Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na
Geplaatst: 10 dec 2021 21:28
Lang verhaal.... Ik heb op 18-10 een printer besteld bij Coolblue. Alles OK, printer snel geleverd. Kreeg hem niet geïnstalleerd, bleken de bijbehorende set-up cartridges beschadigd te zijn. Dus Coolblue bellen: sowieso minimaal 40 minuten in de wacht, dan een "coolbluer" die je verhaal aanhoort en je vervolgens weer minimaal 20 minuten in de wacht zet. Lukte toch om nieuwe set-up cartridges opgestuurd te krijgen. Keurig de volgende dag binnen (deze keer via Budbees, geweldige bezorger overigens , chapeau!). Helaas had ik geen set-up cartridges ontvangen maar gewone cartridges, dus krijg ik de printer niet geïnstalleerd en toen begon de ellende....
Eerst moest uitgezocht worden of ik set-up cartridges kon bestellen: nee, ik bestel ze niet, ze worden bij de printer geleverd en zijn nodig om de printer te installeren. Ik krijg ze dus opgestuurd, denk ik dan..... Bellen, heb ik net genoemd, duurt erg lang. Mailen? Antwoord pas na minimaal 2 dagen. Dus ik bellen, mailen: hoe zit het met de set-up cartridges? En weer mailen en bellen want het moest nagevraagd worden bij HP. En weer mailen en bellen en na tig dagen krijg ik het bericht dat de printer dus toch terug moet. Ik moet de retourlabels printen. Dus ik weer bellen: ha ha ha, mijn printer doet het niet. Ik krijg een antwoordnummer in Tiel waar de printer naar toe gestuurd moet worden. Dit gedaan, het is inmiddels 22-11. Ik mail mijn verzendbewijs naar Klantenservice. Hoor niets, krijg geen mail dus ik weer bellen. Geen printer, ook geen verzendbewijs ontvangen. Ik dus weer verzendbewijs mailen (totaal 4 keer uiteindelijk) maar na iedere mail duurt het 2 dagen voor je antwoord krijgt. Blijkt het geretourneerde printer ook kwijt te zijn. Er moet een onderzoek ingesteld worden en dat duurt wel 5 werkdagen. Inmiddels zijn wij 29-11. 5 werkdagen later, nog geen bericht. Ik post inmiddels op Facebook een verhaal hierover, heb op LinkedIn geprobeerd CEO Pieter Zwart een bericht over te sturen, maar natuurlijk is hij afgeschermd. Na weer bellen en inmiddels privé berichten op Facebook, krijg ik te horen afgelopen dinsdag, 7-12 (ja, echt wel december!!!!) dat ik 's-avonds contact krijg met een oplossing. Ondertussen heb ik duidelijk aangegeven niets meer met Coolblue te maken te willen, alleen mijn betaalde geld weer terug te ontvangen. Dinsdag om 23.45 plaats ik weer op Facebook een bericht: je raadt het nooit, ik zou vanavond een oplossing horen maar het blijft stil, geen contact, geen belletje, geen mail, geen oplossing. Ondertussen blijf ik via privé bericht melden dat ik mijn geld terug wil. Vandaag krijg ik weer bericht. Onderzoek heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het is nu doorgestuurd naar de Bezorgafdeling. Dat onderzoek duurt weer 4 werkdagen....... Ik dring er al dagen op dat ik niet verantwoordelijk ben voor het kwijtraken van de teruggestuurde printer, ik heb het bewijs dat ik het naar ze verzonden heb, en dat bewijs hebben ze 4x van mij ontvangen. Terugbetalen doen ze niet, aan het lijntje houden zijn ze een kei in. IK WIL MIJN GELD VOOR EEN NIET TE INSTALLEREN EN GERETOURNEERDE PRINTER TERUG! @Coolblue, heb je mensen die meekijken? @Coolblue: ik heb een defecte printer ontvangen, geen oplossing gekregen en nu wil ik mijn geld terug! Wie in dit forum heeft ook problemen met Coolblue ? Het gaat niet over een wereldbedrag, maar het gaat wel om hun manier van NIET werken, log, klantonvriendelijk etc. Kort gezegd: een waardeloos bedrijf, mag echt niet, niet naar de Beurs! Slecht voor de reputatie van Nederland!
Eerst moest uitgezocht worden of ik set-up cartridges kon bestellen: nee, ik bestel ze niet, ze worden bij de printer geleverd en zijn nodig om de printer te installeren. Ik krijg ze dus opgestuurd, denk ik dan..... Bellen, heb ik net genoemd, duurt erg lang. Mailen? Antwoord pas na minimaal 2 dagen. Dus ik bellen, mailen: hoe zit het met de set-up cartridges? En weer mailen en bellen want het moest nagevraagd worden bij HP. En weer mailen en bellen en na tig dagen krijg ik het bericht dat de printer dus toch terug moet. Ik moet de retourlabels printen. Dus ik weer bellen: ha ha ha, mijn printer doet het niet. Ik krijg een antwoordnummer in Tiel waar de printer naar toe gestuurd moet worden. Dit gedaan, het is inmiddels 22-11. Ik mail mijn verzendbewijs naar Klantenservice. Hoor niets, krijg geen mail dus ik weer bellen. Geen printer, ook geen verzendbewijs ontvangen. Ik dus weer verzendbewijs mailen (totaal 4 keer uiteindelijk) maar na iedere mail duurt het 2 dagen voor je antwoord krijgt. Blijkt het geretourneerde printer ook kwijt te zijn. Er moet een onderzoek ingesteld worden en dat duurt wel 5 werkdagen. Inmiddels zijn wij 29-11. 5 werkdagen later, nog geen bericht. Ik post inmiddels op Facebook een verhaal hierover, heb op LinkedIn geprobeerd CEO Pieter Zwart een bericht over te sturen, maar natuurlijk is hij afgeschermd. Na weer bellen en inmiddels privé berichten op Facebook, krijg ik te horen afgelopen dinsdag, 7-12 (ja, echt wel december!!!!) dat ik 's-avonds contact krijg met een oplossing. Ondertussen heb ik duidelijk aangegeven niets meer met Coolblue te maken te willen, alleen mijn betaalde geld weer terug te ontvangen. Dinsdag om 23.45 plaats ik weer op Facebook een bericht: je raadt het nooit, ik zou vanavond een oplossing horen maar het blijft stil, geen contact, geen belletje, geen mail, geen oplossing. Ondertussen blijf ik via privé bericht melden dat ik mijn geld terug wil. Vandaag krijg ik weer bericht. Onderzoek heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het is nu doorgestuurd naar de Bezorgafdeling. Dat onderzoek duurt weer 4 werkdagen....... Ik dring er al dagen op dat ik niet verantwoordelijk ben voor het kwijtraken van de teruggestuurde printer, ik heb het bewijs dat ik het naar ze verzonden heb, en dat bewijs hebben ze 4x van mij ontvangen. Terugbetalen doen ze niet, aan het lijntje houden zijn ze een kei in. IK WIL MIJN GELD VOOR EEN NIET TE INSTALLEREN EN GERETOURNEERDE PRINTER TERUG! @Coolblue, heb je mensen die meekijken? @Coolblue: ik heb een defecte printer ontvangen, geen oplossing gekregen en nu wil ik mijn geld terug! Wie in dit forum heeft ook problemen met Coolblue ? Het gaat niet over een wereldbedrag, maar het gaat wel om hun manier van NIET werken, log, klantonvriendelijk etc. Kort gezegd: een waardeloos bedrijf, mag echt niet, niet naar de Beurs! Slecht voor de reputatie van Nederland!