Donkere vlekken in IMac uit 2020
Geplaatst: 18 jan 2022 21:46
Hallo allen,
Ik zou graag advies en eventueel ervaringen willen vinden over het volgende:
Ik ben in 2020 ZZP’er geworden in de fotografie. Ik kocht op 1 november een nieuwe iMac bij de Apple store in Amsterdam. Deze heb ik ook gekocht op mijn zakelijke naam, zodat hij netjes afgeschreven kan worden in de boekhouding.
Nu echter ruim 14 maanden later heb ik last van donkere vlekken aan de randen van het scherm van de iMac. Na lang zoeken op internet ben ik op een Amerikaans forum terecht gekomen voor Apple gebruikers, waar deze klacht veel besproken is. Het euvel schijnt ‘clouding’ te heten.
Ik heb uitgebreid support gehad van Apple in een online chat en vanochtend ook telefonisch. Daar houdt de service vanuit Apple vervolgens op. Ik heb maar een jaar garantie vanuit Apple gehad, en als zelfstandig ondernemer heb je geen verlengde garantie wat onder consumentenrecht valt, begrijpelijk.
Ik vind het echter een bittere pil om van Apple een reparatie factuur te krijgen voor het vervangen van het beeldscherm á €899,00. Dat zijn flinke kosten nadat ik amper 1,5 jaar geleden ruim €2950,00 heb betaald bij aankoop.
Is het zo dat je dan als zelfstandig ondernemer machteloos staat? En op geen enkele manier kunt terugvallen op een garantie of coulance regeling?
Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hierin wat beter de weg weten.
Met vriendelijke groet.
Ik zou graag advies en eventueel ervaringen willen vinden over het volgende:
Ik ben in 2020 ZZP’er geworden in de fotografie. Ik kocht op 1 november een nieuwe iMac bij de Apple store in Amsterdam. Deze heb ik ook gekocht op mijn zakelijke naam, zodat hij netjes afgeschreven kan worden in de boekhouding.
Nu echter ruim 14 maanden later heb ik last van donkere vlekken aan de randen van het scherm van de iMac. Na lang zoeken op internet ben ik op een Amerikaans forum terecht gekomen voor Apple gebruikers, waar deze klacht veel besproken is. Het euvel schijnt ‘clouding’ te heten.
Ik heb uitgebreid support gehad van Apple in een online chat en vanochtend ook telefonisch. Daar houdt de service vanuit Apple vervolgens op. Ik heb maar een jaar garantie vanuit Apple gehad, en als zelfstandig ondernemer heb je geen verlengde garantie wat onder consumentenrecht valt, begrijpelijk.
Ik vind het echter een bittere pil om van Apple een reparatie factuur te krijgen voor het vervangen van het beeldscherm á €899,00. Dat zijn flinke kosten nadat ik amper 1,5 jaar geleden ruim €2950,00 heb betaald bij aankoop.
Is het zo dat je dan als zelfstandig ondernemer machteloos staat? En op geen enkele manier kunt terugvallen op een garantie of coulance regeling?
Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hierin wat beter de weg weten.
Met vriendelijke groet.