Maar iedere keer als het via PostNL wordt aangeboden krijg ik eerst een e-mail waar ik nogmaals de BTW moet betalen PLUS tevens inklaringskosten voor postNL (4 of 17 Euro of meer!). Ik krijg geen andere keus dan dit te betalen want anders wordt het pakket niet bezorgd.
Na het betalen maak ik steeds bezwaar bij postNL, via hun bezwaar formulier. Daar kan ik alle documenten uploaden zoals verzendlabel, factuur en VAT ID etc.
Helaas krijg ik daarna van postNL een stnadaard mailtje met afwijzing:
Naast het feit dat alle benodigde info gewoon op de pakketten aanwezig was geven ze nooit aan waarom de info niet zou kloppen. Daarnaast gaat het met dezelfde ID nummers bij DHL en Fedex wel goed.We vinden het erg vervelend dat u twee keer moet betalen. De afzender of vervoerder had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft de digitale gegevens van uw pakket niet compleet ingevuld. Meestal komt dit doordat de afzender het Sender ID reference nummer niet goed invult.
Voor de dubbele inklaringskosten verwijzen we u door naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen.
Ik kan ook niet reageren op het antwoord van postNL want ze hebben het zo dichtgetimmerd met een no-reply email adres.
PostNL verwijst naar de afzender, maar die kan de BTW helemaal niet teruggeven want zij moesten deze BTW primair wettelijk in rekening brengen en stond zo vermeld op het pakket.
je staat zo machteloos bij dit bedrijf en het is een structureel probleem, want het gaat om alle pakketten tot nu toe van buiten de EU.