Installatie service bij Coolblue is geen service
Geplaatst: 07 feb 2022 19:19
Vrij dure koelkast gekocht bij Coolblue inclusief installatie service á €100. Over de koelkast ben ik dik tevreden, over de installatie 'service' allesbehalve.
Als je de koelkast koopt zonder de service wordt de koelkast bezorgd, uitgepakt en geplaatst. Je verwacht voor die €100 toch wat terug, bijvoorbeeld expertise. Maar wat er gebeurde is dat ik zelf heb moeten zagen om het waterfilter te kunnen plaatsen. Dat is een beetje een grijs gebied, dat zagen, dus dat begrijp ik nog wel. Maar, het advies van de 'installateur' was in eerste instantie dat hij wel vaker koelkasten had geplaatst zonder filter en dat dit best kon. Trap er niet in mensen, als je een koelkast met water dispenser hebt dan is een waterfilter noodzakelijk.
Klap op de vuurpijl was wel dat ik er na een tijdje achterkwam dat de koelkast niet goed geplaatst is. Vooral aan de achterkant moet een koelkast goed kunnen ventileren en zijn warmte kwijt kunnen. Daarom moet je het apparaat minimaal 10 cm van de muur plaatsen, onze koelkast stond zo'n 3 cm van de muur. Je verwacht toch expertise terug voor die €100, het tegenovergestelde is waar.
Ik kwam erachter dat de koelkast niet goed stond door een keukenmonteur die mij er op wees. Dit was 2 maanden na plaatsing. Coolblue geeft nu doodleuk aan dat er inmiddels teveel tijd is verstreken en niets gaat herstellen. Waardeloze instelling en echt teleurstellend. Wie weet hoeveel koelkasten ze wel niet foutief plaatsen?
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En, niet onbelangrijk... controleer of je koelkast genoeg ruimte heeft aan de achterkant!
Als je de koelkast koopt zonder de service wordt de koelkast bezorgd, uitgepakt en geplaatst. Je verwacht voor die €100 toch wat terug, bijvoorbeeld expertise. Maar wat er gebeurde is dat ik zelf heb moeten zagen om het waterfilter te kunnen plaatsen. Dat is een beetje een grijs gebied, dat zagen, dus dat begrijp ik nog wel. Maar, het advies van de 'installateur' was in eerste instantie dat hij wel vaker koelkasten had geplaatst zonder filter en dat dit best kon. Trap er niet in mensen, als je een koelkast met water dispenser hebt dan is een waterfilter noodzakelijk.
Klap op de vuurpijl was wel dat ik er na een tijdje achterkwam dat de koelkast niet goed geplaatst is. Vooral aan de achterkant moet een koelkast goed kunnen ventileren en zijn warmte kwijt kunnen. Daarom moet je het apparaat minimaal 10 cm van de muur plaatsen, onze koelkast stond zo'n 3 cm van de muur. Je verwacht toch expertise terug voor die €100, het tegenovergestelde is waar.
Ik kwam erachter dat de koelkast niet goed stond door een keukenmonteur die mij er op wees. Dit was 2 maanden na plaatsing. Coolblue geeft nu doodleuk aan dat er inmiddels teveel tijd is verstreken en niets gaat herstellen. Waardeloze instelling en echt teleurstellend. Wie weet hoeveel koelkasten ze wel niet foutief plaatsen?
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En, niet onbelangrijk... controleer of je koelkast genoeg ruimte heeft aan de achterkant!