
Ze liet me niet uitpraten en toen ik later haar in de rede viel, zei ze dat ik boos was en dit gesprek geen verder geen zin had en “ik ga nu dit gesprek beëindigen” .. N.b. ik heb dit een paar weken geleden ook al meegemaakt
Klantenservice KPN 2021 …….
Zo professioneel in communicatie/ICT dat ze niet eens een correcte eind factuur kunnen sturen , en klanten die weggaan niet op een correcte manier kunnen behandelen….
De klantenservice laten ze doen door incapabele externen.
En een paar dagen later krijg je een e-mail van waarschijnlijk het hoofdkantoor om met vragen over hoe de klantenservice je geholpen heeft.
En op het forum van KPN krijg ik het volgende te horen van een deskundig forum-lid : " Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd. "
Blijkt dus dat KPN al vaker burgers onterecht op (hoge) kosten heeft gejaagd. Wat een vriendelijk bedrijf is dat dan…..en mensen vinden dit allemaal heel normaal…...
Ik antwoordde dat ik het desnoods laat voorkomen, naar de media ga , RADAR etc. Zullen we zien wie hier gelijk heeft...
KPN, Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben.
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Ik heb een verrassing voor je, BEN doet het ook zo net als T-Mobile, Vodafone enz. enz. Oh, en gratis mobieltjes bestaan niet.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Waarom zou je de strijd over een onterechte factuur verliezen? Op bedoelt men de tijd en moeite die het kost?Johan 12345 schreef: ↑24 nov 2021 10:47En op het forum van KPN krijg ik het volgende te horen van een deskundig forum-lid : " Ga die strijd niet aan. Je verliest die strijd en de kosten zijn voor jou. Meerderen hebben het geprobeerd. "
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Deze discussie is al vaker gevoerd en daar komen de geleerden niet uit. Ja, officieel hoeft u de vaste kosten na het einde van het contract niet te betalen. Maar na het beëindigen van de overeenkomst is er geen rechtsgeldige machtig meer en mogen de variabele kosten niet meer geïncasseerd worden. Vandaar dat KPN, en vele andere aanbieders, nog 1 maand incasseren en dat verrekenen met de variabele kosten. Want die worden altijd achteraf gefactureerd.
Afwijken van deze procedure kan best en er zijn mensen die dat ook doen. Onlangs wist nog iemand te melden dat na maanden steggelen het voor hem geregeld was. Dan is deze werkwijze volgen nog altijd sneller. Dat u geen variabele kosten heeft staat hier los van, ze kunnen niet op voorhand weten of iemand wel of geen gebruik maakt van de telefoon.
Ben is daarnaast ook niet te vergelijken met KPN. Dat ze goedkoper zijn is dus ook niet zo vreemd als u naar het bedrijf kijkt, naar de mogelijkheden en wat ze aanbieden.
Afwijken van deze procedure kan best en er zijn mensen die dat ook doen. Onlangs wist nog iemand te melden dat na maanden steggelen het voor hem geregeld was. Dan is deze werkwijze volgen nog altijd sneller. Dat u geen variabele kosten heeft staat hier los van, ze kunnen niet op voorhand weten of iemand wel of geen gebruik maakt van de telefoon.
Ben is daarnaast ook niet te vergelijken met KPN. Dat ze goedkoper zijn is dus ook niet zo vreemd als u naar het bedrijf kijkt, naar de mogelijkheden en wat ze aanbieden.
kuklos
vindt dit leuk
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
ik denk dat dit iets te maken heeft hoe beëindiging in de algemene voorwaarden is opgenomen, en de financiële afwikkeling ervan.
Dat zal ook de reden zijn dat anderen aan het korte eind getrokken hebben.
Dus wanneer er gewoon door beide partijen gehandeld wordt volgens die algemene voorwaarden is er niets aan de hand (en dat zal inhouden dat de laatste factuur na verwerking beëindiging gewoon gecrediteerd gaat worden, maar ook dat bij uitblijven betaling waarschijnlijk KPN gerechtigd is tot incasso maatregelen, en dus extra kosten, over te gaan...
Uw keus hoeveel stress u wilt hebben.
Dat zal ook de reden zijn dat anderen aan het korte eind getrokken hebben.
Dus wanneer er gewoon door beide partijen gehandeld wordt volgens die algemene voorwaarden is er niets aan de hand (en dat zal inhouden dat de laatste factuur na verwerking beëindiging gewoon gecrediteerd gaat worden, maar ook dat bij uitblijven betaling waarschijnlijk KPN gerechtigd is tot incasso maatregelen, en dus extra kosten, over te gaan...
Uw keus hoeveel stress u wilt hebben.
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Omdat dit vaker gebeurt (zie andere topics op dit forum) hebben hun ervaring en kennis wat jij het beste kunt doen.
