Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Bij het plaatsen van een online bestelling bij Mediamarkt ging er iets mis met de cashback.
Geen probleem. Klantenservice Mediamarkt gebeld, en de medewerker vertelde me dat de bestelling geannuleerd was. Binnen 15 minuten zou ik dat in hun portal terug moeten kunnen zien. (gesprek opgenomen!). 30 minuten later... is de bestelling nog steeds niet geannuleerd. Weer met de klantenservice gebeld (gesprek weer opgenomen), en kreeg nu te horen dat de order niet meer geannuleerd kon worden. Ik kon de bestelling aan de deur weigeren. Na het gesprek even gegoogeld, en het blijkt dat je dan (soms?) maanden moet wachten voor je je geld terug krijgt.
Geen probleem. Klantenservice Mediamarkt gebeld, en de medewerker vertelde me dat de bestelling geannuleerd was. Binnen 15 minuten zou ik dat in hun portal terug moeten kunnen zien. (gesprek opgenomen!). 30 minuten later... is de bestelling nog steeds niet geannuleerd. Weer met de klantenservice gebeld (gesprek weer opgenomen), en kreeg nu te horen dat de order niet meer geannuleerd kon worden. Ik kon de bestelling aan de deur weigeren. Na het gesprek even gegoogeld, en het blijkt dat je dan (soms?) maanden moet wachten voor je je geld terug krijgt.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2021 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vraag van de titel gemaakt
Reden: Vraag van de titel gemaakt
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Nou, wees blij dat je de gesprekken opgenomen hebt. En verder: maak je niet te druk om problemen die er nog niet zijn.
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
In het algemeen geen enkel probleem, en zeker niet bij Mediamarkt. Je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd en kunt altijd retourneren.
De afwikkeling door Mediamrkt heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd (2 of 3 keer, voor zover ik me kan herinneren).
Dus ik denk dat de klachten de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er in zo'n geval een probleem was (onvolledig, beschadiging, enz.) want dat vermeldt men er vaak niet bij, in de hoop Mediamarkt onder druk te kunnen zetten.
Kortom, wat mij betreft: maak je geen zorgen en trek aan de bel als het je te lang duurt.
De afwikkeling door Mediamrkt heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd (2 of 3 keer, voor zover ik me kan herinneren).
Dus ik denk dat de klachten de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er in zo'n geval een probleem was (onvolledig, beschadiging, enz.) want dat vermeldt men er vaak niet bij, in de hoop Mediamarkt onder druk te kunnen zetten.
Kortom, wat mij betreft: maak je geen zorgen en trek aan de bel als het je te lang duurt.
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Het blijkt ook dat er soms een kop thee omvalt tijdens het googelen. Dus blijf alert.
Laatst gewijzigd door k2p op 22 dec 2021 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Moneyman
, bupaul
, NeoDutchio
, Erthanax
en JozJan
vinden dit leuk
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Cashback doe je (meestal) achteraf bij de fabrikant. Neem contact op met MediaMarkt als dat niet lukt. Hun zijn eindverantwoordelijk ervoor (www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -fabrikant).
Je kunt wettelijk gezien je bestelling voor verzending annuleren, maar grote bedrijven werken met automatische processen waardoor dit onmogelijk is.
Je hebt 3 opties,
Pakket weigeren bij de deur (breng je buren op de hoogte)
Pakket zelf terug sturen
Pakket zelf terug brengen
De kosten voor de retourzending mag naar de consument doorberekend worden.
Mocht iets fout gaan, neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Ook kan je naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.
Je kunt wettelijk gezien je bestelling voor verzending annuleren, maar grote bedrijven werken met automatische processen waardoor dit onmogelijk is.
Je hebt 3 opties,
Pakket weigeren bij de deur (breng je buren op de hoogte)
Pakket zelf terug sturen
Pakket zelf terug brengen
De kosten voor de retourzending mag naar de consument doorberekend worden.
Mocht iets fout gaan, neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Ook kan je naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Hoe kan je direct een cashback krijgen? Dit gaat normaal gesproken achteraf, het woord zegt het al.
Dat er problemen zijn geweest bij MediaMarkt is bekend. Ze zijn overgestapt op een ander systeem en tijdens het overzetten is het een en ander fout gegaan bij de orders die toen liepen. Die problemen zijn nu achter de rug. Dus om nu al uit te gaan van het ergste en meteen al hulp te gaan inroepen is wat vroeg. Wacht eerst af tot MediaMarkt de aankoop weer terug ontvangen heeft en mochten ze dan niet uitbetalen kunt u altijd nog hulp inroepen.
