Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waaruit is dat gebleken? Ik kan dat niet echt uit een onderzoek halen en vinden, dat deze mensen al lang iets onder de leden hadden.

Bezorgdeburger
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 10:32
Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 10:23
Is dit niet een beetje paniek zaaien?
https://nos.nl/artikel/2441951-9-op-10- ... g-klachten
Ik lees: “Aan het onderzoek deden 650 patiënten mee die tussen juli 2020 en juli 2021 zijn opgenomen in een ziekenhuis in de regio Rijnmond met corona. Het is uitgevoerd door het Erasmus MC, Rijndam Revalidatie en zorginstelling Laurens.”

Zijn dat patiënten die al (ernstige) onderliggende klachten hadden voordat ze opgenomen werden? Ik vind de conclusie zoals die nu in dit artikel staat, te vaag.
Net als de bijwerkingen van de vaccins, er is gebleken dat mensen die last hadden van ernstige “bijwerkingen”, al lange tijd onderliggende kwalen hadden zodat niet met zekerheid gezegd kan worden of de “bijwerkingen” door die oude kwalen kwamen of echt door het vaccin. Voor het gemak gooien een heleboel mensen het op één hoop, namelijk dat het zeker door het vaccin kwam.
Waar lees je dat dit door de vaccinaties komt?
Ik verbaas me erover dat zo'n kleine studie in een klein gebied in Rijnmond over korte periode in begintijd van coronacrisis wordt vertaald naar alle coronapatienten die ooit zijn opgenomen in ziekenhuis wegens Covid-19.

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Onkruid71

“Een gemelde bijwerking hoeft niet altijd door het vaccin veroorzaakt te zijn.
Klachten of aandoeningen kunnen ook door een andere oorzaak na de vaccinatie zijn ontstaan.”

Dit wordt als waarschuwing aangegeven op de site van het Lareb.

Vervolgens over het overlijden na een vaccinatie:
“Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een al bestaand gezondheidsprobleem de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd.“

Ik trek dan even de oorzaken van overlijden door naar mensen die niet overleden zijn na een vaccinatie, maar wel klachten hebben.

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 11:02


Waar lees je dat dit door de vaccinaties komt?
Ik verbaas me erover dat zo'n kleine studie in een klein gebied in Rijnmond over korte periode in begintijd van coronacrisis wordt vertaald naar alle coronapatienten die ooit zijn opgenomen in ziekenhuis wegens Covid-19.
Ik zeg niet dat dit door vaccinaties komt, ik zeg: “net als de bijwerkingen van de vaccins”

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 11:15
@Onkruid71

“Een gemelde bijwerking hoeft niet altijd door het vaccin veroorzaakt te zijn.
Klachten of aandoeningen kunnen ook door een andere oorzaak na de vaccinatie zijn ontstaan.”

Dit wordt als waarschuwing aangegeven op de site van het Lareb.

Vervolgens over het overlijden na een vaccinatie:
“Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een al bestaand gezondheidsprobleem de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd.“

Ik trek dan even de oorzaken van overlijden door naar mensen die niet overleden zijn na een vaccinatie, maar wel klachten hebben.
Het is niet alleen overlijden wat een ernstige bijwerking kan zijn.
Maar goed, alles moet rap onderzocht worden, voor de volgende ronde.

Bezorgdeburger
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 11:17
Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 11:02


Waar lees je dat dit door de vaccinaties komt?
Ik verbaas me erover dat zo'n kleine studie in een klein gebied in Rijnmond over korte periode in begintijd van coronacrisis wordt vertaald naar alle coronapatienten die ooit zijn opgenomen in ziekenhuis wegens Covid-19.
Ik zeg niet dat dit door vaccinaties komt, ik zeg: “net als de bijwerkingen van de vaccins”
Maar dit artikel heeft het toch helemaal niet over vaccinaties?

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 11:28


Het is niet alleen overlijden wat een ernstige bijwerking kan zijn.
Maar goed, alles moet rap onderzocht worden, voor de volgende ronde.
.???

