Hoogte energietarieven....abracadabra...
Geplaatst: 20 aug 2004 08:33
JAARAFREKENING ESSENT:
Ik was het niet eens met de tarieven voor electra en heb gebeld.... probleem mijn tarieven met de zogenaamde voordeelgarantie zijn duurder dan de normale electriciteits tarieven. De verklaring van de klantenservice: prijzen zijn duurder geworden na september 2003. Voor mij betekent dit: meer dan een verdubbeling van de eenheidprijs voor electra in nachttarief en meer dan 30% prijsstijging per eenheidprijs voor dag tarief. Tevens heb ik gevraagd waarom deze forse prijsverhogingen niet naar klanten toe gecommuniceerd worden...antwoord: Essent communiceerd daar inderdaad niet over. Kortom: als klant krijg je geen terugkoppeling over energieprijzen van je eigen leverancier en kunnen de prijsstijgingen wel oplopen naar meer dan 100%!!! De kreet voordeelgarantie kan ik niet geheel plaatsen (in ieder geval niet voor klanten... lijkt meer op voordeel voor Essent.
Ik heb tevens mijn electra tarieven vergeleken met diverse buren; resultaat iedereen betaald een ander tarief... weer gebeld met Essent. Verklaring: De uiteindelijke electra tarieven is een optelsom van de gespecificeerde tarieven en de energiebelasting voor electra van de belastingdienst...... en inderdaad als je alles bij elkaar opteld kom je bijna gelijk uit. Mijn vraag is: hoe kan het dat de belastingdienst verschillende tarieven gebruikt voor energie heffing en hoe kan het dat essent met allle getalen 'speelt' en iedereen een ander tarief heeft zelfs als je naast elkaar woont.
Worden we nu bedrogen? Ik heb in ieder geval wel een vreemd gevoel over deze nieuwe afrekening van Essent.
Ik was het niet eens met de tarieven voor electra en heb gebeld.... probleem mijn tarieven met de zogenaamde voordeelgarantie zijn duurder dan de normale electriciteits tarieven. De verklaring van de klantenservice: prijzen zijn duurder geworden na september 2003. Voor mij betekent dit: meer dan een verdubbeling van de eenheidprijs voor electra in nachttarief en meer dan 30% prijsstijging per eenheidprijs voor dag tarief. Tevens heb ik gevraagd waarom deze forse prijsverhogingen niet naar klanten toe gecommuniceerd worden...antwoord: Essent communiceerd daar inderdaad niet over. Kortom: als klant krijg je geen terugkoppeling over energieprijzen van je eigen leverancier en kunnen de prijsstijgingen wel oplopen naar meer dan 100%!!! De kreet voordeelgarantie kan ik niet geheel plaatsen (in ieder geval niet voor klanten... lijkt meer op voordeel voor Essent.
Ik heb tevens mijn electra tarieven vergeleken met diverse buren; resultaat iedereen betaald een ander tarief... weer gebeld met Essent. Verklaring: De uiteindelijke electra tarieven is een optelsom van de gespecificeerde tarieven en de energiebelasting voor electra van de belastingdienst...... en inderdaad als je alles bij elkaar opteld kom je bijna gelijk uit. Mijn vraag is: hoe kan het dat de belastingdienst verschillende tarieven gebruikt voor energie heffing en hoe kan het dat essent met allle getalen 'speelt' en iedereen een ander tarief heeft zelfs als je naast elkaar woont.
Worden we nu bedrogen? Ik heb in ieder geval wel een vreemd gevoel over deze nieuwe afrekening van Essent.