Ik kan niet goed beoordelen of een rekening terecht of onterecht is zonder deze gezien te hebben. Je kunt het oplopen tot een rechtzaak, maar als je die verlies zijn de kosten van incassobureau, deurwaarder en de kosten van de rechtbank voor jou
Ik kan niet goed beoordelen of een rekening terecht of onterecht is zonder deze gezien te hebben. Je kunt het oplopen tot een rechtzaak, maar als je die verlies zijn de kosten van incassobureau, deurwaarder en de kosten van de rechtbank voor jou
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Ik ben dus diegene geweest die hier ook een melding heb gedaan, maar dan voor een, alles in een abonnement. KPN zegt in een mail tot 2 keer toe dat de betaling de eerste week van de maand verrekend word. Dan bel je, en wat schetst, factuur staat nog steeds in de wacht. Gewoon niets mee gedaan. Heb daarop een brief gestuurd en gemaild, met daarop incassokosten en rente(mag wettelijk) en binnen 5 dagen geregeld. Waarom vraag ik me af. Als KPN i.p.v. een factuur te sturen met nog een maand abonnement en variabele kosten, en dan pas verrekend, kan men beter een factuur sturen met de openstaande kosten. Heb je dat gezeik ook niet. Ik ben ook zeer blij dat ik er weg ben.
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Dat is de manier hoe KPN werkt. Eerst betalen en het teveel betaald wordt de volgende maand terug gestort. Doen ze dit niet dan heb je pas een zaak
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Er zijn 2 manieren om dit aan te pakken de makkelijke en de moeilijke.
De makkelijkste is gewoon op hun manier. Kost u geen stress en moeite en het teveel betaalde wordt gewoon terug betaald.
De moeilijke, heel veel energie insteken en uiteindelijk misschien wel uw gelijk halen maar dit ten koste van heel veel negatieve energie en ergenis.
Ik weet wel voor welke methode ik xou kiezen. (en de rechtsbijstand zal waarschijnlijk het zelfde advies geven)
De makkelijkste is gewoon op hun manier. Kost u geen stress en moeite en het teveel betaalde wordt gewoon terug betaald.
De moeilijke, heel veel energie insteken en uiteindelijk misschien wel uw gelijk halen maar dit ten koste van heel veel negatieve energie en ergenis.
Ik weet wel voor welke methode ik xou kiezen. (en de rechtsbijstand zal waarschijnlijk het zelfde advies geven)
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Er zijn 2 manieren om dit aan te pakken de makkelijke en de moeilijke.
De makkelijkste is gewoon op hun manier. Kost u geen stress en moeite en het teveel betaalde wordt gewoon terug betaald.
De moeilijke, heel veel energie insteken en uiteindelijk misschien wel uw gelijk halen maar dit ten koste van heel veel negatieve energie en ergenis.
Ik weet wel voor welke methode ik zou kiezen. (en de rechtsbijstand zal waarschijnlijk het zelfde advies geven)
De makkelijkste is gewoon op hun manier. Kost u geen stress en moeite en het teveel betaalde wordt gewoon terug betaald.
De moeilijke, heel veel energie insteken en uiteindelijk misschien wel uw gelijk halen maar dit ten koste van heel veel negatieve energie en ergenis.
Ik weet wel voor welke methode ik zou kiezen. (en de rechtsbijstand zal waarschijnlijk het zelfde advies geven)
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Je hebt op 8 oktober de overeenkomst met KPN opgezegd en hebt inmiddels de opzegtermijn (één maand) uitgezeten. Daarna ontvang je een factuur over de periode 8 november tot 7 december ad €12,96. Deze factuur hoef je uiteraard niet betalen. KPN kan wel stellen dat er anders incassokosten bijkomen, maar dat krijgen ze nooit van de rechter toegewezen. Mogelijk krijgt u wel een brief van een incassobureau, maar dan kunt u aangeven dat u per 8 november geen klant bent en het daar bij laten.
Trouwens, je zal maar bij Welkom Energie hebben gezet en ook die extra maand hebben betaald.
Voor de geleerden is dit een eenvoudige casus. Het zijn de leken die voor onduidelijkheid zorgen. TS hoeft de rekening niet betalen en KPN krijgt bij de rechter de hoofdsom plus incassokosten nooit toegewezen bij de kantonrechter.NeoDutchio schreef: ↑24 nov 2021 12:10Deze discussie is al vaker gevoerd en daar komen de geleerden niet uit.
Trouwens, je zal maar bij Welkom Energie hebben gezet en ook die extra maand hebben betaald.
16again
vindt dit leuk
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Inderdaad, die volgen het advies van NeoDutchio en Juliomariner. Zoals al door meerdere mensen gezegd en geadviseerd aan TS, volg de makkelijke weg, deze strijd en stress en tijdsinvestering is het niet waard.alfatrion schreef: ↑24 nov 2021 14:41Voor de geleerden is dit een eenvoudige casus.NeoDutchio schreef: ↑24 nov 2021 12:10Deze discussie is al vaker gevoerd en daar komen de geleerden niet uit.
