Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen
Geplaatst: 24 nov 2021 13:12
Vorige week heb ik mijn iPhone 12, die nog geen jaar oud is, laten vallen met als resultaat een kapot beeldscherm, ondanks de bescherming.
Zoekend op internet kwam ik uit bij Macbus.nl
Volgens de website gebruiken ze originele onderdelen, komen aan huis en de kosten bedragen € 280,00.
Online afspraak gemaakt en zo’n 3 uur later was telefoon netjes gerepareerd.
Touchscreen en Face-ID werkten, dus dacht dat het in orde was.
Al snel kwam de melding dat beeldscherm niet herkend wordt en dat functie True Tone niet meer beschikbaar is en licht dus niet automatisch wordt aangepast. De kleuren zijn nu veel te groen. Daarnaast loopt de batterij snel leeg sinds de vervanging van het scherm.
Volgens Macbus.nl hebben ze nog niet de apparatuur om de beeldschermfuncties te herstellen.
Als dit op de site had gestaan of als ik dit geweten had was ik uiteraard niet bij hen uitgekomen voor de reparatie.
Voor herstel beeldschermfuncties is volgens een ander bedrijf het oude scherm nodig.
Nagevraagd of ze deze nog hebben, maar ze reageren niet op mails.
Vervanging van het toestel door een refurbished exemplaar kost € 700.
Waarvoor, voor welk bedrag en hoe kan ik ze het beste aansprakelijk stellen?
Zoekend op internet kwam ik uit bij Macbus.nl
Volgens de website gebruiken ze originele onderdelen, komen aan huis en de kosten bedragen € 280,00.
Online afspraak gemaakt en zo’n 3 uur later was telefoon netjes gerepareerd.
Touchscreen en Face-ID werkten, dus dacht dat het in orde was.
Al snel kwam de melding dat beeldscherm niet herkend wordt en dat functie True Tone niet meer beschikbaar is en licht dus niet automatisch wordt aangepast. De kleuren zijn nu veel te groen. Daarnaast loopt de batterij snel leeg sinds de vervanging van het scherm.
Volgens Macbus.nl hebben ze nog niet de apparatuur om de beeldschermfuncties te herstellen.
Als dit op de site had gestaan of als ik dit geweten had was ik uiteraard niet bij hen uitgekomen voor de reparatie.
Voor herstel beeldschermfuncties is volgens een ander bedrijf het oude scherm nodig.
Nagevraagd of ze deze nog hebben, maar ze reageren niet op mails.
Vervanging van het toestel door een refurbished exemplaar kost € 700.
Waarvoor, voor welk bedrag en hoe kan ik ze het beste aansprakelijk stellen?