LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
klaretaal

Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door klaretaal »

Het moest verboden worden omdat het slecht voor de gezondheid is. Ook vind ik dat de meeste rokers asociaal zijn en ABSOLUUT geen respect hebben voor de niet rokers.

Jullie stinken!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Daar is de regering door het verhogen van de accijns reeds flink mee bezig. Dit is pas de eerste fase van nog veel forsere verhogingen, maar je moet het gedoseerd brengen. :wink:

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

AK zegt:
Zal ik jouw beste lelijke gast eens in je gezicht spugen? Zet je webcam even aan! Galbak!

gaste

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door gaste »

ik heb een vraag aan klare taal
waarom moet ik of anderen respect voor jou hebben
en denk er aan eigen roem stinkt ook

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Roken is vies, Ben blij dat ik ben gestopt.
Had altijd van die vieze bruine vingers. Vreselijk, niet schoon te krijgen.
Gebruikte altijd een vijl om het bruin eraf te vijlen.
En dan in huis, ook alles werd vies.
PLafond,muren.
BAH vies.
Gek he het interresseert me totaal niet meer die stinkpeuken.
Had ik niet verwacht, was zwaar verslaafd en ineens gestopt.
Heerlijk Heerlijk Heerlijk.
Ben zo blij.
Joepie Joepie
:lol: :lol: :lol:

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Bekkum »

Iedereen moet zelf weten of hij/zij wel of niet rookt.
Maar inderdaad als je eenmaal met roken bent gestopt besef je pas dat het inderdaad een smerige gewoonte is.
Vooral als je net zoals ik ook in huis hebt gerookt. Alle muren en plafond bruin.
Alles gewit en daarna nooit meer binnen gerookt. Nou dat scheelt enorm.
Nu sinds een half jaar helemaal niet meer gerookt en het bevalt mij uitstekend, geen stank meer binnen ,in de auto ,in je kleren.
Heerlijk fris.
:lol:

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Dag 4........Rookvrije dag 4.....ik ga het redden! Ik ben echt blij dat ik gestopt ben. Probleem is alleen dat als ik dan zo'n verhaal lees zoals dat hier van de TS 'Klaretaal', dat ik dan echt meteen 1 wil opsteken en in zijn zure kop wil uitademen. 'Rokers zijn vies', rot toch een end op! Je rijdt auto, neem ik aan? Enig idee wat je de aarde, de mensen om je heen en jezelf aan doet in een auto? Mensen moeten doen wat ze willen, als ze willen roken, ga lekker je gang, van mij mag je, ik geef je zelfs een vuurtje. Maar ik hoef het niet meer, gelukkig.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Bekkum »

Volhouden.
Niet te veel aan denken, over praten.
Mij is het ook gelukt en ben nog steeds blij.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Gek he het interresseert me totaal niet meer die stinkpeuken.
Had ik niet verwacht, was zwaar verslaafd en ineens gestopt.
hoe heb je het dat dan gedaan?
hoelang rook je al niet meer?
ben je getrouwd en heb je een partner die jou stimuleert om niet meer te roken?
waarom al die vragen van mij? ik had 13 jaar lang niet meer gerookt, ook ik stopte abrupt met roken, mijn vrouw wou niet dat ik rookte, dus om haar stopte ik meteen, wel snoeien en snoeien aan snoepgoed wat ik deed, door caloriën-omzetting kwam ik in gewicht toe, maar goed.
sinds juli 2000 rook ik weer, dit door huisuitzetting en echtscheiding.
in 1986 stopte ik met roken en in juli 2000 na uitspraak echtscheiding ben ik weer begonnen.

Lucifer

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Lucifer »

Roken is lekker.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rook gerookte paling is ook lekker en wiet.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 11.26 uur.

Het zat al langer in mijn hoofd om met roken te stoppen, rookte wel iedere keer minder, maar echt stoppen kwam er niet van, echter op 1.1.2004 heb ik ineens de knop omgedraaid en tot op heden niet meer gerookt en ik moet zeggen dat het me enorm is meegevallen. Had ik niet verwacht. Wel vaker pogingen gedaan met pleisters etc. Geen succes. Volgens mij werkt het bij mij niet als ik er erg veel mee bezig ben zoals bv.pleisters gebruiken, dan wordt je er toch steeds weer aan herinnert dat je rookt.
Ik heb een partner die niet rookt, maar ik moet zeggen dat het me nu niet meer uitmaakt of er iemand rookt in mn naaste omgeving.
Doet me eigenlijk niks en vind het ook vies ruiken.
Gek he.
Dus ik zou zeggen 13 jaar geleden lukte het u ook, dus u bent sterk genoeg om nu ook weer te stoppen volgens mij.
Ik wens u veel succes.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door JH »

misschien kunnen al die rokers beter hun longen doneren aan de asfaltfabriek om een bijdrage te leveren aan nog meer asfalt in nederland. Zo worden de files wellicht opgelost en de gezondheidszorg wordt ook betaalbaar. :wink:

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

jullie zijn ook lekker respectvol bezig zeg :roll:

verbeter de wereld zou ik zeggen

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad verbeter de wereld en stop met roken.

