BENU Diemer Apotheek steelt volgens VGZ
Geplaatst: 28 dec 2021 17:27
Goedemiddag,
Ik ben client bij de Diemer Apotheek/BENU in Diemen. Zij hebben een contract met mijn zorgverzekeraar.
Ik bestel mijn medicijnen, maar bij een bepaald medicijn moet ik dit eerst voorschieten. Ik dien de nota in bij de verzekeraar en nadat mijn eigen risico van 385 en eigen bijdrage medicijnen van 250 volledig is opgebruikt, krijg ik een bedrag terug. Ik heb er nooit zo naar gekeken, maar laatst viel mij op dat ik niet het volledige bedrag terug had gekregen.
Ik belde vgz met deze vraag. Mw van VGZ gaf aan dat deze apotheek (enige apotheek in Diemen, met locaties in Betondorp en Duivendrecht) dit trucje wel vaker uithaalden: zij declareren meer dan het afgesproken tarief en dit verschil moet de cliënt dan betalen.
Ik heb geprobeerd met de apotheker te bellen, maar die reageerde vrij arrogant en niet open voor een gesprek. Hierna heb ik een klacht bij vgz ingediend, waarin zij mij gelijk gaven maar er eigenlijk niet veel mee doen:
"Beste mevrouw xxxx,
Bedankt voor uw e-mail van 10 november 2021. Graag reageer ik schriftelijk op uw klacht. Excuses dat deze e-mail u later bereikt dan u van mij mocht verwachten.
Uw klacht
Hoewel uw eigen risico en eigen bijdrage GVS volledig verbruikt is, wordt een deel van uw ingediende nota niet door ons vergoed. Uit contact met onze klantenservice is gebleken dat uw apotheker een hoger bedrag declareert dan het maximumtarief dat wij vergoeden. Vervolgens werd er aangegeven dat dit bekend is van uw apotheker en dat er een melding is gemaakt bij de afdeling Zorginkoop. U maakt hieruit op dat zij stelselmatig te veel declareren, wat vervolgens voor uw rekening komt. U bent het hier niet mee eens en vraagt ons of dit mag. Ook heeft u een klacht over het feit dat u een tweetal keer een verkeerd aantal pillen heeft meegekregen en dat de privacy van andere bezoekers van de apotheek te wensen over laat. Als laatste bent u niet tevreden over de kennis en kunde van de werknemers van uw apotheek.
Verschillende tarieven apotheek
Er zijn 3 redenen waardoor het door de apotheek gedeclareerde tarief af kan wijken van het te vergoeden bedrag:
Apotheek zonder contract
Wettelijke eigen bijdrage
Gecontracteerde apotheek declareert een ander tarief
Zoals wij op de zorgkostenfactuur vermelden vergoeden wij een maximumtarief. Het gedeclareerde bedrag is hoger dan dit maximumtarief. Deze kosten komen om die reden niet (volledig) voor vergoeding in aanmerking. Het gedeelte dat volgens de verzekeringsvoorwaarden niet vergoed wordt, mag door uw apotheker niet bij u in rekening worden gebracht. Ik adviseer u dan ook om een klacht in te dienen over uw apotheek via de volgende link: https://www.apotheek.nl/zorg-van-de-apo ... w-apotheek.
Signaal doorgezet
Uw signaal met betrekking tot de medewerkers van de apotheek is doorgezet naar de juiste afdeling. Ik wil u dan ook bedanken voor uw signaal.
Mevrouw xxx, ik ga er vanuit u hiermee volledig te hebben geïnformeerd."
Klachtenbemiddeling openbare apotheken is ook niet zo happig en helaas niks gehoord van de redacties van kassa en radar.
Ik hoop dat dit iets uithaalt want ik geloof dat dit een hele hoop mensen treft..
Ik ben client bij de Diemer Apotheek/BENU in Diemen. Zij hebben een contract met mijn zorgverzekeraar.
Ik bestel mijn medicijnen, maar bij een bepaald medicijn moet ik dit eerst voorschieten. Ik dien de nota in bij de verzekeraar en nadat mijn eigen risico van 385 en eigen bijdrage medicijnen van 250 volledig is opgebruikt, krijg ik een bedrag terug. Ik heb er nooit zo naar gekeken, maar laatst viel mij op dat ik niet het volledige bedrag terug had gekregen.
Ik belde vgz met deze vraag. Mw van VGZ gaf aan dat deze apotheek (enige apotheek in Diemen, met locaties in Betondorp en Duivendrecht) dit trucje wel vaker uithaalden: zij declareren meer dan het afgesproken tarief en dit verschil moet de cliënt dan betalen.
Ik heb geprobeerd met de apotheker te bellen, maar die reageerde vrij arrogant en niet open voor een gesprek. Hierna heb ik een klacht bij vgz ingediend, waarin zij mij gelijk gaven maar er eigenlijk niet veel mee doen:
"Beste mevrouw xxxx,
Bedankt voor uw e-mail van 10 november 2021. Graag reageer ik schriftelijk op uw klacht. Excuses dat deze e-mail u later bereikt dan u van mij mocht verwachten.
Uw klacht
Hoewel uw eigen risico en eigen bijdrage GVS volledig verbruikt is, wordt een deel van uw ingediende nota niet door ons vergoed. Uit contact met onze klantenservice is gebleken dat uw apotheker een hoger bedrag declareert dan het maximumtarief dat wij vergoeden. Vervolgens werd er aangegeven dat dit bekend is van uw apotheker en dat er een melding is gemaakt bij de afdeling Zorginkoop. U maakt hieruit op dat zij stelselmatig te veel declareren, wat vervolgens voor uw rekening komt. U bent het hier niet mee eens en vraagt ons of dit mag. Ook heeft u een klacht over het feit dat u een tweetal keer een verkeerd aantal pillen heeft meegekregen en dat de privacy van andere bezoekers van de apotheek te wensen over laat. Als laatste bent u niet tevreden over de kennis en kunde van de werknemers van uw apotheek.
Verschillende tarieven apotheek
Er zijn 3 redenen waardoor het door de apotheek gedeclareerde tarief af kan wijken van het te vergoeden bedrag:
Apotheek zonder contract
Wettelijke eigen bijdrage
Gecontracteerde apotheek declareert een ander tarief
Zoals wij op de zorgkostenfactuur vermelden vergoeden wij een maximumtarief. Het gedeclareerde bedrag is hoger dan dit maximumtarief. Deze kosten komen om die reden niet (volledig) voor vergoeding in aanmerking. Het gedeelte dat volgens de verzekeringsvoorwaarden niet vergoed wordt, mag door uw apotheker niet bij u in rekening worden gebracht. Ik adviseer u dan ook om een klacht in te dienen over uw apotheek via de volgende link: https://www.apotheek.nl/zorg-van-de-apo ... w-apotheek.
Signaal doorgezet
Uw signaal met betrekking tot de medewerkers van de apotheek is doorgezet naar de juiste afdeling. Ik wil u dan ook bedanken voor uw signaal.
Mevrouw xxx, ik ga er vanuit u hiermee volledig te hebben geïnformeerd."
Klachtenbemiddeling openbare apotheken is ook niet zo happig en helaas niks gehoord van de redacties van kassa en radar.
Ik hoop dat dit iets uithaalt want ik geloof dat dit een hele hoop mensen treft..