Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 07 feb 2022 12:16
We hebben bij een badkamerwinkel (naam nog niet relevant omdat ik de verkoper de kans wil geven het op te lossen) een tweetal meubels gekocht. Aangezien de kleur (zwart eiken fineer, niet massief) die we wilden niet in de showroom stond hebben we de kastjes dus niet in die kleur gezien.
Nu zijn de kastjes binnen gekomen en blijkt dat ze bijzonder lelijk zijn afgewerkt. De verkoper gaf al aan dat de kastjes handwerk zijn (geen maatwerk, zijn standaard catalogus-kastjes) en dat je daarom altijd wel iets ziet. Maar wij vinden dit wel erg lelijk gemaakt. Het zouden strakke kastjes moeten zijn, maar het lijken nu wel jaren '50 vintagekastjes. Ter vergelijk een foto van een van onze keukendeurtjes. Onze keuken is door een interieurbouwer op maat gemaakt, dus ook handwerk. Zo kan het dus ook. De verkoper geeft nu aan dat je altijd een randje ziet bij donkere kleuren, maar het eerste het beste kastje van de Jysk of de Gamma ziet er 10x strakker uit. De badkamerwinkel heeft nu een serviceclaim ingelegd bij de leverancier.
Wat zijn mijn rechten nu? Heb ik dit te accepteren als de leverancier aangeeft dat dit normaal is? Dit is ons in de winkel niet opgevallen, maar zoals gezegd hebben we deze kleur ook niet gezien (wel andere donkere kleuren). Als we dit hadden geweten hadden we deze kastjes nooit gekocht.
Nu zijn de kastjes binnen gekomen en blijkt dat ze bijzonder lelijk zijn afgewerkt. De verkoper gaf al aan dat de kastjes handwerk zijn (geen maatwerk, zijn standaard catalogus-kastjes) en dat je daarom altijd wel iets ziet. Maar wij vinden dit wel erg lelijk gemaakt. Het zouden strakke kastjes moeten zijn, maar het lijken nu wel jaren '50 vintagekastjes. Ter vergelijk een foto van een van onze keukendeurtjes. Onze keuken is door een interieurbouwer op maat gemaakt, dus ook handwerk. Zo kan het dus ook. De verkoper geeft nu aan dat je altijd een randje ziet bij donkere kleuren, maar het eerste het beste kastje van de Jysk of de Gamma ziet er 10x strakker uit. De badkamerwinkel heeft nu een serviceclaim ingelegd bij de leverancier.
Wat zijn mijn rechten nu? Heb ik dit te accepteren als de leverancier aangeeft dat dit normaal is? Dit is ons in de winkel niet opgevallen, maar zoals gezegd hebben we deze kleur ook niet gezien (wel andere donkere kleuren). Als we dit hadden geweten hadden we deze kastjes nooit gekocht.