Fre@k

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Fre@k »

Ikzelf heb ook jaren gerookt en ben gestopt. Ben er wel blij om moet ik zeggen. Maar dan nog vind ik dat jullie een beetje meer respect voor de medemens kunnen tonen. (diegenen die WEL roken, bedoel ik dan) Op meeste werkplekken mag al niet meer gerookt worden en werknemers dienen op straat te gaan of naar een zgn rokershok. Daarnaast betalen ze genoeg per pakje. Dus in vredesnaam vit op jullie zelf en ga niet een of andere zondebok zoeken voor de ellende in de wereld. Wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok.
Het is ieders eigen keuze om te roken. Dus als zij hun longen willen asfalteren dan is dat hun eigen keuze, en maak er geen zgn grappige opmerkingen over. Met alcoholisten spotten we ook niet

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Nou freekje, die vergelijking met alcoholisten slaat nergens op! Ik heb geen last van rook als iemand een biertje drinkt! En alcohol is op de werkplek ook niet toegestaan, dus logischerwijs roken ook niet (als je het zo gaat vergelijken??)

Rokers moeten gewoon KAPPEN met die stinkzooi! Ik wil er in ieder geval geen last van hebben!! Zolang ik er geen last van heb moag de roker zich fijn doodroken! Klinkt egoistisch maar daar kies je als roker zelf voor!

Fre@k

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Fre@k »

Zolang ik er geen last van heb moag de roker zich fijn doodroken! Klinkt egoistisch maar daar kies je als roker zelf voor!
Nee van rooklucht heb je geen last nee, maar dat ze op een vrijdagavond je lastig vallen, tegen je aanvallen of je zelf betasten of wat dan ook is schijnbaar gewoon veroorloofd.
Het is ieders keuze zolang anderen er inderdaad geen last van hebben. Leuk dat je het hebt over doodroken. doodrijden, dooddrinken het mag allemaal.
Echt medegevoel voor anderen!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

een ieder moet zelf weten of hij wel of niet rookt. Wel ben ik van mening dat als je beslist om te roken je rekening houdt met je omgeving.Deze vraagt niet om jou beslissing om WEL te roken maar krijgt deze letterlijken figuurlijk door zijn strot geduwd, met alle risico's van dien. En niet stinken? Heb je als niet roker wel een gezoend met een roker? Je kan net zo goed een asbak uit likken. Nee, sorry ik moet wel constateren dat de meeste rokers aso gedrag hebben en alleen rekening houden met hun verslaving die bergen geld kost. Van mij mogen ze de sigaretten rustig drie dubbel over de kop gooien. EN dan nog blijven ze verslaafd. Triest om te leven voor je sigaret!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Nee van rooklucht heb je geen last nee, maar dat ze op een vrijdagavond je lastig vallen, tegen je aanvallen of je zelf betasten of wat dan ook is schijnbaar gewoon veroorloofd.
Het is ieders keuze zolang anderen er inderdaad geen last van hebben. Leuk dat je het hebt over doodroken. doodrijden, dooddrinken het mag allemaal.
Echt medegevoel voor anderen!
Beste Freek,

Niet iedere drinker zal op vrijdagavond je lastig vallen, tegen je aan vallen of betasten. En als dat wel gebeurt dan is dat uiteraard niet goed te praten, daar ben ik het wel mee eens. En uiteraard kan alcohol nuttigen en daarna achter het stuur kruipen niet samen! Maar feit blijft dat rokers overal overlast veroorzaken. Als ik bij rokers in de buurt ben heb ik last van rook, ga hoesten, m'n kleding en ikzelf stinken naar rook, het is vooral erg slecht voor MIJN gezondheid. En ik kies daar niet voor. En dat bedoelde ik met doodroken. Niet dat ik een roker de dood gun, maar ze lopen wel het gevaar eerder dood te gaan. Daar kiezen ze dan zelf voor. Ik wens geen gezondheidsklachten te krijgen door anderen die roken.

En laten we de discussie nu niet gaan uitbreiden met andere milieuverpesters waar we last van (kunnen) hebben. Dat is een andere discussie!

Gesloten