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 12:05
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 11:28


Het is niet alleen overlijden wat een ernstige bijwerking kan zijn.
Maar goed, alles moet rap onderzocht worden, voor de volgende ronde.
.???
Ik lees al over POTS, chronische vermoeidheid, Neurologische auto-immuun ziekten en zo zijn er nog meer ernstige bijwerkingen.
Maar ze moeten het eerst allemaal maar uitzoeken.

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 12:12


Ik lees al over POTS, chronische vermoeidheid, Neurologische auto-immuun ziekten en zo zijn er nog meer ernstige bijwerkingen.
Maar ze moeten het eerst allemaal maar uitzoeken.
Bijwerkingen? U stelt als leek diagnoses?

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 12:35
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 12:12


Ik lees al over POTS, chronische vermoeidheid, Neurologische auto-immuun ziekten en zo zijn er nog meer ernstige bijwerkingen.
Maar ze moeten het eerst allemaal maar uitzoeken.
Bijwerkingen? U stelt als leek diagnoses?
Dat zijn lopende onderzoeken.
Hier heb je een voorbeeldje.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34668274/

Klakkeloos een partij geloven die financiële belangen hebben op hun blauwe ogen te geloven is er niet bij.
Zo zijn er nog vele onderzoeken meer die lopen.
Ik stel niks als diagnose, dat is wat wetenschappers aan het onderzoeken zijn nu. Ik heb hier laatst al een link met gezet, dat stonden flink wat onderzoeken op.

Nijogeth
Berichten: 10055
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 10:23
Is dit niet een beetje paniek zaaien?
https://nos.nl/artikel/2441951-9-op-10- ... g-klachten
Nee hoor, je kunt jezelf ook niet op laten nemen. Dan heb je het jaar erna minder kans op klachten.

Nijogeth
Berichten: 10055
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
25 aug 2022 11:15
Vervolgens over het overlijden na een vaccinatie:
“Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een al bestaand gezondheidsprobleem de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd.“

Ik trek dan even de oorzaken van overlijden door naar mensen die niet overleden zijn na een vaccinatie, maar wel klachten hebben.
Dan zouden we dus misschien wel kunnen zeggen dat heel veel Covid opnames en doden helemaal niet door Covid kwamen, maar doordat er al een bestaand gezondheidsprobleem was. Helaas wilde de overheid deze mensen maar al te graag als Covid-dode in de boeken hebben, terwijl men dit logischerwijs niet wil met mensen die die door de vaccinaties verergerden. Begrijpelijk, maar meten met 2 maten en dat moet de overheid niet doen.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 10:23
Is dit niet een beetje paniek zaaien?
https://nos.nl/artikel/2441951-9-op-10- ... g-klachten
Hier de link naar het engelstalige artikel: The Lancet

Het is een deel-rapportage van een langer lopend onderzoek.
De deelnemers zijn tussen 1 juli 2020 en 9 september 2021 in het ziekenhuis opgenomen vanwege Covid.
De grote lijn in het Erasmus: tussen 24 maart 2020 en 17 juni 2021 (de periode waarin deelnemers aan dit onderzoek werden gezocht) zijn er 4569 mensen met Covid19 opgenomen en van deze groep zijn er 1199 overleden in het ziekenhuis.

Dit wilde ik weten. In deze groep zitten ook patiënten uit de eerste golven en in het begin was het nog volop zoeken, gissen, combineren naar wat een goede behandeling zou zijn. Als je nu Covid19 krijgt en naar het ziekenhuis moet, zijn de kansen beter.

Mijn indruk: geen paniek zaaien, maar feiten vertellen. Volgens dit onderzoek 9 van 10 mensen. Laat er een correctie op los vanwege de betere behandeling nu, dan blijft het cijfer hoog. Ook omdat je niet zomaar met Covid19 wordt opgenomen, maar pas als het bijna te laat is. Dan ben je er serieus slecht aan toe en dat betekent een grote terugval, lange hersteltijd, daarmee lang klachten.

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De regering zal het weer te druk hebben gehad, of gewoon simpelweg het belang er niet van in te zien.

