Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?
Geplaatst: 18 jan 2022 14:46
Ik heb een vaste aansluiting. Abonnement van 1e Voordeelregeling.nl, later BelCentrale.nl en nu DigiHero.nl. Volgens DigiHero heb ik een contract vanaf 13-07-2017 tot 13-07-2024. dat is 7 Jaar. Op 22 November 2018 heb ik schijnbaar een contract getekend voor 5 Jaar. Dacht dat een monteur alleen controle uitoefenen, dat was de intake. Foutje.
Nu wil ik weer het contract opzeggen. (Er zijn al diversen contacten geweest met de "computer") met standaardmeldingen. Hier kom ik geen steek verder. Als ik telefonisch contact heb met een vraag, dan krijg ik later een mail in behandeling met een proforma factuur ( Eur. 1450,67 excl.BTW) dat overeen komt met hetzelfde totaalbedrag van 30 maanden (tot 13-07-2024). Met andere woorden het totaalabonnement tot het eind moet je zo wie zo betalen, ook al wil je er eerder vanaf. Plus een abonnement van 7 Jaar heb ik nooit getekend. Ik had namelijk een contract van 2 jaar. Maar tussenkomst van de "controle Monteur" 23-11-2018 een contract van 5 jaar. Hoe kom ik er vanaf? Dit zijn volgens mij agressieve verkooppraktijken.
MIckey58
Nu wil ik weer het contract opzeggen. (Er zijn al diversen contacten geweest met de "computer") met standaardmeldingen. Hier kom ik geen steek verder. Als ik telefonisch contact heb met een vraag, dan krijg ik later een mail in behandeling met een proforma factuur ( Eur. 1450,67 excl.BTW) dat overeen komt met hetzelfde totaalbedrag van 30 maanden (tot 13-07-2024). Met andere woorden het totaalabonnement tot het eind moet je zo wie zo betalen, ook al wil je er eerder vanaf. Plus een abonnement van 7 Jaar heb ik nooit getekend. Ik had namelijk een contract van 2 jaar. Maar tussenkomst van de "controle Monteur" 23-11-2018 een contract van 5 jaar. Hoe kom ik er vanaf? Dit zijn volgens mij agressieve verkooppraktijken.
MIckey58