Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.
Geplaatst: 23 dec 2021 12:05
Anno 2021 verwacht je niet dat een groot concern als mediamarkt nog denkt dat dit soort dingen onder het tapijt kunnen worden geschoven. In November verviel mijn contract met mijn internet en televisie provider en dus ging ik op zoek naar een leuke aanbieding. Die kwam ik tegen in de vorm van een cashback actie van Ziggo via mediamarkt. Ik rustig de voorwaarden doorgelezen en de bestelling geplaatst voor een giga max abonnement. Eindelijk 1gb/s internet, en een leuke cashback actie, komt goed uit voor de kerst. Binnen 4 (2 weken annuleringsperiode en 2 weken verwerkingstijd) zou het bedrag van 300 euro worden bijgeschreven op mijn IBAN. Ik moest hiervoor een online formulier invullen waarna ik een goedkeuring ontving waarin deze voorwaarden. Ik zou nogmaals spoedig een e-mail ontvangen wanneer het voltooid was en ik mijn geld binnen kreeg. Het wachten begon.
Toen de termijn van 4 weken verstreek en ik geen vervolgmails ontving of iets dergelijks ging bij mij enige argwaan op toen ik zag dat de promotie niet meer bestond op ziggo.mediamarkt.nl De lopende promotie was vervangen voor een cadeau. Mijn geld was ook niet gestort door de mediamarkt of ziggo. Beide partijen geven telefonisch aan in eerste instantie dat de andere partij verantwoordelijk is voor de uitbetaling hiervan, maar dat ze ook nul kennis hebben van een dergelijke aanbieding. Als ik de mails toestuur waarin alles duidelijk beschreven staat naar Ziggo krijg ik te horen dat dit heel vreemd is, en dat de betaling overduidelijk via Mediamarkt gaat omdat de actiemails via hen lopen. Bij Mediamarkt krijg ik bij de klantenservice helemaal geen gehoor aan mijn vraag. Meerdere medewerkers van het belgische klantencentrum verkondigen mij dat een dergelijke actie helemaal niet bestaat via de website ziggo.mediamarkt.nl, dat dit soort dingen altijd via de lokale mediamarkt winkel gedaan worden en je dit altijd in persoon in de winkel fysiek zelf moet afsluiten. Ik krijg te horen dat ik maar moet e-mailen naar Mediamarkt omdat deze mensen die zich moeten voordoen als klantenservice van mediamarkt hier niet eens in kunnen kijken. De e-mails van mij worden doodleuk genegeerd door de Mediamarkt. Eenmalig lijk ik contact te hebben met een nederlandse medewerker van de mediamarkt, die mij droogjes verteld dat het enige wat ik kan doen is wachten en kijken of de betaling nog binnen komt en dat het anders pech is. Hij kan het nergens terug vinden en vind dat het de verantwoordelijkheid van Ziggo is. Dat de correspondentie in de aanbieding en dergelijke door mediamarkt gaat vind hij vreemd, maar is niet zijn probleem, citeer ik. Hij hangt de telefoon hierna op.
In een laatste poging heb ik deze week beide bedrijven gebeld met dit verhaal en al het verzamelde bewijs. Ik krijg van Ziggo te horen dat ze het heel spijtig vinden maar dat het echt niet hun probleem is omdat ik het heb afgesloten via ziggo.mediamarkt.nl. Mediamarkt gaf mij via een medewerker te kennen dat ik nogmaals moest mailen omdat enig ander vorm van klantenservice mij niet hierin kan helpen. Het antwoord op het feit dat mijn mails nog niet beantwoord waren was simpelweg: ''Ja dan weet ik het ook verder niet meer. Misschien kun je je abbonnement laten annuleren?'' Nee, is het antwoord van Ziggo, de termijn hiervoor is verstreken en het feit dat het contract onder valse voorwaarden was opgesteld was verder niet iets waar zei wat aan konden doen.
Dit is echt de absoluut laatste keer dat ik ooit wat te maken wil hebben met beide bedrijven. Ik sta denk ik gewoon in mijn recht op mijn abbonnement te cancellen en hier niks voor te betalen?
Toen de termijn van 4 weken verstreek en ik geen vervolgmails ontving of iets dergelijks ging bij mij enige argwaan op toen ik zag dat de promotie niet meer bestond op ziggo.mediamarkt.nl De lopende promotie was vervangen voor een cadeau. Mijn geld was ook niet gestort door de mediamarkt of ziggo. Beide partijen geven telefonisch aan in eerste instantie dat de andere partij verantwoordelijk is voor de uitbetaling hiervan, maar dat ze ook nul kennis hebben van een dergelijke aanbieding. Als ik de mails toestuur waarin alles duidelijk beschreven staat naar Ziggo krijg ik te horen dat dit heel vreemd is, en dat de betaling overduidelijk via Mediamarkt gaat omdat de actiemails via hen lopen. Bij Mediamarkt krijg ik bij de klantenservice helemaal geen gehoor aan mijn vraag. Meerdere medewerkers van het belgische klantencentrum verkondigen mij dat een dergelijke actie helemaal niet bestaat via de website ziggo.mediamarkt.nl, dat dit soort dingen altijd via de lokale mediamarkt winkel gedaan worden en je dit altijd in persoon in de winkel fysiek zelf moet afsluiten. Ik krijg te horen dat ik maar moet e-mailen naar Mediamarkt omdat deze mensen die zich moeten voordoen als klantenservice van mediamarkt hier niet eens in kunnen kijken. De e-mails van mij worden doodleuk genegeerd door de Mediamarkt. Eenmalig lijk ik contact te hebben met een nederlandse medewerker van de mediamarkt, die mij droogjes verteld dat het enige wat ik kan doen is wachten en kijken of de betaling nog binnen komt en dat het anders pech is. Hij kan het nergens terug vinden en vind dat het de verantwoordelijkheid van Ziggo is. Dat de correspondentie in de aanbieding en dergelijke door mediamarkt gaat vind hij vreemd, maar is niet zijn probleem, citeer ik. Hij hangt de telefoon hierna op.
In een laatste poging heb ik deze week beide bedrijven gebeld met dit verhaal en al het verzamelde bewijs. Ik krijg van Ziggo te horen dat ze het heel spijtig vinden maar dat het echt niet hun probleem is omdat ik het heb afgesloten via ziggo.mediamarkt.nl. Mediamarkt gaf mij via een medewerker te kennen dat ik nogmaals moest mailen omdat enig ander vorm van klantenservice mij niet hierin kan helpen. Het antwoord op het feit dat mijn mails nog niet beantwoord waren was simpelweg: ''Ja dan weet ik het ook verder niet meer. Misschien kun je je abbonnement laten annuleren?'' Nee, is het antwoord van Ziggo, de termijn hiervoor is verstreken en het feit dat het contract onder valse voorwaarden was opgesteld was verder niet iets waar zei wat aan konden doen.
Dit is echt de absoluut laatste keer dat ik ooit wat te maken wil hebben met beide bedrijven. Ik sta denk ik gewoon in mijn recht op mijn abbonnement te cancellen en hier niks voor te betalen?