Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco
Geplaatst: 15 feb 2022 21:06
Pas op uitgebreid verhaal hieronder!
Wij zijn opgelicht door de firma Haco en ze zijn verder onbereikbaar om mij fatsoenlijk te woord te staan of om op een normale manier te zoeken zoeken naar een oplossing.
Mijn verhaal;
Wij zijn naar de winkel gegaan om een tafel zoeken die we mooi vinden.
Een eis was wel dat we wel een tafel wilde die gelakt is, in verband met de kids hier in huis.
Na even zoeken zagen we de tafel "Trunk" staan in het filiaal te Zaandam.
We hebben een tafel besteld en betaald.
Een aantal weken later kregen wij bericht dat deze binnen was gekomen.
Bij ophalen bleken de verkeerde poten geleverd te zijn.
Dus we konden weer leeg naar huis.
Dit zou opgelost worden en we zouden gebeld worden wanneer de juiste poten binnen waren.
Vervolgens, twee weken later, zijn de juiste poten geleverd en konden we de tafel compleet ophalen.
Thuis blijkt de tafel ongelakt te zijn terwijl deze expliciet was verkocht als zijnde gelakt, ook zat er een streep over de tafel (waarschijnlijk transport schade).
Gebeld en we kregen te horen dat we maar even een potje lak moeten aanschaffen en de tafel zelf maar even moeten behandelen, de lak zouden we eventueel vergoed krijgen na een hoop heen en weer mailen en bellen.
Bij het eerste contact over de niet behandelde tafel zei het hoofdkantoor van Haco dat de tafel onbehandeld word geleverd door de leverancier en dat dit nou eenmaal het product is zoals hij is.
De verkoper was het niet eens met zijn collega's van het hoofdkantoor en voelde zich waarschijnlijk een beetje schuldig en wilde ons tegemoet komen door het potje lak aan ons terug te betalen
Maar daarvoor moesten we wel weer maar het filiaal in Zaandam.
Voor de streep zou er een bedrijf komen om dat er uit te schuren maar helaas lukte dit niet helemaal.
Na wat miscommunicatie en fouten aan de kant van Haco uiteindelijk de mogelijkheid om een nieuwe tafel te laten leveren.
Hierin was mijn eis dat de tafel ter compensatie wel gelakt geleverd mag worden en dan ook wel hier voor de deur bezorgd mag worden.
We blijven zo kosten maken om heen en weer te rijden met een grote (huur) auto.
Hierin heeft Haco aangegeven dat dit niet mogelijk is en dat ik de tafel in de winkel om mag ruilen of voor 80 euro thuis kan laten bezorgen..
Dit lijkt mij toch geen manier van service verlenen.
Helaas kunnen we ook niet van de koop afzien volgens de firma Haco..
Haco heeft contact met mij gezocht en hebben na pijn en moeite aangeboden om te tafel bij ons thuis om te ruilen.
Na een aantal weken was de nieuwe tafel binnen en is deze omgeruild bij ons thuis.
Na het uitpakken en monteren van de tafel gaven de bezorgers al aan dat er allemaal rare plekken in de tafel zitten en dat ik hierover maar even contact moet zoeken met Haco (zij komen de tafel tenslotte alleen maar omruilen).
De tafel die we nu hebben gekregen heeft dus allerlei opgevulde plekken dit resulteert in allemaal oranje en grijze plekken in de tafel.
Zo is deze niet aan ons verkocht in de winkel en we zijn er ook niet op gewezen dat de kans bestaat dat er gaten opgevuld kunnen worden en je daardoor juist afwijkingen krijgt.
Anders hadden wij de tafel nooit gekocht..
Na contact zoeken met Haco is ons verteld dat het is wat het is en ze doen verder helemaal niets meer voor ons.
Volgens Haco zijn dit "product natuurlijke eigenschappen".
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een boom zelf oranje/grijsachtig vul materiaal produceert.
Plus het feit dat de tafel aan ons verkocht is als behandeld.
Dit lijkt heel erg op misleidende verkoop.
Service is ver te zoeken bij ze.. heb je een probleem, zoek het uit.. ze helpen je niet.
En ze hebben letterlijk afgesloten met dat ze inhoudelijk niet meer reageren op mijn email's of telefoontjes.