Lady1234
, Nevyn
, juliomariner
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Er zijn simpelweg twee smaken.
1) de juridische, door Alfatrion correct weergegeven:
Ik zou het wel weten
1) de juridische, door Alfatrion correct weergegeven:
2) de praktische, door (oa) Kuklos correct weergegeven:
Welke weg de meest geprefereerde is, is aan TS om te bepalen. Hij kent nu immers zijn rechten én weet wat de makkelijkste weg is.
Ik zou het wel weten
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Ik zeg niet dat Alfatrion ongelijk heeft Toch zou ik niet voor zijn weg kiezen. Ben namelijk tamelijk lui aangelegd en de kool is mij het sop niet waard
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Als een advocaat iets beters te doen heeft, moet die zo'n zaak niet aannemen. Het valt nog te bezien of je een advocaat nodig hebt en of het voor de rechter komt.
Juridisch is het volgens mij glashelder, het bedrijf mag dit niet doen en de gewezen klant heeft gelijk. Maar wat voor nut heeft zo'n traject? Aan het eind van de lange en enerverende rit ben je er geen cent wijzer van geworden.
Vorig jaar heb ik diverse abonnementen opgezegd per eerstvolgende vervaldatum. In veel gevallen werd een extra termijn geïncasseerd en in al die gevallen werd het een maand later teruggestort, voor zover van toepassing na verrekening. Met een simpele herinnering in mijn agenda kon het niet aan mijn aandacht ontsnappen. Voor mij was dat een heerlijk eenvoudige en ergernisloze oplossing. Ik kan hem iedereen aanraden.
Juridisch is het volgens mij glashelder, het bedrijf mag dit niet doen en de gewezen klant heeft gelijk. Maar wat voor nut heeft zo'n traject? Aan het eind van de lange en enerverende rit ben je er geen cent wijzer van geworden.
Vorig jaar heb ik diverse abonnementen opgezegd per eerstvolgende vervaldatum. In veel gevallen werd een extra termijn geïncasseerd en in al die gevallen werd het een maand later teruggestort, voor zover van toepassing na verrekening. Met een simpele herinnering in mijn agenda kon het niet aan mijn aandacht ontsnappen. Voor mij was dat een heerlijk eenvoudige en ergernisloze oplossing. Ik kan hem iedereen aanraden.
juliomariner
, Dorfje
, NeoDutchio
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
TS heeft zijn keus al lang gemaakt.
Een advocaat is overbodig. De zaak komt gewoon bij de kantonrechter. KPN doet er verstandig aan om geen advocaat in de arm te nemen. Dit grapje kan ze dan zomaar € 10.000,- kosten. Dat is de zaak niet waard.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
nee maar als je er een zaak van maakt zul je we zelf naar het kantongerecht moeten.
Ik weet niet maar mijn tijd is duurder dan de €12,96
Daarnaast vind ik het onnodige verspilling van de tijd van de kantonrechter, in de tijd die hij aan deze onzin moet besteden kan hij beter andere veel belangrijkere zaken behandelen. Er zal waarschijnlijk ook wel een griffier bij moeten zitten en dat voor €12,96 die je met 99,99999% zekerheid ook zonder de rechter wel terugkrijgt. Ik vind het gewoon een belachelijke onnodige belasting van de rechtspraak.
Ik weet niet maar mijn tijd is duurder dan de €12,96
Daarnaast vind ik het onnodige verspilling van de tijd van de kantonrechter, in de tijd die hij aan deze onzin moet besteden kan hij beter andere veel belangrijkere zaken behandelen. Er zal waarschijnlijk ook wel een griffier bij moeten zitten en dat voor €12,96 die je met 99,99999% zekerheid ook zonder de rechter wel terugkrijgt. Ik vind het gewoon een belachelijke onnodige belasting van de rechtspraak.
Aygulf
, NeoDutchio
, kuklos
en Dorfje
vinden dit leuk
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
Je maakt er geen zaak van, maar betaald deze factuur gewoon niet. Dan is KPN aan zet. Die zal misschien een incassobureau in de arm nemen, die een aantal brieven dan zal versturen. Wanneer dat geen effect heeft zal ze weer aan zet zijn. KPN kan er dan voor kiezen om de zaak te laten rusten of je te dagvaarden. Als KPN voor dat laatste kies dan schrijf je een brief waarin je uitlegt op 8 oktober te hebben opgezegd, per 8 november weg te zijn en je daarom de factuur voor de periode 8 november tot 8 december niet hoeft te betalen.juliomariner schreef: ↑24 nov 2021 18:52nee maar als je er een zaak van maakt zul je we zelf naar het kantongerecht moeten.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben
ik blijf het een enorme onnodige belasting van de rechtelijke macht vinden.
kuklos
vindt dit leuk