Financieel benadeeld, slechte behandeling en afhandeling Catawiki
Geplaatst: 29 dec 2021 14:21
(verzendkosten GLS pakket van Italië naar Nederland) --- PRINCIPEKWESTIE ---
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met Catawiki.
Meerdere keren heb ik aangegeven dat ik teveel verzendkosten heb betaald aan de verkoper.
Catawiki heeft aangegeven dat ''hun expert'' ernaar heeft gekeken en het bedrag van €43.92 juist is en heeft na het uitzoeken van de werkelijke verzendkosten mij een screenshot gestuurd van het werkelijke bedrag van €37,00. Dit is een verschil van €6,92 wat ik teveel heb betaald aan de verkoper. Deze inschatting van de expert vanuit Catawiki blijkt hierdoor onjuist te zijn.
In het begin heeft Catawiki mij aangegeven eerst de gebreken van het kavel op te lossen met de verkoper en daarna om het gedeelte van de verzendkosten op te pakken. Nu is het stukje van de gebreken opgelost waarna ik naar het stukje verzendkosten kon kijken.
Helaas kan ik vooraf geen contact hebben met de verkoper omdat Catawiki dit voor de verkoper - koper heeft afgeschermd en alleen Catawiki contact kan onderhouden met de verkoper totdat het kavel is betaald.
Bij mij als koper is er een teveel betaald verschil ontstaan in de verzendkosten van €6,92 wat onrechtmatig is. Doordat ik graag dit teveel betaalde bedrag wilde teruggestort krijgen op mijn bankrekening heb ik meerdere keren contact gezocht zowel telefonisch als per e-mail. Catawiki laat weten dat ik zelf contact moest zoeken over de verzendkosten bij de verkoper. Dit heb ik gedaan maar de verkoper reageert niet meer op meerdere berichten wat betreft het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten.
Weer contact gehad met Catawiki en klaarblijkelijk wil Catawiki alleen een tegoedbon geven van €10 waardoor ik kenbaar heb gemaakt hier niet mee akkoord te gaan omdat ik alles uit eigen zak heb betaald en uit principe-kwestie het teveel betaalde bedrag teruggestort wil krijgen op mijn bankrekening.
Catawiki gaf vandaag aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen ondanks dat er een claim geopend is en ik geen melding heb gekregen dat Catawiki na het bevriezen van de uitbetaling aan verkoper ook, het door mij betaalde bedrag, gaat uitbetalen aan de verkoper om zo de claim te sluiten.
Ik heb meneer van Catawiki opnieuw erop gewezen dat dit verschil in verzendkosten onrechtmatig door mij is betaald doordat de verkoper teveel verzendkosten heeft gevraagd en ik vooraf dit niet kon berekenen. Meneer gaf aan dat er al 3 dossiers zijn geopend naar aanleiding van dit alles en vervolgens valt meneer van Catawiki mij continue in de reden en onderbreekt mij iedere keer wanneer ik aan het woord ben. (arrogante houding en totaal niet behulpzaam). Hierop heb ik hem aangesproken en gezegd dat het fijn zou zijn om mij te laten uitpraten wanneer ik mijn zegje wil doen en weer aangegeven dat ik dat bedrag teveel heb betaald.. waardoor hij mij weer onderbreekt en vervolgens zegt dat ik hem juist niet laat uitpraten en hij aangeeft het gesprek te beëindigen en hangt, tijdens dat ik nog aan het praten ben, vervolgens gewoon op.
Ik voel mij erg benadeelt in deze vorm van behandeling en afhandeling door Catawiki! Juist omdat ik in mijn recht sta en kan aantonen dat ik teveel verzendkosten heb betaald. Ook omdat ik naar mijn weten juist en op tijd heb gehandeld maar, dat blijkt uit deze manier van communiceren, er een gebrek aan communicatievermogen/skills is vanuit Catawiki.
Catawiki reageert niet meer op mijn gestuurde mails, blijft voet bij stuk houden dat ze niks voor mij kunnen betekenen wat betreft de afhandeling en hangt gewoon de telefoon op ondanks dat ik op een sociale manier communiceer. Er is geen weder-respect. De verkoper reageert ook niet op mijn nagestuurde berichten.
Kan ik nog het verschil terugkrijgen via een andere manier zonder dat er extra kosten bij komen kijken via juridische stappen?