Wij zijn opgelicht door de firma Haco en ze zijn verder onbereikbaar om mij fatsoenlijk te woord te staan of om op een normale manier te zoeken zoeken naar een oplossing.
Mijn verhaal;
Wij zijn naar de winkel gegaan om een tafel zoeken die we mooi vinden.
Een eis was wel dat we wel een tafel wilde die gelakt is, in verband met de kids hier in huis.
Na even zoeken zagen we de tafel "Trunk" staan in het filiaal te Zaandam.
We hebben een tafel besteld en betaald.
Een aantal weken later kregen wij bericht dat deze binnen was gekomen.
Bij ophalen bleken de verkeerde poten geleverd te zijn.
Dus we konden weer leeg naar huis.
Dit zou opgelost worden en we zouden gebeld worden wanneer de juiste poten binnen waren.
Vervolgens, twee weken later, zijn de juiste poten geleverd en konden we de tafel compleet ophalen.
Thuis blijkt de tafel ongelakt te zijn terwijl deze expliciet was verkocht als zijnde gelakt, ook zat er een streep over de tafel (waarschijnlijk transport schade).
Gebeld en we kregen te horen dat we maar even een potje lak moeten aanschaffen en de tafel zelf maar even moeten behandelen, de lak zouden we eventueel vergoed krijgen na een hoop heen en weer mailen en bellen.
Bij het eerste contact over de niet behandelde tafel zei het hoofdkantoor van Haco dat de tafel onbehandeld word geleverd door de leverancier en dat dit nou eenmaal het product is zoals hij is.
De verkoper was het niet eens met zijn collega's van het hoofdkantoor en voelde zich waarschijnlijk een beetje schuldig en wilde ons tegemoet komen door het potje lak aan ons terug te betalen
Maar daarvoor moesten we wel weer maar het filiaal in Zaandam.
Voor de streep zou er een bedrijf komen om dat er uit te schuren maar helaas lukte dit niet helemaal.
Na wat miscommunicatie en fouten aan de kant van Haco uiteindelijk de mogelijkheid om een nieuwe tafel te laten leveren.
Hierin was mijn eis dat de tafel ter compensatie wel gelakt geleverd mag worden en dan ook wel hier voor de deur bezorgd mag worden.
We blijven zo kosten maken om heen en weer te rijden met een grote (huur) auto.
Hierin heeft Haco aangegeven dat dit niet mogelijk is en dat ik de tafel in de winkel om mag ruilen of voor 80 euro thuis kan laten bezorgen..
Dit lijkt mij toch geen manier van service verlenen.
Helaas kunnen we ook niet van de koop afzien volgens de firma Haco..
Haco heeft contact met mij gezocht en hebben na pijn en moeite aangeboden om te tafel bij ons thuis om te ruilen.
Na een aantal weken was de nieuwe tafel binnen en is deze omgeruild bij ons thuis.
Na het uitpakken en monteren van de tafel gaven de bezorgers al aan dat er allemaal rare plekken in de tafel zitten en dat ik hierover maar even contact moet zoeken met Haco (zij komen de tafel tenslotte alleen maar omruilen).
De tafel die we nu hebben gekregen heeft dus allerlei opgevulde plekken dit resulteert in allemaal oranje en grijze plekken in de tafel.
Zo is deze niet aan ons verkocht in de winkel en we zijn er ook niet op gewezen dat de kans bestaat dat er gaten opgevuld kunnen worden en je daardoor juist afwijkingen krijgt.
Anders hadden wij de tafel nooit gekocht..
Na contact zoeken met Haco is ons verteld dat het is wat het is en ze doen verder helemaal niets meer voor ons.
Volgens Haco zijn dit "product natuurlijke eigenschappen".
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een boom zelf oranje/grijsachtig vul materiaal produceert.
Plus het feit dat de tafel aan ons verkocht is als behandeld.
Dit lijkt heel erg op misleidende verkoop.
Service is ver te zoeken bij ze.. heb je een probleem, zoek het uit.. ze helpen je niet.
En ze hebben letterlijk afgesloten met dat ze inhoudelijk niet meer reageren op mijn email's of telefoontjes.