De breed gedragen motie die eind juni werd aangenomen die oproept tot structureel meer biomedisch onderzoek naar longcovid, heeft nog geen vervolg gekregen.

Terecht roept Pieter Omtzigt samen met een groot aantal partijen de minister op met een plan te komen!

Motie: https://twitter.com/pieteromtzigt/statu ... 7g6ia6-RKw

Onkruid71
Berichten: 2739
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het wordt steeds schimmiger, ik hoorde al over FOIA over Pfizer dat dat via de rechter moest. Vond dat al vreemd.

Nu kwam ik ineens het volgende tegen.

Voor onderzoekers die in de herfst op verschillende locaties in Texas het vaccin van Pfizer testten, kan de snelheid ten koste zijn gegaan van de integriteit van de gegevens en de veiligheid van de patiënt.

Een regionale directeur die werkzaam was bij de onderzoeksorganisatie Ventavia Research Group heeft aan The BMJ verteld dat het bedrijf gegevens vervalste, patiënten niet blindeerde, onvoldoende opgeleide vaccinatoren in dienst had en traag was bij het opvolgen van bijwerkingen die in Pfizer's cruciale fase III-studie werden gemeld.
Het personeel dat kwaliteitscontroles uitvoerde, werd overweldigd door de hoeveelheid problemen die het aantrof.

Na Ventavia herhaaldelijk op de hoogte te hebben gebracht van deze problemen, e-mailde de regionale directeur, Brook Jackson , een klacht naar de US Food and Drug Administration (FDA).

Jackson heeft The BMJ tientallen interne bedrijfsdocumenten, foto's, geluidsopnamen en e-mails doen toekomen.

Bronnen:
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

https://youtu.be/RaLxhFiOBYk

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Eigenlijk heb ik een enorme hekel aan de term long covid of post covid, omdat het niet in mij zit om de zielige patiënt te zijn en dat gevoel krijg ik bij deze termen. Terugkijkend zijn ze wel van toepassing op mij en mijn kerels. Alleen zijn we meer gericht op de longfunctie en kunnen daar alles aan koppelen.

Anekdote.
Vorige week heb ik mij verslikt, daarna pijn op de borst. Paar dagen moeite met ademen, eten, drinken. Slijm zag er schoon uit, geen paniek, alleen vervelend. Totdat ik stevig heb gehoest en er iets zwarts in het slijm meekwam. Daarna ging het langzaam aan beter, nu weer normaal ademen, eten, drinken.
Controlebezoek, verhaal was aanleiding voor de volgende foto ... het longweefsel is zich aan het vernieuwen, het zwarte moet ik een volgende keer opvangen, zodat arts en ik zekerheid hebben, dat het echt een stukje uit de long was, want in vergelijking met de vorige scans en foto's is er grote sprong naar voren te zien.
We zijn nu 2,5 jaar na besmetting. En nog steeds dit soort dingen ...

Verder gaat het heel erg goed 😇

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wow, Jablan, niet best ....iets zwarts ophoesten 🤔, maar gelukkig is er voortgang te bemerken.

Afgelopen vrijdag heb ik weer longfoto.s moeten laten maken ___ alles is nu schoon en er zijn géén afwijkingen meer te zien. Het kan dus😉.

Erthanax
Berichten: 9734
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Iets zwarts? Dan denk ik aan necrotisch weefsel of een oud bloedstolsel. Allebei even eng. (Een klomp teer kan misschien ook, maar ik vermoed dat Jablan nooit een zware roker is geweest.)

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt met dat verslikken ook nog iets zwarts ingeademd hebben.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat was mijn eerste gedachte, Lady. Maar op de foto's is littekenweefsel verdwenen en dat is een betere verklaring dan een korrel zwarte peper.

Het schijnt wel normaal te zijn, dat als iets vast blijft zitten in luchtpijp of slokdarm er eerst een slijmlaag opkomt. Dat is de poging van je afweersysteem het af te breken.

Overigens geen medisch advies, dit is een voorbeeld van wat je nog over kunt houden na een besmetting. Maakt sommige symptomen uit de onderzoeken wat concreter.

Gesloten