Overnachting bij annulering KLM vlucht
Geplaatst: 22 dec 2021 11:34
Hoe is jullie ervaring met het verblijven in hotels nadat je vlucht is geannuleerd? Hebben jullie wel genoeg informatie gekregen? Ging het verkrijgen van een voucher een beetje makkelijk? En hoe waren de wachttijden bij het hotel?
Wat achtergrond informatie:
Een tijdje geleden heb ik een vlucht gepakt naar Helsinki. Vanuit Limburg naar Amsterdam met de trein om vanaf Schiphol te vliegen met KLM. Bij aankomst op de luchthaven en na het passeren van de douane blijkt al snel dat de vlucht vertraagd is. Dit begint met een kwartier maar loopt al snel op tot 2 uur vertraging.
Uitiendelijk is de vlucht geannuleerd en moet ik mij melden bij de Service/ticketbalie van KLM.
Vervolgens sta ik in de rij bij de Service balie omdat iedereen uit deze vlucht zich hier moet melden. Na 2 uur in de rij gestaan te hebben krijg ik een voucher voor een overnachting bij een hotel in de buurt.
Met een overvolle pendelbus naar het hotel om hier vervolgens weer in de rij te staan bij het hotel tot ik na totaal 2 uur vertraging wachten, 2 uur service balie wachten en nog eens een half uur bij het hotel ik na 5 uur eindelijk mijn kamer in kan.
Nu vlieg ik niet zo heel vaak maar ik vroeg me af jullie soortgelijke ervaringen hebben en hoe jullie dit ervaren hebben. Het lijkt mij namelijk dat hier makkelijkere of efficiëntere processen voor zijn. Inchecken in een hotel lijkt me namelijk overbodig als het hotel alle informatie al van je heeft. Waarom zou ik niet gelijk naar mijn kamer kunnen. Je zou verwachten dat KLM of Schiphol zoveel mogelijk doen om te voorkomen dat je zolang moet wachten en het je zo makkelijk mogelijk maken.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat achtergrond informatie:
Een tijdje geleden heb ik een vlucht gepakt naar Helsinki. Vanuit Limburg naar Amsterdam met de trein om vanaf Schiphol te vliegen met KLM. Bij aankomst op de luchthaven en na het passeren van de douane blijkt al snel dat de vlucht vertraagd is. Dit begint met een kwartier maar loopt al snel op tot 2 uur vertraging.
Uitiendelijk is de vlucht geannuleerd en moet ik mij melden bij de Service/ticketbalie van KLM.
Vervolgens sta ik in de rij bij de Service balie omdat iedereen uit deze vlucht zich hier moet melden. Na 2 uur in de rij gestaan te hebben krijg ik een voucher voor een overnachting bij een hotel in de buurt.
Met een overvolle pendelbus naar het hotel om hier vervolgens weer in de rij te staan bij het hotel tot ik na totaal 2 uur vertraging wachten, 2 uur service balie wachten en nog eens een half uur bij het hotel ik na 5 uur eindelijk mijn kamer in kan.
Nu vlieg ik niet zo heel vaak maar ik vroeg me af jullie soortgelijke ervaringen hebben en hoe jullie dit ervaren hebben. Het lijkt mij namelijk dat hier makkelijkere of efficiëntere processen voor zijn. Inchecken in een hotel lijkt me namelijk overbodig als het hotel alle informatie al van je heeft. Waarom zou ik niet gelijk naar mijn kamer kunnen. Je zou verwachten dat KLM of Schiphol zoveel mogelijk doen om te voorkomen dat je zolang moet wachten en het je zo makkelijk mogelijk maken.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?