Dat er problemen zijn geweest bij MediaMarkt is bekend. Ze zijn overgestapt op een ander systeem en tijdens het overzetten is het een en ander fout gegaan bij de orders die toen liepen. Die problemen zijn nu achter de rug. Dus om nu al uit te gaan van het ergste en meteen al hulp te gaan inroepen is wat vroeg. Wacht eerst af tot MediaMarkt de aankoop weer terug ontvangen heeft en mochten ze dan niet uitbetalen kunt u altijd nog hulp inroepen.
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Ter vergelijk: bestellen bij bonprix: betsellen gaat eenbvoudig, wordt5 DIRECT verzendklaar gemaakt en is niet5 meer te annuleren behalve weigeren bij bezorging. Ze hebben liever dubbele verzendkosten, net zoals de mm.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Ik denk niet dat ze liever dubbele verzendkosten hebben. Een klant verwacht een hoop en de concurrentie doet een hoop. Er is dus een winst te behalen bij een snelle levering. Dat wil dus zeggen direct alles automatisch regelen bij een bestelling. Op hetzelfde moment een aanmelding bij de bezorger om een plek te reserveren en een melding naar het magazijn wat gepicked moet worden. De aantal keren dat een klant direct annuleert zal een stuk minder zijn als de keren dat de klant de volgende dag zijn bestelling wil hebben. De winst van de tevreden klant die terugkomt door de snelle levering zal groter zijn dan de kosten van de zo af en toe terug gestuurde bestelling als de klant direct geannuleerd heeft.
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Dat dit antwoord niet juist is, blijkt wel uit dit topic.snuffel1 schreef: ↑22 dec 2021 18:09De beste manier is het bestelde in ontvangst te nemen, voor retour aan te melden en daarna retour te zenden en zodra de Mediamarkt de zending ontvangen heeft wordt het bedrag op uw rekening gestort. U had deze narigheid kunnen voorkomen door voordat u ging bestellen goed na te gaan of het bestelde ook aan uw wensen voldoet en dan pas gaan bestellen.
winkels-f104/mag-webwinkel-in-retourbel ... 98053.html
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
Dat uw mening anders is wil niet zeggen dat het antwoord van Snuffel1 verkeerd is.Moneyman schreef: ↑22 dec 2021 20:53Dat dit antwoord niet juist is, blijkt wel uit dit topic.snuffel1 schreef: ↑22 dec 2021 18:09De beste manier is het bestelde in ontvangst te nemen, voor retour aan te melden en daarna retour te zenden en zodra de Mediamarkt de zending ontvangen heeft wordt het bedrag op uw rekening gestort. U had deze narigheid kunnen voorkomen door voordat u ging bestellen goed na te gaan of het bestelde ook aan uw wensen voldoet en dan pas gaan bestellen.
winkels-f104/mag-webwinkel-in-retourbel ... 98053.html
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
De feiten in dat topic spreken voor zich. Dat jouw mening anders is, doet daar niets aan af.
Re: Annuleren online bestelling Mediamarkt lukt niet, wat nu?
De beste manier is weigeren aan de deur als je geannuleerd hebt. Dat heeft als objectief voordeel dat het risico niet over gaat op de klant en dat de klant gegarandeerd geen verzendkosten hoeft te betalen.
https://www.webwinkelkeur.nl/weigering- ... endkosten/
De claim dat er wel spoedig zou worden uitbetaald als het product wordt aangenomen aan de deur is nimmer onderbouwt. En het vermeende voordeel wordt niet afgezet tegen de narigheid die consumenten ervaren als producten toch niet aankomen.
diversen-f1/pakket-vermist-postnl-wie-i ... 98050.html
Mensen van de regen in de drup helpen.
https://www.webwinkelkeur.nl/weigering- ... endkosten/
De claim dat er wel spoedig zou worden uitbetaald als het product wordt aangenomen aan de deur is nimmer onderbouwt. En het vermeende voordeel wordt niet afgezet tegen de narigheid die consumenten ervaren als producten toch niet aankomen.
diversen-f1/pakket-vermist-postnl-wie-i ... 98050.html
Mensen van de regen in de drup helpen.