Kunnen jullie regelen dat Catawiki wel mij het verschil terugbetaalt aangezien de verkoper niet meer reageert op mijn bericht via de chat van Catawiki om mij de teveel betaalde verzendkosten terug te betalen?
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met Catawiki.
Meerdere keren heb ik aangegeven dat ik teveel verzendkosten heb betaald aan de verkoper.
Catawiki heeft aangegeven dat ''hun expert'' ernaar heeft gekeken en het bedrag van €43.92 juist is en heeft na het uitzoeken van de werkelijke verzendkosten mij een screenshot gestuurd van het werkelijke bedrag van €37,00. Dit is een verschil van €6,92 wat ik teveel heb betaald aan de verkoper. Deze inschatting van de expert vanuit Catawiki blijkt hierdoor onjuist te zijn.
In het begin heeft Catawiki mij aangegeven eerst de gebreken van het kavel op te lossen met de verkoper en daarna om het gedeelte van de verzendkosten op te pakken. Nu is het stukje van de gebreken opgelost waarna ik naar het stukje verzendkosten kon kijken.
Helaas kan ik vooraf geen contact hebben met de verkoper omdat Catawiki dit voor de verkoper - koper heeft afgeschermd en alleen Catawiki contact kan onderhouden met de verkoper totdat het kavel is betaald.
Bij mij als koper is er een teveel betaald verschil ontstaan in de verzendkosten van €6,92 wat onrechtmatig is. Doordat ik graag dit teveel betaalde bedrag wilde teruggestort krijgen op mijn bankrekening heb ik meerdere keren contact gezocht zowel telefonisch als per e-mail. Catawiki laat weten dat ik zelf contact moest zoeken over de verzendkosten bij de verkoper. Dit heb ik gedaan maar de verkoper reageert niet meer op meerdere berichten wat betreft het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten.
Weer contact gehad met Catawiki en klaarblijkelijk wil Catawiki alleen een tegoedbon geven van €10 waardoor ik kenbaar heb gemaakt hier niet mee akkoord te gaan omdat ik alles uit eigen zak heb betaald en uit principe-kwestie het teveel betaalde bedrag teruggestort wil krijgen op mijn bankrekening.
Catawiki gaf vandaag aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen ondanks dat er een claim geopend is en ik geen melding heb gekregen dat Catawiki na het bevriezen van de uitbetaling aan verkoper ook, het door mij betaalde bedrag, gaat uitbetalen aan de verkoper om zo de claim te sluiten.
Ik heb meneer van Catawiki opnieuw erop gewezen dat dit verschil in verzendkosten onrechtmatig door mij is betaald doordat de verkoper teveel verzendkosten heeft gevraagd en ik vooraf dit niet kon berekenen. Meneer gaf aan dat er al 3 dossiers zijn geopend naar aanleiding van dit alles en vervolgens valt meneer van Catawiki mij continue in de reden en onderbreekt mij iedere keer wanneer ik aan het woord ben. (arrogante houding en totaal niet behulpzaam). Hierop heb ik hem aangesproken en gezegd dat het fijn zou zijn om mij te laten uitpraten wanneer ik mijn zegje wil doen en weer aangegeven dat ik dat bedrag teveel heb betaald.. waardoor hij mij weer onderbreekt en vervolgens zegt dat ik hem juist niet laat uitpraten en hij aangeeft het gesprek te beëindigen en hangt, tijdens dat ik nog aan het praten ben, vervolgens gewoon op.
Ik voel mij erg benadeelt in deze vorm van behandeling en afhandeling door Catawiki! Juist omdat ik in mijn recht sta en kan aantonen dat ik teveel verzendkosten heb betaald. Ook omdat ik naar mijn weten juist en op tijd heb gehandeld maar, dat blijkt uit deze manier van communiceren, er een gebrek aan communicatievermogen/skills is vanuit Catawiki.
Catawiki reageert niet meer op mijn gestuurde mails, blijft voet bij stuk houden dat ze niks voor mij kunnen betekenen wat betreft de afhandeling en hangt gewoon de telefoon op ondanks dat ik op een sociale manier communiceer. Er is geen weder-respect. De verkoper reageert ook niet op mijn nagestuurde berichten.
Kan ik nog het verschil terugkrijgen via een andere manier zonder dat er extra kosten bij komen kijken via juridische stappen?
Kunnen jullie regelen dat Catawiki wel mij het verschil terugbetaalt aangezien de verkoper niet meer reageert op mijn bericht via de chat van Catawiki om mij de teveel betaalde verzendkosten terug te betalen?