Pagina 1 van 1

Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 16 feb 2022 16:59
door rvdgaast
In 2018 is in Weststellingerwerf de inschrijving voor glasvezel gestart. Er waren twee aanbieders; GLASVEZELBUITENAF en KABELNOORD. GLASVEZELBUITENAF, gaf aan dat zij sowieso zouden aansluiten, wat mij deed overstappen naar deze provider. Kabelnoord moest zijn quotum halen, wat zij ook haalden en gingen ook graven. GLASVEZELBUITENAF heeft de aansluiting aanleg overgedragen aan KABELNOORD, waardoor in de tweede ronde een huisaansluiting door KABELNOORD verwezenlijkt is. En toen begon het……
De provider CAIWAY, waar ik via GLASVEZELBUITENAF nu DELTA FIBE mijn contract heb, kan mij niet aansluiten. DELTA FIBE roept dat zij in gesprek zijn met KABELNOORD over plaatsen v een SERVER en Kabel noord geeft aan in gesprek te zijn met DELTA en zolang de contracten niet getekend zijn, mijn huisaansluiting niet vrijgeschakeld wordt. Wie ik ook bel, ze wijzen naar elkaar en ik als klant zit sinds maart 2021 met een werkende actieve huis glasvezel aansluiting die niet vrijgeschakeld wordt en een provider CAIWAY die zegt dat er een wachtende abonnement op dit adres zit en ik dus vastzit aan dit contract. Ik zit als 1 van de weinige in ons dorp nu zonder glasvezel omdat DELTA FIBE en KABELNOORD er niet uit komen en ik kan ook niets anders dan wachten, omdat het contract loopt via CAIWAY die alleen via DELTA FIBE aangeboden wordt. Deze gesprekken duren dus al 2,5 jaar, zonder enig resultaat. En de consument staat in een patstelling. Vandaag 16 febr 2022 weer contact gehad met DELTA, CAIWAY en KABELNOORD, de patstelling is ongewijzigd en de verwijzingen naar de ander blijft gewoon doorgaan. Hoe kom je als consument uit deze patstelling?

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 18 feb 2022 15:35
door Seinhuis
Klopt het dat je wel glasvezel aansluiting hebt maar van een andere partij waar jij geen gebruik van kunt maken.

KPN heeft koperen netwerk aangelegd en is naast leverancier ook netwerkbeheerder. KPN is verplicht om andere bedrijven toe te laten.
Helaas is deze verplichting niet gebeurd bij glasvezel netwerk. Hierdoor mag een bedrijf alleenrecht hebben over zijn kabel, en vaak is het niet winstgevend voor een ander bedrijf om een 2de kabel aan te leggen.

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om van je internet contact af te komen door te ontbinden. Meestal zijn de contacten zo gemaakt dat je genoege moet nemen met koper aansluiting. Maar ik heb je contact niet gelezen.

Ga met dit verhaal (en je contract) naar je rechtsbijstandverzekering. Anders zou je moeten wachten totdat je het contact kan opzeggen (maximaal 2 jaar) en eventueel kan je dan alsnog overstappen naar glasvezel.

Eventueel kan je dit verhaal bespreken met www.juridischloket.nl. Misschien zie ik iets over me hoofd.

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 18 feb 2022 15:38
door DeZevendeHenk
Als uw leverancier u geen glasvezel aan kan bieden kunt u toch overstappen naar een leverancier die dat wel kan?

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 18 feb 2022 15:44
door HandigeHarrie
DeZevendeHenk schreef:
18 feb 2022 15:38
Als uw leverancier u geen glasvezel aan kan bieden kunt u toch overstappen naar een leverancier die dat wel kan?
Daar dacht ik ook aan, hoe lang loopt uw contract nog? Opzeggen en overstappen op een andere provider, waarvan u weet dat het werkt namelijk de provider- van dorpsgenoten die wel internet via werkend glasvezel hebben.

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 20 feb 2022 19:45
door CarKoos
Och kreeg 2 jaar geleden ok bericht van KPN , dat wij glasvezel zouden krijgen in de straat .
Maar tot heden niets van waar , geen glasvezel maar gewoon via koper telefoon leidingen.
Alleen met tarief verhogingen gaan ze stug door ,terwijl ze niet leveren waar wij voor betalen.

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 20 feb 2022 20:30
door Lady1234
CarKoos schreef:
20 feb 2022 19:45
Och kreeg 2 jaar geleden ok bericht van KPN , dat wij glasvezel zouden krijgen in de straat .
Maar tot heden niets van waar , geen glasvezel maar gewoon via koper telefoon leidingen.
Alleen met tarief verhogingen gaan ze stug door ,terwijl ze niet leveren waar wij voor betalen.

Betaalt u dan wel voor glasvezel?

Re: Huisaansluiting vertraging (1,5 jaar) door netwerkproviders.

Geplaatst: 25 feb 2022 12:46
door rvdgaast
Vandaag, klantenservice van de klachtenafhandeling CAIWAY aan de lijn gehad. Ze hebben alles gecheckt, en idd dit duurt veel te lang en gaan mijn contract ontbinden, zodat ik wel een aansluiting kan aanvragen bij een provider die de dienst kan leveren. Het heeft ff geduurd, maar kan over een dag of vijf naar een andere provider. Uiteindelijk blij mee 🥳

Dank voor het meedenken in deze,

Gr Rob