FedEx/TNT geeft prijsopgave, maar factureert ruim drie keer zoveel
Geplaatst: 13 dec 2021 13:20
Goed opletten bij FedEx/TNT op de website. Je kunt daar je pakketgegevens invoeren voor een prijsopgave. Je vult de adressen van de afzender en ontvanger in en de afmetingen van je pakket. Ik kreeg voor het verzenden van een schilderij een prijsopgave van ongeveer 44 Euro.
We hebben het pakket verpakt en verzonden. Helaas kregen we geen updates via de e-mail, ook niet in de spam. Wel kregen we twee weken later een factuur van 146 Euro! Dat was schrikken!
Extra kosten op de factuur zijn o.a. brandstofkosten en het feit dat het pakket 'unconveyable' is. Na onze eerste beklag kregen we zonder begeleidend schrijven opeens een creditfactuur van 10 euro. De extra brandstofkosten waren blijkbaar niet helemaal terecht. Maakt dat nog steeds een factuur van 136 Euro!
Na heel veel bellen en vooral e-mailen in het Engels, en nog meer bellen omdat er niet meer gereageerd wordt, een betaalherinnering en een aanmaning, en nog meer bellen krijgen we na maanden het antwoord dat een pakket met een of meer afmetingen groter dan de maximale afmetingen 120 (l) x 70 (b) x 60 (h) cm niet op de transportband kunnen en er dus extra kosten in rekening gebracht worden. Dit kan dan in de voorwaarden staan, ik heb wel de correcte afmetingen ingevoerd op de website en op basis daarvan een prijsopgave gekregen. Dit is echter tegen dovenmansoren gezegd en FedEx houdt voet bij stuk.
Resume:
+ je geeft 2 adressen op, afzender en ontvanger, waarom rekent men dan extra brandstofkosten achteraf?
+ je geeft de exacte pakketmaten op, waarom rekent men dan extra kosten achteraf voor de de afhandeling van deze afmetingen?
+ de klantenservice is een drama. Alles moet per e-mail, telefonisch is er niets mogelijk.
We hebben het pakket verpakt en verzonden. Helaas kregen we geen updates via de e-mail, ook niet in de spam. Wel kregen we twee weken later een factuur van 146 Euro! Dat was schrikken!
Extra kosten op de factuur zijn o.a. brandstofkosten en het feit dat het pakket 'unconveyable' is. Na onze eerste beklag kregen we zonder begeleidend schrijven opeens een creditfactuur van 10 euro. De extra brandstofkosten waren blijkbaar niet helemaal terecht. Maakt dat nog steeds een factuur van 136 Euro!
Na heel veel bellen en vooral e-mailen in het Engels, en nog meer bellen omdat er niet meer gereageerd wordt, een betaalherinnering en een aanmaning, en nog meer bellen krijgen we na maanden het antwoord dat een pakket met een of meer afmetingen groter dan de maximale afmetingen 120 (l) x 70 (b) x 60 (h) cm niet op de transportband kunnen en er dus extra kosten in rekening gebracht worden. Dit kan dan in de voorwaarden staan, ik heb wel de correcte afmetingen ingevoerd op de website en op basis daarvan een prijsopgave gekregen. Dit is echter tegen dovenmansoren gezegd en FedEx houdt voet bij stuk.
Resume:
+ je geeft 2 adressen op, afzender en ontvanger, waarom rekent men dan extra brandstofkosten achteraf?
+ je geeft de exacte pakketmaten op, waarom rekent men dan extra kosten achteraf voor de de afhandeling van deze afmetingen?
+ de klantenservice is een drama. Alles moet per e-mail, telefonisch is er niets mogelijk.