Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.
Geplaatst: 16 feb 2022 16:59
In 2018 is in Weststellingerwerf de inschrijving voor glasvezel gestart. Er waren twee aanbieders; GLASVEZELBUITENAF en KABELNOORD. GLASVEZELBUITENAF, gaf aan dat zij sowieso zouden aansluiten, wat mij deed overstappen naar deze provider. Kabelnoord moest zijn quotum halen, wat zij ook haalden en gingen ook graven. GLASVEZELBUITENAF heeft de aansluiting aanleg overgedragen aan KABELNOORD, waardoor in de tweede ronde een huisaansluiting door KABELNOORD verwezenlijkt is. En toen begon het……
De provider CAIWAY, waar ik via GLASVEZELBUITENAF nu DELTA FIBE mijn contract heb, kan mij niet aansluiten. DELTA FIBE roept dat zij in gesprek zijn met KABELNOORD over plaatsen v een SERVER en Kabel noord geeft aan in gesprek te zijn met DELTA en zolang de contracten niet getekend zijn, mijn huisaansluiting niet vrijgeschakeld wordt. Wie ik ook bel, ze wijzen naar elkaar en ik als klant zit sinds maart 2021 met een werkende actieve huis glasvezel aansluiting die niet vrijgeschakeld wordt en een provider CAIWAY die zegt dat er een wachtende abonnement op dit adres zit en ik dus vastzit aan dit contract. Ik zit als 1 van de weinige in ons dorp nu zonder glasvezel omdat DELTA FIBE en KABELNOORD er niet uit komen en ik kan ook niets anders dan wachten, omdat het contract loopt via CAIWAY die alleen via DELTA FIBE aangeboden wordt. Deze gesprekken duren dus al 2,5 jaar, zonder enig resultaat. En de consument staat in een patstelling. Vandaag 16 febr 2022 weer contact gehad met DELTA, CAIWAY en KABELNOORD, de patstelling is ongewijzigd en de verwijzingen naar de ander blijft gewoon doorgaan. Hoe kom je als consument uit deze patstelling?
De provider CAIWAY, waar ik via GLASVEZELBUITENAF nu DELTA FIBE mijn contract heb, kan mij niet aansluiten. DELTA FIBE roept dat zij in gesprek zijn met KABELNOORD over plaatsen v een SERVER en Kabel noord geeft aan in gesprek te zijn met DELTA en zolang de contracten niet getekend zijn, mijn huisaansluiting niet vrijgeschakeld wordt. Wie ik ook bel, ze wijzen naar elkaar en ik als klant zit sinds maart 2021 met een werkende actieve huis glasvezel aansluiting die niet vrijgeschakeld wordt en een provider CAIWAY die zegt dat er een wachtende abonnement op dit adres zit en ik dus vastzit aan dit contract. Ik zit als 1 van de weinige in ons dorp nu zonder glasvezel omdat DELTA FIBE en KABELNOORD er niet uit komen en ik kan ook niets anders dan wachten, omdat het contract loopt via CAIWAY die alleen via DELTA FIBE aangeboden wordt. Deze gesprekken duren dus al 2,5 jaar, zonder enig resultaat. En de consument staat in een patstelling. Vandaag 16 febr 2022 weer contact gehad met DELTA, CAIWAY en KABELNOORD, de patstelling is ongewijzigd en de verwijzingen naar de ander blijft gewoon doorgaan. Hoe kom je als consument uit deze patstelling?