Amazon en sub partijen
Geplaatst: 09 feb 2022 13:36
Opletten bij bestellen van producten die door sub leveranciers worden geleverd maar wel via Amazon besteld worden.
Onlangs een artikel besteld waar ook, volgens de beschrijving van het artikel, een SD kaart bij zou geleverd worden.
Na een snelle verzending (en ontvangst) bleek de SD kaart niet bij het artikel te zijn geleverd.
Direct een bericht naar Amazon gestuurd dat de bestelling niet compleet was volgens ook de beschrijving.
Van de klantenservice bericht ontvangen dat zij niet het ontbrekende artikel konden leveren maar voorstelden om het ontbrekende artikel opnieuw te bestellen (en natuurlijk te betalen). Daarna zou een mogelijke restitutie volgen door Amazon.
Een zekerheid werd niet gegeven mbt de restitutie.
Het had klantvriendelijker geweest dat Amazon zelf contact had gelegd met de derde partij en had gemeld dat er geen SD kaart in de verzending aanwezig was en het verzoek aan deze partij om dit alsnog te verzorgen. Ik doe tenslotte zaken met Amazon en niet met de derde partij.
Het is dus opletten geblazen bij bestellen van artikelen die niet van Amazon zelf maar van een derde partij afkomen.
Bij nakijken blijkt overigens ook nog dat de derde partij geen mogelijkheid heeft om te benaderen.
Vwb Amazon: ik heb mijn account maar opgezegd, niet dat zij daar wakker van liggen maar ik doe er geen zaken meer mee.
Onlangs een artikel besteld waar ook, volgens de beschrijving van het artikel, een SD kaart bij zou geleverd worden.
Na een snelle verzending (en ontvangst) bleek de SD kaart niet bij het artikel te zijn geleverd.
Direct een bericht naar Amazon gestuurd dat de bestelling niet compleet was volgens ook de beschrijving.
Van de klantenservice bericht ontvangen dat zij niet het ontbrekende artikel konden leveren maar voorstelden om het ontbrekende artikel opnieuw te bestellen (en natuurlijk te betalen). Daarna zou een mogelijke restitutie volgen door Amazon.
Een zekerheid werd niet gegeven mbt de restitutie.
Het had klantvriendelijker geweest dat Amazon zelf contact had gelegd met de derde partij en had gemeld dat er geen SD kaart in de verzending aanwezig was en het verzoek aan deze partij om dit alsnog te verzorgen. Ik doe tenslotte zaken met Amazon en niet met de derde partij.
Het is dus opletten geblazen bij bestellen van artikelen die niet van Amazon zelf maar van een derde partij afkomen.
Bij nakijken blijkt overigens ook nog dat de derde partij geen mogelijkheid heeft om te benaderen.
Vwb Amazon: ik heb mijn account maar opgezegd, niet dat zij daar wakker van liggen maar ik doe er geen zaken meer mee.